Demecseri Oktatási Centrum Általános Iskolája

- DOC Gimnázium és Általános Iskola Demecseri Általános Iskolája, Alapfokú Művészeti Iskolája 4516 Demecser, Szabolcs vezér út 8. Telefon:42 / 533-022 -DOC Székelyi Tagintézmény 4534 Székely, Váci Mihály út 2. Telefon: 42/ 236-006

"A Kisvárdai Tankerületi Központ az Emberi Erőforrás Fejlesztési Operatív Program (EFOP) keretén belül a Pályaorientáció, kiemelten az MTMI készségek és kompetenciák fejlesztése a köznevelés rendszerében”  tárgyú felhívásra, EFOP-3.2.5-17-2017-00002 azonosító számmal támogatási kérelmet nyújtott be, melyet megnyert és megvalósított. 

 A pályázat projektzáró sajtóközleménye a https://kk.gov.hu/kisvarda címen illetve az iskola honlapján megtekinthető."
 
 

sajtokozlemeny_zaras_efop-3.2.5-17-2017-00002-page-001.jpg

 EFOP 3.2.5.-17-2017-00002

 

  „Pályaorientációs tevékenység Kisvárdán és vonzáskörzetében"

 

A Kisvárdai Tankerületi Központ sikeresen pályázott az Emberi Erőforrás Fejlesztési Operatív Programon belül a „Pályaorientációs tevékenység Kisvárdán és vonzáskörzetében „című projekt megvalósítására. A projekt célja a pályaorientáció, kiemelten a matematikai, a természettudományos, a műszaki és az informatikai kompetenciák fejlesztésére.
A fejlesztés fő célja a pályaorientáció megerősítése a köznevelési intézményrendszerben, különös tekintettel a matematikai, természettudományos, informatikai és műszaki pályák választásának népszerűsítésére és ahhoz kapcsolódó kompetenciák fejlesztésére. További cél a tanulók, a szülők és a pedagógusok pályaválasztással, pályaorientációval kapcsolatos ismereteinek a növelése.

A projekt céljai

A tudatos felnőttkori életpálya-építés és a majdani sikeres munkaerő-piaci részvétel megalapozása, az ehhez szükséges készségek elsajátításának, és így a köznevelés eredményességének, hatékonyságának és hátránykompenzáló szerepének javítása érdekében. (részvétel a pályaválasztási eseményekben; pályaválasztással/pályaorientációval kapcsolatos rendezvény, amely szülői szemszögből kerül megvilágításba); A tanulók pályaorientációs kompetenciafejlesztése, kiemelten fókuszálva az MTMI (matematikai, természettudományos,műszaki és informatikai) területek népszerűségének növelésére a köznevelés intézményrendszerében(vetélkedők, versenyek, szakkörök; részvétel a középiskolák pályaorientációs napján; középiskolás tanulók részvétele a felsőoktatás pályaválasztási programjaiban; felsőoktatásban működő laborok meglátogatása); A pedagógusok és a pályaorientációs feladatellátásban érintett köznevelési szakemberek pályaorientációs célú felkészültségének támogatása (pedagógus-képzések, tapasztalatcserék; a pedagógusok motivációs tevékenységét segítő taneszközök beszerzése). A fejlesztés eredményei jó alapokat nyújthatnak a programban részt vevő tanulók számára a tudatos felnőttkori életpálya-építéshez és a majdani sikeres munkaerő-piaci részvételhez.

A projektet megvalósító köznevelési intézmények

Demecseri Oktatási Centrum Szakgimnázium,Gimnázium, Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
Kemecsei Arany János Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
Ófehértói Általános Iskola
Ölbey Irén Általános Iskola (Döge)
Somogyi Rezső Általános Iskola (Kisvárda)
Vári Emil Általános Iskola ( Kisvárda)
Vásárosnaményi II.Rákóczi Ferenc Gimnázium
Vásárosnaményi Eötvös József Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola

A projekt címe: Pályaorientációs tevékenység Kisvárdán és vonzáskörzetében
A szerződött támogatás összege: 97 555 936 Ft
A támogatás mértéke: 100%
A projekt tervezett befejezési dátuma: 2019.szeptember 1.
A projekt azonosító száma: EFOP-3.2.5-17-2017-00002

A pályázatról bővebben az alábbi elérhetőségen lehet tájékozódni:

 

SAJTÓKÖZLEMÉNY

   97,56 millió forint összértékű pályázatot nyert a Kisvárdai Tankerületi Központ az Emberi Erőforrás Fejlesztési Operatív Programon belül pályaorientációs tevékenység fejlesztésére. Sikeresen pályázott a Kisvárdai Tankerületi Központ az Emberi Erőforrás Fejlesztési Operatív Programon belül a „Pályaorientációs tevékenység Kisvárdán és vonzáskörzetében „című projekt megvalósítására. A projekt célja a pályaorientáció, kiemelten a matematikai, a természettudományos, a műszaki és az informatikai kompetenciák fejlesztésére.

 

 A fejlesztés célja a pályaorientáció megerősítése a köznevelési intézményrendszerben, különös tekintettel a matematikai, természettudományos, informatikai és műszaki pályák választásának népszerűsítésére és ahhoz kapcsolódó kompetenciák fejlesztésére. További cél a tanulók, a szülők és a pedagógusok pályaválasztással, pályaorientációval kapcsolatos ismereteinek a növelése.

A csak nem százmillió forint európai uniós támogatás segítségével a végzős tanulók megyei és országos szintű pályaválasztási eseményeket látogatnak meg. Játékos formában szervezett természettudományos akadályversenyen, internetes vetélkedőkön vesznek részt. Egy szoftver segítségével olyan virtuális világba jutnak el, melyben szabadon barangolva ismerkedhetnek meg különböző oktatási tartalmakkal, többek között földrajzi, biológiai, matematikai témakörökben. Informatikai, műszaki speciális szavakkal kiegészített, angol nyelvoktatásban részesülnek. Humanoid robotok segítségével robotika szakkörön ismerkedhetnek a programozás alapjaival. Az iskolán kívüli rendezvények sora valósul meg a programban, úgymint a LEGO játékkiállítás megtekintése, utazás a Csodák Palotájába és a Tisza-tavi Ökocentrumba . Felkeresik Szabolcs-Szatmár-Bereg megye kiemelt természettudományos helyszíneit,többek között a Nagyecsedi Fűvész kertet, a Nyíregyházi Egyetem Botanikus Kertjét, a Nyíregyházi Állatparkot.

A végzős tanulók szülei számára elérhető válnak olyan rendezvények, ahol a pályaválasztás pályaorientáció szülői szemszögből kerül megvilágításba.
A projektben résztvevő iskolákban tanító pedagógusok pályaorientációs felkészültségét szolgáló, belső témahetek, témanapok, tréningek, képzéssorozatok megvalósítását tűzte ki célul a projekt.

A projekt a Kisvárdai Tankerületi Központ fenntartásában lévő nyolc köznevelési intézményben, azon belül általános iskolákban és gimnáziumokban valósul meg az intézményekben tanuló diákok, az őket oktató pedagógusok részvételével, szorosan együttműködve a végzős tanulók szüleivel.

A fejlesztés eredményei jó alapokat nyújthatnak a programban részt vevő tanulók számára a tudatos felnőttkori életpálya-építéshez és a majdani sikeres munkaerő-piaci részvételhez.

 

1.    Pályaválasztási tanár – diák - szülő találkozó

 Két alkalommal, 2017.11.24-én és 2018.12.01-én került sor a DOC Általános Iskolában és a Gimnáziumban megrendezésre.     

Célja:

Az adott napon az érkezés és a regisztráció után a tanulók és szüleik tájékoztatást kaptak a továbbtanulás lehetőségeiről.

Az intézményegység- vezető, Kaszás Miklósné tájékoztatta a jelenlévőket, hogy mily módon tudnak jelentkezni, felvételizni a kívánt iskolákba, milyen lehetőségek várnak a tanulókra.

A tanulók és szülők tájékoztatása a továbbtanulás eljárási rendjéről, lehetőségeiről, a hallottak elemzése, valamint betekintés nyújtás intézményünk gimnáziumának életébe, a különböző szakirányok területeire így: rendészeti, műszaki, kereskedelmi, egészségügyi és más szolgáltatás.

dscn5334.jpg

dscn5344.jpg

dscn5359.jpg

Ezután a Gimnázium intézményvezető - helyettese, Sebőkné Varga Zita bepillantást nyújtott a gimnázium életébe, ismertette a lehetőségeket. Bemutatta az intézményi a fakultációkat, kiemelve az idegen nyelv, informatika tanulást, ugyan is az intézmény biztosítja a középfokú nyelvvizsgára való felkészítést, az ECDL megszerzését. A sport kedvelőknek lehetőségük lesz az emelt óraszámú testnevelés oktatásban való részvételre. Természetesen azokat a gyerekeket is szívesen látják, akiknek még nincs elképzelésük a jövőre vonatkozóan.

Ezen kívül látogatást tettek a diákok a helyi vasútállomáson, valamint a Sütőüzemben.

Ez a nap mind a tanulók, mind a szülők számára hasznos és eredményes volt.

 

2. Részvétel a megyei pályaválasztási kiállításon

A Szabolcs –Szatmár - Bereg Megyei Kormányhivatal megrendezésében került sor 2017. október 12 - én és 2018.októberében Nyíregyházán a Continental Arénában (4400 Nyíregyháza,Géza utca 8-16. ) „Dönts jól, jövőd a tét” címmel pályaválasztási kiállításra, amelyre elvittük a projektbe bevont tanulóinkat.

A kiállításra busszal utaztunk. A jó hangulatú rendezvényen intézményünkből 2 fő pedagógus és 26 vett részt. A regisztráció során kaptunk egy pályaválasztással foglalkozó újságot, amelyben található térkép segítségével kitűnően tudtak tanulóink tájékozódni a helyszínen. A rendezvényen megnéztük a kiállított iskolák standjait, a diákjaink nagyon érdeklődőek voltak a különböző tanulási lehetőségek iránt. Leginkább a már általuk ismert iskolákat célozták meg, ahol megfelelő információkat kaptak az őket érdeklő témáról. Úgy éreztük, hogy a gimnáziumok és szakközépiskolák standjainál szívesen informálták tanulóinkat, valamint szórólapokat, tájékoztatókat is kaptak kézhez.

Összességében egy nagyon hasznos és színvonalas rendezvényen vehettünk részt, amely betekintést adott a hetedikes és nyolcadikos tanulóknak a pályaorientáció témájába, ezzel szélesítve tanulóink jövőképével kapcsolatos látásmódját. 

dscn4781.jpg

dscn4793.jpg

 

dscn4804.jpg

 

3. Pályázati kirándulás 4. évfolyam

2019.06.06-07-én 2 napos kiránduláson vehettek részt a 4. évfolyamos diákjaink 20 fővel és kísérő pedagógusaink 2 fő személyében.

dscn6453.jpg

Első nap a Tuzson János Botanikus Kertben, a Tűzoltó Múzeumban és a Szabolcs-Szatmár- Bereg megyei Iparkamarában jártak.

dscn6457.jpg

A gyerekek és a pedagógusok egyaránt jól érezték magukat. A Botanikus Kertben védett és őshonos növényekkel ismerkedhettek meg. A Sz-Sz-B megyei Iparkamarában játékos rávezetéssel mondhatták el, ki mi lesz ha nagy lesz.

dscn6469.jpg

A második napon a Sóstói Állatkertben ismerkedhettek meg a vadonélő állatokkal egy egésznapos program keretében. A tanulók és kísérő pedagógusok egyaránt hideg élelmet és ásványvizet kaptak ajándékba.

received_2275585946026154.jpeg

A Tűzoltó Múzeumban részletes betekintést nyerhettek a tűzoltók életéről és az eszközökről, szerszámokról, mindennapjaikról. Részesei lehettek egy éles riasztásnak is.

dscn6481.jpg

Nagyon élvezték a gyerekek ezt a napot, zárásként mindenki két gombóc fagylaltot kapott ajándékba a szervezőktől.

 

4. Tisza-tavi Ökocentrum látogatás

 Célja:

Megismerkedni a Tisza – tó élővilágával, kialakulásával és funkciójával.

Iskolánkból 20 fővel indultunk el a Tiszta tóhoz egy péntek reggelen. A tanulmányi kirándulás előtt összegyűltünk a gyermekkel és megbeszéltük a tanulmányi út célját és az ott ránk váró programokat, lehetőségeket. Külön felhívtuk a figyelmet a balesetvédelemre és helyes viselkedésre.

A tanulmányi úton az M3-a autópálya felől, ahol már a Szabolcs – Szatmár- Bereg megye és a Hajdúság élővilága tárult elénk.

Reggel 8:00 órakkor indultunk és két óra kellemes utazás után érkeztünk meg az Ökocentrumhoz. Az Ökocentrum első állomása egy kis tó volt, ahol a diákok ügyességi eszközöket próbálhattak ki: tutaj, csónak, billenő híd. Szinte mindenki lelkesen vetette magát a túloldalra való átkeléshez. Voltak magabiztosak és hezitálók, ez utóbbiaknak akadtak mindig segítőik.

img_6009.jpg

Ezután az élővilággal ismerekedtek a tanulók: mint a dámszarvas, európai őz, fácánok, pelikánok. A vidéket régen hatalmas összefüggő nádas borította, ahol a pákászok halásztak és vadásztak. Itt láthattunk kontyos nádkunyhót. Poroszlót mindig is a híres halászfalunként ismerték. Múltja szinte az őskorig nyúlik vissza. A Tisza közelsége és árvizei, amik minden tavasszal elárasztották a füves réteket, biztosították a halak szaporodását és gazdag táplálékát.

 

A Tisza-tó megépítése után is a víz adottságai miatt az ország halban leggazdagabb természetes vize a Poroszlói medence. Az itt kiállított eszközök 90-es évek elejéig működő poroszlói halászat aktív szerszámai voltak.

A halászkanzen mellett volt látható a nyuszi és tyúkudvar.

Ezután következtek a kormoránok, ismert nevén kárókatona, amiről a tanulók megtudhatták, hogy pár éve még ritka faj, ma már nagyon is elterjedt a kontinensen és a Tisza – tó vidékén. Éppen ezért veszélyeztetik is a halállományt. A halászatszokásai közt azt is megtudhattuk, hogy akár 10 méter mélyre is képes lemerülni a zsákmányáért.  A kormoránnal egy madárszigeten láthattuk a tőkésrécét, aki már növény és rovarevő és hazánkban is kitelel.

A nap egyik fénypontja a főépület alagsorában található akváriumok látnivalója volt.

img_60541.jpg

Itt megismerkedhettek a tanulók Herman Ottó, az utolsó magyar polihisztorral, a halászattal, halászattörténetével foglalkozó szakkönyvet írt, valamint magyar madártani évkönyvet. Az akvárium feltárta a látogatók számára a Tiszta-tó élővilágát, az a víz alatti alagúton keresztül haladva lélegzetelállító látvány tárult a diákok szeme elé. Láthattunk: pontyot, süllőt, compót, csukát, busát, amúrt, törpeharcsát, vörösszárnyú keszeget, dévérkeszeget, vizát. A Kárpát- medence folyóvizeinek szinttájai is megelevenedtek a tanulók előtt. Érdekes beszámolót olvashattunk az akváriumok közt lévő ismertetőkön. 

A vizek világa után, az Ökocentrum 7. emeletén lévő körpanorámás kilátójába vettük az irányt. A látványon túl, érdekességeket tudhattak meg a tanulók a VizaVili-től a Tiszat-tóról.

img_5995.jpg

Végezetül egy csónakázáson vettünk részt a Tisza-tavon, amely során az Ökocentrumban megismert madarakkal is találkozhattunk. A túra során a vezető mesélt a tó kialakításáról, funkciójáról és működéséről.

Egy élményekben és ismeretben gazdag nap után indultunk haza, ahol tanulók megismerkedhettek hazánk második legnagyobb tavának élővilágával

 
 

5. Bentlakásos kirándulás a Tisza - tónál

Iskolánk 20 tanulója s két pedagógusa vett részt a kiránduláson. A pályaválasztási orientációs programokon túl, nagyon sok mozgással, természettudománnyal kapcsolatos lehetőségben lehetett részük. A fürdés, a túrák, a közös játékok tették még emlékezetesebbé az itt töltött időt.

20180702_181417.jpg

20180703_1221511.jpg

 20180705_145319.jpg

 

6. Angol nyelvi mentorálás

  A pályázat keretében Szücs Alexandra a Nyíregyházi Egyetem angolnyelvi tanszék hallgatója az iskolánk 5 diákját 1 évig mentorálta angol nyelvből. Két hetente találkoztak kontakt órákon, ill. e-mail-en feladatsorokat oldottak meg. Nagyon hasznosnak ítéltük ezeket a fejlesztéseket.

 januar.jpg

 

majus_2019.jpg

 aprilis_2.jpg

marcius_2.jpg

 

7. MTMI Robotika szakkör

A szakkör 2018. 02. 12.-én indult. A 7. évfolyam tanulóit szólította meg, akik érdeklődtek a természettudományi tárgyak iránt. A 7. osztályban már tanulnak fizikát, kémiát, biológiát és földrajzot is. Fontos, hogy tanulmányaik elején megismerjék ezeknek a tantárgyaknak a fontosságát, szépségét a mindennapi életben. Erre kiváló lehetőség ez a szakkör. A gyerekek érdeklődve fogadták és kíváncsian jöttek az első foglalkozásra. A feldolgozott tananyagok nagyon érdekesek. A diákoknak a kísérletek nagyon tetszenek, mivel ilyen modern eszközökkel még nem is találkoztak.

img-03da6b65cef037e04401e8d1670815e9-v.jpg

Játékosan és könnyen sajátítják el az új ismereteket. A szakkör segítségével látják a tantárgyak közötti kapcsolatot, a tudományok fontosságát a világban.

img-550638861d59873f8ea29a04a0d3b5e7-v.jpg

A foglalkozások hangulata is teljesen más, mint a tanítási órákon. Elmondhatják saját véleményüket, tapasztalataikat, ismereteiket. Akár vitatkozhatnak is a témával kapcsolatban. A kísérletek nagyon sikeresek, az új gépeket játékként pakolják össze.

img-fae0b99daa9c5c3a2c43c447b53fd467-v.jpg

Úgy gondolom, a foglalkozásokon a gyerekek megismerik és meg is szeretik a tudományok világát. A szakkör óriási szerepet tölt be a kompetencia fejlesztésben.

 

8. MTMI kompetenciák fejlesztését elősegítő internetes vetélkedő

  A program során tanulóink elmélyíthették a természettudományos ismereteiket, a feladatoknak köszönhetően sikerült az érdeklődés felkeltése, a digitális kompetenciák fejlesztése. A diákok szívesen vettek részt a foglalkozásokon, aktívan részt vállaltak a kísérletezésekben, a feladatok kikeresésében. A foglalkozások során olyan ismeretekre, kísérletekre került sor, amikkel a tanórák keretei között nincs lehetőség foglalkozni. Ismeretbővítés, természettudományi ismeretek alkalmazása. A csoportban végzett közös munka, közös kísérletezés kiváló alkalmat adott a személyiségjegyek fejlesztéséhez. A foglalkozásokon a társas kompetenciák és kommunikációs képességek fejlesztése is megtörtént.

dscn39341.jpg

Mivel projektmunkáról volt szó, ezért heteken keresztül kellett kitartóan munkálkodniuk a diákoknak. A rendkívül érdekes feladványoknak köszönhetően kitartásban nem volt hiány, alig várták a gyerekek a következő foglalkozásokat. Egymás ellen és egymásért is folyt a versengés. Remek verseny hangulat jellemezte az egész folyamatot.

dscn39241.jpg

A feladatok összeállítása során minden természettudományos tantárgy érintve volt, csak sokkal érdekesebb, játékosabb formában, mint tanítási órán. Pl: fizika: látványos kísérletek; kémia: tudományos kísérletek; matematika: számkombináció megfejtése; természetismeret: állatkertekben jártunk, védett növényekkel ismerkedtünk meg; földrajz: hazaiés külföldi Nemzeti Parkok; stb.

 dscn39211.jpg

9. Természettudományos akadályverseny

Célja:

A tanulók természettudatosságának fejlesztése, összekapcsolva az idegen nyelv, sport és az informatikai ismeretekkel. Motiváció felkeltés ezen területek iránt. Ezen ismeretek gyakorlati alkalmazásában való jártasságának fejlesztése, valamint a mindennapi életbe való fontosságának tudatosítása. 

2018. 05. 31-én és 2019.05. 30-án került sor iskolában a „Természettudományos akadályverseny” megrendezésére. A célcsoportban megjelöltek maximális létszámban jelen voltak.

dscn39031.jpg

A programtervben szereplő menetrend szerint zajlott a verseny, melyet megelőztek a felhívások, meghívók készítése, jelentkezések, csapatszervezés, feladatok összeállítása, helyszín kijelölése. Nagy volt a gyerekek részéről az érdeklődés, végül négy 10 fős csapatot szerveztünk, két alsó és felső tagozatost. A csapatok nevet választottak.

Az akadályverseny mindenállomásán nagy érdeklődést mutattak a gyerekek, a „versenyláz” jelen volt.

A sport akadályoknál két csapat is részt vett egyszerre, a pontozás a feladatok versenyszerű végzése során alakult ki.

dscn39131.jpg

A természettudományos vetélkedőnél a felső tagozatos csapatok betekinthettek több területbe is, mint például Magyarország megyéinek kirakása, vagy fák-levelek párosítása és biológia tantárgy bevonásával a belső szerveket is fel kellett ismerniük. Az alsósok egyszerűbb, de mégis érdekes feladatsorral találkoztak, amelyben jelen voltak az állatok és lakóhelyeik, aztán a szelektív hulladékgyűjtésben is ügyeskedhettek, majd végül ismertebb állatok lábnyomaiból kellett felismerniük a hozzátartozó „tulajdonost”.

 A harmadik állomáson számítógépek bevonásával kellett megoldaniuk a feladatlapot, amelyet csapatonként kaptak.

 Az utolsó állomás az angol nyelvé volt, amelyen a felsős tanulók keresztrejtvényt oldottak meg, az alsós tanulók pedig színeket párosítottak.

A verseny nagyon jó hangulatban telt, kellemesen elfáradtak a gyerekek. Tetszésük kifejezése legjobban abban nyilvánult meg „Mikor lesz a következő forduló?”

Úgy gondolom, hogy nagyon hasznosan töltöttük ezt a délutánt gyerek-felnőtt egyaránt, a gyerekek kérését tovább szeretném adni: „Legyen több forduló is!”

dscn39161.jpg

 

 10. MINE CRAFT szakkör

A Minecraft: Education Edition szoftver segítségével egy olyan virtuális világ hozható létre, melyben a tanulók szabadon barangolva ismerkedhetnek meg különböző oktatási tartalmakkal, többek között földrajzi, biológiai, matematikai témakörökben. A rendszer ezen túlmenően programozást oktató szolgáltatásokkal is kibővült, ezáltal az algoritmikus gondolkodás fejlesztésének kiváló eszközévé vált. Előnye többek között, hogy sajátos nevelési igényű gyerekek a játékon keresztül vehetnek részt egyéni és kiscsoportos munkában. Nagyon közkedvelt volt a tanulók körében.

dscn5628.jpg

 dscn6154.jpg

11. Látogatás a Csodák Palotájába

Célja: - a jó magaviseletű tanulók jutalmazása

- közösségteremtés, kapcsolatépítés fejlesztése

- tanulmányi kirándulás keretei között megismerni hazánk látnivalóit

- egymás megismerése a közösen átélt élmények által.

dscn36961.jpg

A CSOPA egy hatalmas játéktér, élmény alapú oktatás. A gyerekek látványos, szórakozató, közérthető és átélhető módon ismerkedhettek meg a természet törvényeivel, a fizika csodálatos világával.

A CSOPA egy olyan hely, ahol minden korosztály a megtapasztalás útján, gyermeki rácsodálkozással fedezheti fel, hogy a világ érdekes. Megteremtettek egy olyan helyet, ami összehoz, itt minden korosztály értelmesen töltheti el a szabadidejét. Szórakoztató módon tanít, játszva ismerteti meg a tanulókkal a természettudományos törvényszerűségeket, fenntartja a ,,Miért korszakot” hiszen ez az élethosszig tartó tanulás alapja.

dscn36341.jpg

Az Üveges terem látványos előadásán vehettünk részt, a lángoló tűznyelvek, a pukkanások és durranások, a gomolygó füstkarikák ejtettek minket ámulatba. Sőt mi is aktív részesei lehettünk a bemutatónak. A bemutatón látottak kíváncsivá teszik a gyerekeket, kielégíti a kíváncsiságukat, segít élővé tenni azt, ami az iskolában csak elmélet.

 

Minél több időt tölt egy gyerek környezete megismerésével, annál sikeresebb lesz felnőttkorában a gondolkodásban és a tanulásban egyaránt. Képes lesz új készségek elsajátítására, kreatív változásokra.

Interaktív asztalok, csocsók, biliárd focipálya, mágneses mező, illúziók és a születés világa várja az idelátogatókat.

 

12. A digitális planetárium látogatás

Új lehetőséget teremt arra, hogy megismerjük a csillagos égbolt jelenségeit, megértsük az égi jelenségek hátterében húzodó természeti törvényeket. A planetárium amellett, lehetőséget adott az égi jelenségekben való gyönyörködésre, mint például a bolygók, csillagködök, távoli galaxisok, segít a világegyetemről és a körülöttünk lévő világról kialakított képünk bővítésére, mélyebb megértésére. A planetárium "épülete" egy felfújható sátor volt.

dscn36491.jpg

A tanulókat elkápráztatta a látnivaló, fantasztikus élménynek tartották.

dscn36451.jpg

 

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                         

 

 

 

 

Weblap látogatottság számláló:

Mai: 34
Tegnapi: 95
Heti: 162
Havi: 1 091
Össz.: 65 251

Látogatottság növelés
Oldal: Páyaorientáció EFOP3.2.5.-17-2017-00002
Demecseri Oktatási Centrum Általános Iskolája - © 2008 - 2024 - docaltalanosiskola.hupont.hu

A HuPont.hu ingyen weboldal szerkesztő mindig ingyenes. A weboldal itt: Ingyen weboldal

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »