Demecseri Oktatási Centrum Általános Iskolája

- DOC Gimnázium és Általános Iskola Demecseri Általános Iskolája, Alapfokú Művészeti Iskolája 4516 Demecser, Szabolcs vezér út 8. Telefon:42 / 533-022 -DOC Székelyi Tagintézmény 4534 Székely, Váci Mihály út 2. Telefon: 42/ 236-006

 Szervezeti és működési szabályzat

 20190109.jpg

 

 

A Demecseri Oktatási Centrum Gimnázium, Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola, szervezeti és működési szabályzatát, valamint annak mellékleteit az intézmény nevelőtestülete 2018. szeptember 14. napján fogadta el.

 

 

 

 

 

 

Demecser, 2018. szeptember 14.


 

……………………………………

intézményvezető

 

……………….iktatószámú Szervezeti és Működési Szabályzatot az intézmény vezetőjének előterjesztése után a nevelőtestület 2018. év szeptember hó 14. napján elfogadta.

Az elfogadás tényét a nevelőtestület képviseletében az iskola intézményvezetője, intézményegység vezetője aláírásukkal tanúsítják.

 

 

..........................................................                           ........................................................

Fazekas István                                                              Kaszás Miklósné

intézményvezető                                                       intézményegység vezető

 

 

A Szervezeti és Működési Szabályzattal kapcsolatban a diákönkormányzat – a jogszabályban meghatározottak szerint – véleményezési jogot gyakorolt, melynek tényét a diákönkormányzat képviselői tanúsítják.

 

 

..........................................................                           ........................................................

Kiss Gyöngyvér                                                          Kántor Kristóf

DÖK segítő tanár                                                        DÖK elnök

 

 

A Szervezeti és Működési Szabályzattal kapcsolatban a szülői munkaközösség  választmánya – a jogszabályban meghatározottak szerint – véleményezési jogot gyakoroltak, melynek tényét a szülői munkaközösség választmányának elnöke tanúsítja.

 

…………….………….……………… Bötykös Katalin

SZMK elnöke

A Szervezeti és Működési Szabályzatot a fenntartó Kisvárdai Tankerületi Központ jóváhagyta.

 

Kisvárda, 2018. ……………………………

 

 

…………….………….……………… Pásztor Gyula Csabáné

tankerületi igazgató

 

 

A Szervezeti és Működési Szabályzat legitimációs eljárásának lefolytatását igazoló, jegyzőkönyvek az SZMSZ Mellékletében találhatók.

 

1.A SZERVEZETI ÉS MŰKÖDÉSI SZABÁLYZAT ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEI, A SZERVEZETI ÉS MŰKÖDÉSI SZABÁLYZAT HATÁLYA

 

ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK

 

A SZERVEZETI ÉS MŰKÖDÉSI SZABÁLYZAT CÉLJA, JOGSZABÁLYI ALAPJA

 

A 2011. évi CXC. Törvény (a nemzeti köznevelésről) 25. § 1. bekezdésében foglalt

felhatalmazás értelmében a köznevelési intézmény működésére, belső és külső kapcsolataira vonatkozó rendelkezéseket a szervezeti és működési szabályzat határozza meg.

A szervezeti és működési szabályzat határozza meg a köznevelési intézmény szervezeti

felépítését, továbbá a működésre vonatkozó mindazon rendelkezéseket, amelyeket jogszabály nem utal más hatáskörbe.

A szervezeti és működési szabályzat a kialakított cél- és feladatrendszerek, tevékenység- csoportok és folyamatok összehangolt működését, racionális és hatékony kapcsolati rendszerét tartalmazza.

A szervezeti és működési szabályzat létrehozásának jogszabályi alapjai az alábbi törvények, kormányrendeletek és miniszteri rendeletek mindenkor aktuálisan érvényben lévő formája:

-   2011. évi CXC. törvény a Nemzeti köznevelésről

-   2011. évi CXII. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról

-   1999. évi XLII. törvény a nemdohányzók védelméről és a dohánytermékek fogyasztásának, forgalmazásának egyes szabályairól

-   2013. évi CCXXXII. törvény a nemzeti köznevelés tankönyvellátásáról

-   20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet a nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról

-   17/2014. (III. 12.) EMMI rendelet

a tankönyvvé, pedagógus-kézikönyvvé nyilvánítás, a tankönyvtámogatás, valamint az iskolai tankönyvellátás rendjéről

-   26/1997. (IX. 3.) NM rendelet az iskola-egészségügyi ellátásról

 

A Demecseri Oktatási Centrum Gimnázium, Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola szervezeti felépítésére és működésére vonatkozó szabályzatot az intézmény vezetőjének előterjesztése alapján a nevelőtestület 2018 szeptember 14. napján fogadta el.

 

Az elfogadáskor a jogszabályban meghatározottak szerint a diákönkormányzat és az intézmény szülői szervezetei véleményezték.

 

Jelen szervezeti és működési szabályzat az intézmény fenntartójának jóváhagyásával lép hatályba, és ezzel az ezt megelőző szervezeti és működési szabályzat érvénytelenné válik.

 

A szervezeti és működési szabályzat és az egyéb belső szabályzatok (intézményvezetői utasítások) előírásainak betartása az intézmény valamennyi dolgozójára nézve kötelező.

 

2.  AZ INTÉZMÉNY ALAPADATAI

A köznevelési intézmény

  1. Megnevezései

1.1  Hivatalos neve:     Demecseri Oktatási Centrum, Gimnázium, Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola

1.2  Rövid neve:          DOC Középiskola és Általános Iskola

 

  1. Feladatellátási helyei

2.1.Székhelye:            4516 Demecser Szabolcs vezér út 4. 2.2.Tagintézmények megnevezése és telephelyei

2.2.1.      Tagintézmény hivatalos neve: DOC Középiskola és Általános Iskola Demecseri Általános Iskolája, Alapfokú Művészeti Iskolája

2.2.1.1.Ügyviteli telephelye: 4516 Demecser, Szabolcs vezér út 8. 2.2.1.2.Tagintézmény telephelye:      4516 Demecser, Szabolcs vezér út 6. 2.2.1.3.Tagintézmény telephelye:      4494 Kékcse, Fő út 87.

2.2.1.4.Tagintézmény telephelye:      4492 Dombrád, Kossuth utca 45. 2.2.1.5.Tagintézmény telephelye:      4491 Újdombrád, Iskola utca 45. 2.2.1.6.Tagintézmény telephelye:      4502 Vasmegyer, Kossuth út 141. 2.2.1.7.Tagintézmény telephelye:      4517 Gégény, Rákóczi út 42.

2.2.2.      Tagintézmény hivatalos neve:     DOC Középiskola és Általános Iskola Berkeszi Tagintézménye

2.2.2.1.Ügyviteli telephelye: 4521 Berkesz, Rákóczi út 5.

2.2.3.      Tagintézmény hivatalos neve:     DOC Középiskola és Általános Székelyi Tagintézménye

2.2.3.1.Ügyviteli telephelye: 4534 Székely, Váci Mihály út 2.

  1. Alapító és fenntartó neve és székhelye

3.1.Alapító szerv neve:          Emberi Erőforrások Minisztériuma 3.2.Alapítói jogkör gyakorlója:                  emberi erőforrások minisztere 3.3.Alapító székhelye:                               1054 Budapest, Akadémia utca 3.

3.4.Fenntartó neve:                Kisvárdai Tankerületi Központ 3.5.Fenntartó székhelye:                               4600 Kisvárda, Kodály Zoltán utca 15/A.

  1. Típusa:                                    közöz igazgatású köznevelési intézmény
  2. OM azonosító:                       033645

6.      Köznevelési alapfeladatai

6.1.4516 Demecser, Szabolcs vezér út 4.

6.1.1.           gimnáziumi nevelés-oktatás 6.1.1.1.nappali rendszerű iskolai oktatás 6.1.1.2.felnőttoktatás-esti 6.1.1.3.évfolyamok száma: négy

6.1.1.4.a többi gyermekkel, tanulóval együtt nevelhető, oktatható sajátos nevelési igényű, gyermekek, tanulók nevelése-oktatása (mozgásszervi

fogyatékos, beszédfogyatékos, halmozottan fogyatékos, egyéb pszichés fejlődési zavarral küzdők, értelmi fogyatékos-enyhe értelmi fogyatékos,

 

érzékszervi fogyatékos-hallási fogyatékos, érzékszervi fogyatékos- látási fogyatékos)

6.1.1.5.nemzetiségi nevelés-oktatás (magyar nyelvű roma/cigány nemzetiségi nevelés-oktatás (magyar))

6.1.1.6.nyelvi előkészítő

6.1.2.           a feladatellátási hely maximálisan felvehető tanulói létszáma: 475 fő

6.1.3.           könyvtár: iskolai/kollégiumi könyvtár

 

6.2   4516 Demecser, Szabolcs vezér út 8.

6.2.1.  általános iskolai nevelés-oktatás

6.2.1.1.           nappali rendszerű iskolai oktatás

6.2.1.3      alsó tagozat, felső tagozat

6.2.1.3.           1. évfolyamtól 8. évfolyam

6.2.1.4.           a többi gyermekkel, tanulóval együtt nevelhető, oktatható sajátos nevelési igényű, gyermekek, tanulók nevelése-oktatása (mozgásszervi fogyatékos, beszédfogyatékos, halmozottan fogyatékos,

egyéb pszichés fejlődési zavarral küzdők, értelmi fogyatékos-enyhe értelmi fogyatékos, érzékszervi fogyatékos-hallási fogyatékos, érzékszervi fogyatékos-látási fogyatékos)

6.2.1.5.           nemzetiségi nevelés-oktatás (magyar nyelvű roma/cigány nemzetiségi nevelés-oktatás (magyar))

6.2.1.6.           integrációs felkészítés

6.2.2.  alapfokú művészetoktatás

6.2.2.1.           zeneművészeti ág (kifutó tanszakok: citera tanszak, furulya

tanszak, fuvola tanszak, harsona tanszak, klarinét tanszak, kürt tanszak,

trombita tanszak, tuba tanszak, zongora tanszak) (új tanszakok: akkordikus tanszak, billentyűs tanszak, fafúvós tanszak, fúvós tanszak, pengetős

tanszak, rézfúvós tanszak, vonós tanszak)

6.2.2.2.           táncművészeti ág (kifutó tanszakok: modern-kortárstánc

tanszak) (új tanszakok: kortárstánc tanszak, moderntánc tanszak, néptánc tanszak, társastánc tanszak)

6.2.2.3.           képző- és iparművészeti ág (kifutó tanszakok: festészet tanszak, kerámia tanszak, kézműves tanszak, tűzzománc tanszak) (új tanszakok: fém-és zománcműves tanszak, grafika és festészet tanszak, képzőművészeti tanszak, környezet- és kézműves kultúra tanszak, szobrászat és kerámia tanszak)

6.2.2.4.           szín- és bábművészeti ág (új tanszakok: bábjáték tanszak, színjáték tanszak)

6.2.2.5.           zeneművészeti ág: 1-12. évfolyam táncművészeti ág: 1-12. évfolyam

képző- és iparművészeti ág: 1-12. évfolyam szín- és bábművészeti ág: 1-12. évfolyam

6.2.3.  egész napos iskolai képzés

6.2.4.  egyéb foglalkozások: napközi

tanulószoba

6.2.5.  a feladat ellátási hely maximálisan felvehető tanulói létszáma: 940 fő

6.2.6.  könyvtár: iskolai/kollégiumi könyvtár

6.3. 4521 Berkesz, Rákóczi út 5.

 

6.3.1.  általános iskolai nevelés-oktatás

6.3.1.1.           nappali rendszerű iskolai oktatás

6.3.1.2.           alsó tagozat, felső tagozat

6.3.1.3.           1. évfolyamtól 8. évfolyamig

6.3.1.4.           a többi gyermekkel, tanulóval együtt nevelhető, oktatható sajátos nevelési igényű, gyermekek, tanulók nevelése-oktatása (mozgásszervi fogyatékos, beszédfogyatékos, halmozottan fogyatékos,

egyéb pszichés fejlődési zavarral küzdők, értelmi fogyatékos-enyhe értelmi fogyatékos, érzékszervi fogyatékos-hallási fogyatékos, érzékszervi fogyatékos-látási fogyatékos)

6.3.1.5.           nemzetiségi nevelés-oktatás (magyar nyelvű roma/cigány nemzetiségi nevelés-oktatás (magyar))

6.3.1.6.           integrációs felkészítés

6.3.2.  alapfokú művészetoktatás

6.3.2.1.           táncművészeti ág (kifutó tanszakok: moder-kortárstánc tanszak) (új tanszakok: moderntánc tanszak, néptánc tanszak)

6.3.2.2.           képző- és iparművészeti ág (kifutó tanszakok: kézműves

tanszak) (új tanszakok: képzőművészeti tanszak, környezet- és kézműves kultúra tanszak)

6.3.2.3.           táncművészeti ág: 1-12. évfolyam

képző- és iparművészeti ág: 1-12. évfolyam

6.3.3.  egyéb foglalkozások: napközi

tanulószoba

6.3.4.                 a feladat ellátási hely maximálisan felvehető tanulói létszáma: 272 fő

6.3.5.                 iskolai könyvtár együttműködésben: települési illetékességű könyvtárral

 

6.4.   4534 Székely, Váci Mihály út 2.

6.4.1.  általános iskolai nevelés-oktatás

6.4.1.1.           nappali rendszerű iskolai oktatás

6.4.1.2.           alsó tagozat

6.4.1.3.           1. évfolyamtól 4. évfolyamig

6.4.1.4.           a többi gyermekkel, tanulóval együtt nevelhető, oktatható sajátos nevelési igényű, gyermekek, tanulók nevelése-oktatása (mozgásszervi fogyatékos, beszédfogyatékos, halmozottan fogyatékos,

egyéb pszichés fejlődési zavarral küzdők, értelmi fogyatékos-enyhe értelmi fogyatékos, érzékszervi fogyatékos-hallási fogyatékos, érzékszervi fogyatékos-látási fogyatékos)

6.4.1.5.           nemzetiségi nevelés-oktatás (magyar nyelvű roma/cigány nemzetiségi nevelés-oktatás (magyar))

6.4.1.6.           integrációs felkészítés

6.4.2.  alapfokú művészetoktatás

6.4.2.1.           táncművészeti ág (kifutó tanszakok: moder- kortárstánc tanszak) (új tanszakok: moderntánc tanszak, néptánc tanszak)

6.4.2.2.           szín- és bábművészeti ág (új tanszakok: bábjáték tanszak, színjáték tanszak)

6.4.2.3.           táncművészeti ág: 1-12. évfolyam

szín- és bábművészeti ág: 1-12. évfolyam

 

6.4.3.  egyéb foglalkozások: napközi

6.4.4.                 a feladat ellátási hely maximálisan felvehető tanulói létszáma: 172 fő

6.4.5.                 könyvtár: iskolai/ kollégiumi könyvtár

 

6.5.        4517 Gégény, Rákóczi út 42.

6.5.1.  alapfokú művészetoktatás

6.5.1.1.           zeneművészeti ág (új tanszakok: billentyűs tanszak, fafúvós tanszak, pengetős tanszak, rézfúvós tanszak)

6.5.1.2.           zeneművészeti ág: 1-12. évfolyam

6.5.2.  a feladat ellátási hely maximálisan felvehető tanulói létszáma: 60 fő

 

6.6.  4516 Demecser, Szabolcs vezér út 6.

6.6.1.  alapfokú művészetoktatás

6.6.1.1.  zeneművészeti ág (kifutó tanszakok: harsona tanszak, kürt tanszak, trombita tanszak, tuba tanszak) (új tanszakok: rézfúvós tanszak)

6.6.1.2.  táncművészeti ág (kifutó tanszakok: modern-kortárstánc tanszak) (új tanszakok: kortárstánc tanszak, moderntánc tanszak, néptánc tanszak, társastánc tanszak)

6.6.1.3.  zeneművészeti ág: 1-12. évfolyam táncművészeti ág: 1-12. évfolyam

6.6.2 a feladat ellátási hely maximálisan felvehető tanulói létszáma: 28 fő

 

6.7.   4494 Kékcse, Fő út 87.

6.7.1.  alapfokú művészetoktatás

6.7.1.1.  zeneművészeti ág (kifutó tanszakok: citera tanszak) (új tanszakok akkordikus tanszak, pengetős tanszak)

6.7.1.2.  képző- és iparművészeti ág (kifutó tanszakok: készműves tanszak) (új tanszakok: képzőművészeti tanszak, környezet- és kézműves kultúra tanszak)

6.7.1.3.  szín- és bábművészeti ág (új tanszakok: bábjáték tanszak, színjáték tanszak)

6.7.1.4.  zeneművészeti ág: 1-12. évfolyam képző- és iparművészeti ág: 1-12. évfolyam szín- és bábművészeti ág: 1-12. évfolyam

6.7.2.  a feladat ellátási hely maximálisan felvehető tanulói létszáma: 64 fő

 

6.8.   4492 Dombrád, Kossuth utca 45.

6.8.1.  alapfokú művészetoktatás

6.8.1.1.  zeneművészeti ág (kifutó tanszakok: citera tanszak, zongora

tanszak) (új tanszakok: billentyűs tanszak, fúvós tanszak, pengetős tanszak)

6.8.1.2.  táncművészeti ág (kifutó tanszakok: modern-kortárstánc tanszak) (új tanszakok: moderntánc tanszak, néptánc tanszak)

6.8.1.3.  képző- és iparművészeti ág (kifutó tanszakok: kézműves

tanszak)(új tanszakok:képzőművészeti tanszak, környezet-és kézműves kultúra tanszak)

6.8.1.4.  szín- és bábművészeti ág (új tanszakok: bábjáték tanszak, színjáték tanszak)

6.8.1.5.           zeneművészeti ág: 1-12. évfolyam

 

táncművészeti ág: 1-12. évfolyam

képző- és iparművészeit ág: 1-12. évfolyam szín- és bábművészeti ág: 1-12. évfolyam

6.8.2.  a feladat ellátási hely maximálisan felvehető tanulói létszáma: 134 fő

 

6.9.   4491 Újdombrád, Iskola út 27.

6.9.1.  alapfokú művészetoktatás

6.9.1.1.  zeneművészeti ág (kifutó tanszakok: citera tanszak) (új tanszakok: fúvós tanszak, pengetős tanszak)

6.9.1.2.  táncművészeti ág (új tanszakok:néptánc tanszak)

6.9.1.3.           zeneművészeti ág: 1-12. évfolyam táncművészeti ág: 1-12. évfolyam

6.9.2.  a feladat ellátási hely maximálisan felvehető tanulói létszáma: 30 fő

 

6.10.    4502 Vasmegyer, Kossuth út 141.

6.10.1.  alapfokú művészetoktatás

6.10.1.1.  zeneművészeti ág (kifutó tanszakok: citera tanszak) (új tanszakok: fúvós tanszak, pengetős tanszak)

6.10.1.2.  táncművészeti ág (kifutó tanszakok: modern-kortárstánc tanszak) (új tanszakok: moderntánc tanszak, néptánc tanszak)

6.10.1.3.  képző- és iparművészeti ág (kifutó tanszakok: kézműves tanszak) (új tanszakok:képzőművészeti tanszak, környezet- és kézműves kultúra tanszak)

6.10.1.4.       zeneművészeti ág: 1-12. évfolyam táncművészeti ág: 1-12. évfolyam

képző- és iparművészeti ág: 1-12. évfolyam

6.10.2.  a feladat ellátási hely maximálisan felvehető tanulói létszáma: 60 fő

 

7.      A feladatellátást szolgáló vagyon és a felette való rendelkezés és használat joga

 

7.1   4516 Demecser, Szabolcs vezér út 4.

7.1.1      Helyrajzi száma:            680/6/A/2

7.1.2.  Hasznos alapterülete: 2178,09 nm

7.1.3.  Intézmény jogköre:      ingyenes használati jog

7.1.4.  Fenntartó jogköre:        vagyonkezelői jog

 

7.2.     4516 Demecser, Szabolcs vezér út 8.

7.2.1. Helyrajzi száma:           680/6/A/4,680/6/A/5 7.2.2.Hasznos alapterülete:    3171 nm

7.2.3.  Intézmény jogköre:      ingyenes használati jog

7.2.4.  Fenntartó jogköre:        vagyonkezelői jog

7.2.5.  Egyéb: A DOC Középiskola és Általános Iskola Demecseri Általános Iskolája, Alapfokú Művészeti Iskolája egy épületcímen (4516 Demecser, Szabolcs vezér út 8.) és két helyrajzi számon található. –Általános Iskola (intézményegység): helyrajzi szám: 680/6/A/4. Hasznos alapterülete: 2514 nm.- Alapfokú Művészeti Iskola (intézményegység) helyrajzi szám: 680/6/A/5. Hasznos alapterülete: 657 nm

 

7.3.      4521 Berkesz, Rákóczi út 5.

7.3.1.          Helyrajzi száma:           357/4 7.3.2.Hasznos alapterülete:                            2145 nm

7.3.3.  Intézmény jogköre:      ingyenes használati jog

7.3.4.  fenntartó jogköre:         vagyonkezelői jog

 

7.4.      4534 Székely, Váci Mihály út 2.

7.4.1.          Helyrajzi száma:           444/6

7.4.2.          Hasznon alapterülete: 430 nm

7.4.3.          Intézmény jogköre:      ingyenes használati jog

7.4.4.          Fenntartói jogköre:       vagyonkezelői jog

 

7.5.      4517 Gégény, Rákóczi út 42.

7.5.1.          Helyrajzi száma:           307

7.5.2.          Hasznos alapterülete: 2895 nm

7.5.3.          Intézmény jogköre:      ingyenes használati jog

7.5.4.          Fenntartó jogköre:        vagyonkezelői jog

 

7.6.    4516 Demecser, Szabolcs vezér út 6.

7.6.1.          Helyrajzi száma:           680/7

7.6.2.          Hasznos alapterülete: 749 nm

7.6.3.          Intézmény jogköre:      ingyenes használati jog

7.6.4.          Fenntartó jogköre:        ingyenes használati jog

 

7.6.5.          Egyéb:                          Tulajdonos neve: Demecser Város Önkormányzata (4516 Demecser, Kétezer-egy tér 1.)

7.7.    4494 Kékcse, Fő út 87.

7.7.1.          Helyrajzi száma:           17

7.7.2.          Hasznos alapterülete: 88nm

7.7.3.          Intézmény jogköre:      ingyenes használati jog

7.7.4.          Fenntartói jogköre:       vagyonkezelői jog

 

7.8.    4492 Dombrád, Kossuth utca 45.

7.8.1.          Helyrajzi száma:           17

7.8.2.          Hasznos alapterülete: 88 nm

7.8.3.          Intézmény jogköre:      ingyenes használati jog

7.8.4.          Fenntartó jogköre:        ingyenes használati jog

7.8.5.          Egyéb                           Tulajdonos neve: Református Egyházközség Dombrád (4492 Dombrád, Kossuth utca 25.)

7.9.    4491 Újdombrád, Iskola út 27.

7.9.1.          Helyrajzi száma:           272/4

7.9.2.          Hasznos alapterülete: 72 nm

7.9.3.          Intézmény jogköre:      ingyenes használati jog

7.9.4.          Fenntartó jogköre:        vagyonkezelői jog

 

7.10.     4502 Vasmegyer, Kossuth út 141.

7.10.1.           Helyrajzi száma:         500

7.10.2.           Hasznos alapterülete: 72nm

7.10.3.           Intézmény jogköre:    ingyenes használati jog

7.10.4.           Fenntartó jogköre:      vagyonkezelői jog

 

8.  Vállalkozási tevékenységet nem folytathat.

 

Működési köre:

A gimnázium működési területe Szabolcs- Szatmár-Bereg megye közigazgatási területe

 

Az általános iskola működési területe: Demecser város valamint Berkesz és Székely községek közigazgatási területe

 

Az alapfokú művészetoktatási intézmény működési területe: Demecser, Dombrád város, Gégény, Berkesz, Kékcse, Székely, Újdombrád, és Vasmegyer községek közigazgatási területei.

 

3.  AZ INTÉZMÉNY SZERVEZETI RENDSZERE ÉS IRÁNYÍTÁSA

 

3.1  Az intézmény szervezete

Az intézmény felelős vezetője az intézményvezető, aki munkáját a magasabb jogszabályok, a fenntartó, valamint az intézmény belső szabályzatai által előírtak szerint végzi. Megbízatása a magasabb jogszabályokban megfogalmazott módon és időtartamra történik.

 

3.1.1.  Az intézményvezető:

-    felel az intézmény szakszerű és törvényes működéséért, gazdálkodásért, a működtetővel kötött szerződésben foglaltak végrehajtásáért,

-    dönt az intézmény működésével kapcsolatban minden olyan ügyben, amelyet jogszabály, kollektív szerződés, közalkalmazotti szabályzat nem utal más hatáskörébe,

-   felelős az intézményi szabályzatok elkészítéséért,

-   jóváhagyja az intézmény pedagógiai programját,

-   felelős a pedagógiai munkáért,

-   felelős a nevelőtestület vezetéséért,

-   felelős a nevelőtestület jogkörébe tartozó döntések előkészítéséért, végrehajtásuk szakszerű megszervezéséért és ellenőrzéséért,

-      a nevelési-oktatási intézmény működéséhez szükséges személyi és tárgyi feltételek biztosításáért,

-   a nemzeti és iskolai ünnepek munkarendhez igazodó, méltó megszervezéséért,

-   a gyermek- és ifjúságvédelmi feladatok megszervezéséért és ellátásáért,

-   a nevelő és oktató munka egészséges és biztonságos feltételeinek megteremtéséért,

-       a munkavállalói érdek-képviseleti szervekkel és a diákönkormányzatokkal, szülői szervezetekkel való megfelelő együttműködésért,

-   a tanuló- és gyermekbaleset megelőzéséért,

-   a gyermekek, tanulók rendszeres egészségügyi vizsgálatának megszervezéséért,

-   a pedagógus etika normáinak betartásáért és betartatásáért.

Az intézmény vezetője jogosult az intézmény hivatalos képviseletére. Jogkörét esetenként, vagy az ügyet meghatározott körében átruházhatja.

A köznevelési intézmény vezetője a pedagógiai munkáért való felelőssége körében szakmai ellenőrzést indíthat az intézményben végzett nevelő és oktató munka, egyes alkalmazott munkája színvonalának külső szakértővel történő értékelése céljából.

A nevelési-oktatási intézményvezető munkáját a nevelőtestület és a szülők közössége a vezetői megbízásának második, negyedik, hatodik és nyolcadik évében személyazonosításra alkalmatlan kérdőíves felmérés alapján értékeli. Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés az intézményvezető munkájának ellenőrzése és értékelése során a kérdőíves felmérés eredményét is figyelembe veszi.

Feladatai:

-                     a szervezeti egységek munkájának koordinálása, irányítása, ellenőrzése,

-                     a költségvetés alapján az intézmény működéséhez szükséges személyi és tárgyi feltételek biztosítása a vezető beosztású munkatársaival együtt,

-                     a   diák-önkormányzati    és munkavállalói érdekképviseleti szervekkel való együttműködés,

-                     az intézményi külső kapcsolatok szervezése és működtetése.

Az     intézmény     vezetőségét     az     intézményvezető     valamint     közvetlen     munkatársai intézményvezető-helyettes, intézményegység vezetők, tagintézmény vezetők alkotják.

Az intézmény vezetősége havonta egyszer tart megbeszélést az aktuális feladatokról. A vezetőség megbeszéléseit az intézményvezető vezeti, melyről emlékeztető készül.

 

Az intézményvezető-helyettes és az intézményegység vezetők munkáját munkaköri leírásuk, valamint az intézményvezető közvetlen irányítása alapján végzik.

Az intézményegység-vezetők munkáját intézményegység-vezető helyettesek segítik.

Intézményegység-vezető helyettes személyére kötelező pályázatkiírás vonatkozik. Intézményegység-vezető helyettes az intézmény határozatlan időre kinevezett pedagógusa lehet. Megbízása határozott időre szól. Munkájukat munkaköri leírásuk valamint az intézményegység vezető közvetlen irányítása alapján végzik.

Az intézményvezető távollétében, az azonnali döntést nem igénylő, kizárólagos hatáskörbe tartozó ügyek kivételével az intézményvezető-helyettes helyettesíti. Az intézményvezető tartós távolléte esetén gyakorolja a kizárólagos jogkörként fenntartott hatásköröket is.

 

Az intézményvezető tartós távolléte esetén az azonnali intézkedést követelő esetekben, az intézményi helyettesítés az alábbiak szerint történik:

 

-                      intézményvezető-helyettes

-                      általános iskolai intézményegység-vezető

 

Tartós távollétnek minősül a legalább 30 napnak megfelelő folyamatos távollét.

Az intézményvezető-helyettes illetve az általános iskola intézményegység vezető egyidejű akadályoztatása esetén az intézményegység vezető helyettesek látják el a vezetői feladatot.

 

3.1.2.  Az intézményegység - vezető:

 

-       felel az intézményegység szakszerű és törvényes működéséért, gazdálkodásért, a működtetővel kötött szerződésben foglaltak végrehajtásáért,

-      dönt az intézményegység működésével kapcsolatban minden olyan ügyben, amelyet jogszabály, kollektív szerződés, közalkalmazotti szabályzat nem utal más hatáskörébe,

-   felelős az intézményegységi szabályzatok elkészítéséért,

-   felelős a pedagógiai munkáért,

-   felelős a nevelőtestület vezetéséért,

-   felelős a nevelőtestület jogkörébe tartozó döntések előkészítéséért, végrehajtásuk szakszerű megszervezéséért és ellenőrzéséért,

-      a nevelési-oktatási intézmény működéséhez szükséges személyi és tárgyi feltételek biztosításáért,

-   a nemzeti és iskolai ünnepek munkarendhez igazodó, méltó megszervezéséért,

-   a gyermek- és ifjúságvédelmi feladatok megszervezéséért és ellátásáért,

-   a nevelő és oktató munka egészséges és biztonságos feltételeinek megteremtéséért,

-       a munkavállalói érdek-képviseleti szervekkel és a diákönkormányzatokkal, szülői szervezetekkel való megfelelő együttműködésért,

-     a tanuló- és gyermekbaleset megelőzéséért,

-     a gyermekek, tanulók rendszeres egészségügyi vizsgálatának megszervezéséért,

-   a pedagógus etika normáinak betartásáért és betartatásáért.

Az intézményegység vezetője jogosult az intézményegység hivatalos képviseletére. Jogkörét esetenként, vagy az ügyet meghatározott körében átruházhatja

A köznevelési intézményegység vezetője a pedagógiai munkáért való felelőssége körében szakmai ellenőrzést indíthat az intézményegységben végzett nevelő és oktató munka, egyes alkalmazott munkája színvonalának külső szakértővel történő értékelése céljából.

A nevelési-oktatási intézményegység-vezető munkáját a nevelőtestület és a szülők közössége a vezetői megbízásának második és negyedik évében személyazonosításra

 

alkalmatlan kérdőíves felmérés alapján értékeli. Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés az intézményegység vezető munkájának ellenőrzése és értékelése során a kérdőíves felmérés eredményét is figyelembe veszi.

Feladatai:

-          a költségvetés alapján az intézmény működéséhez szükséges személyi és tárgyi feltételek biztosítása a vezető beosztású munkatársaival együtt,

-          a diák-önkormányzati, szülői és munkavállalói érdekképviseleti szervekkel való együttműködés,

-          az intézményi külső kapcsolatok szervezése és működtetése. Az intézményegység tanügyi dokumentációjának hitelesítése.

3.1.3.  A tagintézmény vezető:

 

-   felel az tagintézmény szakszerű és törvényes működéséért, gazdálkodásért, a működtetővel kötött szerződésben foglaltak végrehajtásáért,

-       dönt az tagintézmény működésével kapcsolatban minden olyan ügyben, amelyet jogszabály, kollektív szerződés, nem utal más hatáskörébe,

-   felelős az tagintézményi szabályzatok elkészítéséért,

-   felelős a pedagógiai munkáért,

-   felelős a nevelőtestület vezetéséért,

-   felelős a nevelőtestület jogkörébe tartozó döntések előkészítéséért, végrehajtásuk szakszerű megszervezéséért és ellenőrzéséért,

-      a nevelési-oktatási intézmény működéséhez szükséges személyi és tárgyi feltételek biztosításáért,

-   a nemzeti és iskolai ünnepek munkarendhez igazodó, méltó megszervezéséért,

-   a gyermek- és ifjúságvédelmi feladatok megszervezéséért és ellátásáért,

-   a nevelő és oktató munka egészséges és biztonságos feltételeinek megteremtéséért,

-   a diákönkormányzatokkal, szülői szervezetekkel való megfelelő együttműködésért,

-     a tanuló- és gyermekbaleset megelőzéséért,

-     a gyermekek, tanulók rendszeres egészségügyi vizsgálatának megszervezéséért,

-   a pedagógus etika normáinak betartásáért és betartatásáért.

Az tagintézmény vezetője jogosult az tagintézmény hivatalos képviseletére. Jogkörét esetenként, vagy az ügyet meghatározott körében átruházhatja.

Feladatai:

-                     a költségvetés alapján az tagintézmény működéséhez szükséges személyi és tárgyi feltételek biztosítása a vezető beosztású munkatársaival együtt,

-                     a diák-önkormányzati, szülői való együttműködés,

-                     az intézményi külső kapcsolatok szervezése és működtetése.

 

3.2  Az intézmény dolgozói

Az intézmény dolgozói a magasabb jogszabályok előírásai alapján megállapított munkakörökre, a fenntartó által engedélyezett létszámban a Klebelsberg Központ alkalmazza. A szakmailag önálló intézményegység alapfeladatára létesített munkakörre benyújtott pályázatok elbírálásakor az illetékes munkaközösség vezetőjét, az intézményegység vezetőjét véleményezési jog illeti meg.

Az intézmény dolgozói munkájukat a munkaköri leírásuk alapján végzik.

 

3.3  Az intézmény szervezeti egységei

 

 

 

 
   

 

 

 
   

 

 

Székhelye:

 

Demecseri Oktatási Centrum Gimnázium, Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola 4516 Demecser, Szabolcs vezér út 4.

Élén     felelős     beosztású     intézményvezető     áll.     Az     intézményvezető     munkáját     1 intézményvezető- helyettes és 1 iskolatitkár segíti.

Engedélyezett létszám: 16 pedagógus, 1 iskolatitkár,4 technikai dolgozó

 

Intézményegységei:

 

DOC Középiskola és Általános Iskola Demecseri Általános Iskolája 4516 Demecser, Szabolcs vezér út 8.

Élén felelős beosztású intézményegység-vezető áll. Az intézményegység-vezető munkáját egy intézményegység-vezető helyettes és egy iskolatitkár segíti.

Engedélyezett létszám általános iskola: 38,5 pedagógus, 1 iskolatitkár, 1 könyvtáros- asszisztens, 1 fő pedagógiai asszisztens, 7,75 technikai dolgozó

 

DOC Középiskola és Általános Iskola Alapfokú Művészeti Iskola 4516 Demecser, Szabolcs vezér út 8.

Élén felelős beosztású intézményegység-vezető áll. Az intézményegység-vezető munkáját egy intézményegység-vezető helyettes, egy iskolatitkár segíti.

Engedélyezett létszám: 10 pedagógus, 1 iskolatitkár, 2 technikai dolgozó

 

Telephelyei:

4494 Kékcse, Fő út 87.

4492 Dombrád, Kossuth utca 45.

4491 Újdombrád, Iskola út 27.

4502 Vasmegyer, Kossuth út 141.

4521 Berkesz, Rákóczi út 5.

4534 Székely, Váci Mihály út 2.

4517 Gégény, Rákóczi Ferenc utca 42.

4516 Demecser, Szabolcs vezér út 6.

 

 

Tagintézményei:

 

DOC Középiskola és Általános Iskola Berkeszi tagintézménye 4521 Berkesz, Rákóczi út 5.

Élén tagintézmény-vezető áll.

A tagintézmény-vezető munkáját 0,5 fő iskolatitkár segíti.

Engedélyezett létszám: 8 pedagógus, 1 iskolatitkár, 1,5 technikai dolgozó

 

DOC Középiskola és Általános Iskola Székelyi tagintézménye 4534 Székely, Váci Mihály út 2.

Élén tagintézmény-vezető áll.

Engedélyezett létszám: 3 pedagógus, 1 technikai dolgozó

 

AZ INTÉZMÉNY KÖZÖSSÉGEI, EZEK KAPCSOLATAI EGYMÁSSAL ÉS AZ INTÉZMÉNY VEZETÉSÉVEL

 

 

4.1 Az intézményközösség

 

Az intézmény közösségét az intézmény dolgozói, a szülők és a gyerekek, tanulók alkotják.

Az intézményközösség tagjai érdekeit, jogosítványaikat az e fejezetben felsorolt közösségek révén és módon érvényesíthetik

 

4.2.  Az intézményi alkalmazottak közössége

 

Az intézményi alkalmazottak közösségét az intézménnyel közalkalmazotti jogviszonyban álló dolgozók alkotják.

Az intézmény közalkalmazottjainak jogait és kötelességeit, juttatásait, valamint az intézményen belüli érdekérvényesítési lehetőségeit a magasabb jogszabályok (elsősorban a Munka Törvénykönyve, a Közalkalmazottak jogállásáról szóló törvény, illetve az ezekhez kapcsolódó rendeletek, valamint a kollektív szerződés rögzíti.

 

4.3.  A nevelők közösségei

 

4.3.1  A nevelőtestület

Az intézményben intézményegységenként egy-egy nevelőtestület működik. A nevelőtestület tagja az intézmény pedagógus munkakört betöltő alkalmazottja. A nevelőtestület a magasabb jogszabályokban megfogalmazott döntési jogkörökkel rendelkezik. A nevelőtestület véleményét ki kell kérni a magasabb jogszabályokban megfogalmazott esetekben. A nevelőtestület véleményt nyilváníthat vagy javaslatot, tehet az intézmény, intézményegység működésével kapcsolatos valamennyi kérdésben. Az intézmény nevelőtestülete feladatkörének részleges ellátására állandó bizottságokat, munkacsoportokat hozhat létre. A több tanéven keresztül működő állandó bizottságok (munkacsoportok) tagjait ezen tisztségükben a nevelőtestület évente egy alkalommal, a tanévnyitó értekezleten megerősíti. Az állandó bizottságok (munkacsoportok) tagjai maguk közül a tevékenység összehangolására, irányítására vezetőt választanak. Egy tanév, nevelési év során a nevelőtestületek az alábbi értekezleteket tartják:

-                     tanévnyitó értekezlet

-                     tanévzáró értekezlet

-                     félévi és év végi osztályozó értekezlet (iskolák esetén)

-                     félévi értékelő értekezlet

-                     2 alkalommal nevelési értekezlet

Rendkívüli nevelési értekezletet kell összehívni, ha a nevelőtestület tagjainak húsz százaléka kéri, illetve az intézmény intézményvezetője, az intézmény vezetősége ezt indokoltnak tartja. A magasabb jogszabályokban megfogalmazottak szerint:

-      a nevelőtestületi értekezlet akkor határozatképes, ha azok tagjainak több mint ötven százaléka jelen van

-    a nevelőtestület döntéseit – ha erről magasabb jogszabály, illetve a szervezeti működési szabályzat másképp nem rendelkezik – nyílt szavazással, egyszerű szótöbbséggel hozza.

A nevelőtestület személyi kérdésekben – a nevelőtestület többségének kérésére – titkos szavazással is dönthet.

A tanévnyitó, tanévzáró és félévi értékelő értekezletekről jegyzőkönyvet, a többi értekezletről emlékeztetőt kell vezetni.

 

A nevelőtestületi értekezletekre vonatkozó szabályokat kell alkalmazni abban az esetben is,  ha az aktuális feladatok miatt csak a nevelőtestület egy része, többnyire az azonos beosztású dolgozók vesznek részt egy-egy értekezleten. Ilyen értekezlet lehet az egy osztályban tanító nevelők, vagy egy tagozat nevelőinek értekezlete.

A nevelőtestületi szavazás eljárásmódja, rögzítése Döntés előkészítés

A döntési, véleményhozatali stb. eljárás sorrendje:

▪         javaslattétel (előterjesztés),

▪         vita (módosító javaslat),

▪         döntés.

▪         Szavazási eljárás

A nevelőtestület döntéseit, határozatait, javaslatát, véleményét szavazással hozza. A szavazás nyílt.

A szavazás személyi ügyekben titkos. A nevelőtestület akkor határozatképes (és így a szavazás érvényes), ha - a tanév során tartósan távol levőket nem számítva - tagjainak legalább 2/3-a jelen van.

 

Az érvényes szavazás akkor eredményes, ha a jelenlévők 1/2-e + 1 fő azonosan szavazott (minősített többségű) a következő kérdéskörökben :

pedagógiai programunk (ill. annak részei) és módosítása,

▪                   működési szabályzatunk (ill. annak részei) és módosítása,

▪                   házirendünk és módosítása,

▪                   éves munkatervünk és módosítása.

▪                   az intézmény munkáját átfogó elemzés, értékelés, beszámoló,

▪                   a fegyelmi ügyek határozatai,

▪                   az intézményvezetői, intézményegység-vezetői pályázatokhoz készített vezetési programmal összefüggő szakmai vélemény,

▪                   a nevelőtestület képviseletében eljáró pedagógus kiválasztása,

▪                   foglalkozási,    illetve    a    pedagógiai    program    és    az    SZMSZ    jóváhagyásának megtagadása esetén a döntés ellen a bírósághoz történő kereset benyújtása,

▪                   egyes pedagógusok külön megbízásainak elosztásáról való vélemény,

▪                   intézményegység-vezető helyettesek megbízása, ill. a megbízás visszavonása előtti vélemény kialakítása,

▪                   a nevelőtestület feladatkörébe tartozó ügyek átruházása, előkészítése,

▪                   bizottság alakítása esetén.

Minden egyéb esetben (döntésről, határozatról, véleményről, javaslatról) szótöbbséggel (relatív többséggel) eredményes a szavazás.

Alkalmazotti közösség esetében az eljárási rend ugyan ez.

 

A nevelőtestületi szavazás rögzítése

Az értekezletekről, előterjesztésekről, vitákról, valamint a szavazás eredményéről szabályos jegyzőkönyv készül.

 

4.3.2.  A nevelők szakmai munkaközösségei

Az intézményben az alábbi szakmai munkaközösségek működnek:

 

Általános iskola intézményegységben

-   alsós munkaközösség

-   osztályfőnöki munkaközösség

-   humán munkaközösség,

-   természettudományi munkaközösség,

-   esztétikai munkaközösség.

 

Alapfokú Művészeti iskola intézményegység:

-   zenei munkaközösség

 

Berkeszi Tagintézmény:

-   alsós munkaközösség

-   osztályfőnöki munkaközösség

 

Székelyi Tagintézmény:

-          alsós munkaközösség

 

Gimnázium:

-   humán munkaközösség,

-   reál munkaközösség.

 

A szakmai munkaközösségek a magasabb jogszabályokban megfogalmazott jogkörökkel rendelkeznek.

A szakmai munkaközösségek feladatai az adott szakmai-pedagógiai területen belül:

-   a pedagógiai, szakmai és módszertani tevékenység irányítása, ellenőrzése.

-   az intézményi nevelő-és oktató munka belső fejlesztése, korszerűsítése

-   egységes követelményrendszer kialakítása: a tanulók ismeretszintjének kialakítása: a tanulók ismeretszintjének folyamatos ellenőrzése, mérése, értékelése

-   pályázatok, tanulmányi versenyek kiírása, szervezése, lebonyolítása

-   a pedagógusok továbbképzésének, önképzésének szervezése, segítése

-   az iskolai belső vizsgák, versenyek feladatainak összeállítása, értékelése

-   a költségvetésben rendelkezésre álló szakmai előirányzatok véleményezése, felhasználása

-   a pályakezdő pedagógusok munkájának segítése

-   javaslattétel az intézményegység vezetőjének a munkaközösség-vezető személyére

-       segítségnyújtás a munkaközösség vezetője részére az éves munkaterv, valamint a munkaközösség tevékenységéről készülő elemzések, értékelések elkészítéséhez.

 

A szakmai munkaközösségek az intézmény pedagógiai programja, munkaterve, valamint az adott munkaközösség tagjainak javaslatai alapján összeállított, egy évre szóló munkaterv szerint tevékenykednek. A szakmai munkaközösség munkáját munkaközösség-vezető irányítja. A munkaközösség vezetőjét a munkaközösség tagjainak javaslata alapján az intézményegység vezetője bízza meg. A munkaközösségek vezetői, munkájukat munkaköri leírásuk alapján végzik

 

4.3.3.  Alkalmi feladatokra alakult munkacsoportok

 

Az intézményi munka egyes aktuális feladatainak megoldására a nevelőtestület tagjaiból munkacsoportok alakulhatnak a nevelőtestület vagy az igazgatóság döntése alapján. Amennyiben az alkalmi munkacsoportot az igazgatóság hozza létre, erről tájékoztatni kell a nevelőtestületet. Az alkalmi munkacsoportok tagjait vagy a nevelőtestület vagy az intézményvezető bízza meg.

 

4.4.  A szülők közösségei

 

Az intézményben a szülőknek az köznevelési törvényben meghatározott jogaik érvényesítése, kötelességük teljesítése érdekében szülői munkaközösségek (SZMK) működnek. Az osztályok (csoportok) szülői munkaközösségeit az egy osztályba (csoportba) járó tanulók (gyerekek) szülei alkotják. Az osztályok (csoportok) szülői munkaközösségei a szülők köréből a következő tisztségviselőket választják:

-   elnök

-   elnökhelyettes

A szülői munkaközösségek kérdéseiket, véleményeiket, javaslataikat a választott SZMK- elnök, vagy az osztályfőnök (csoportvezető) segítségével juttatják el az intézményegység vezetőjéhez. Az intézményben, a gimnáziumban a demecseri, berkeszi, székelyi általános iskolában egy-egy SZMK választmány működik, melyek a szülők közösségének legmagasabb szintű döntéshozó szerve. Az SZMK választmány munkájában az osztály (csoport) szülői munkaközösségének elnökei, helyettesei vesznek részt. Az SZMK választmányai a szülők javaslatai alapján megválasztják az alábbi tisztségviselőket:

-   elnök

-   elnökhelyettes

Az SZMK elnökei közvetlenül az intézményvezetővel, az intézményegység vezetővel illetve a tagintézmény vezetővel tartanak kapcsolatot.

Az SZMK választmánya vagy a szülői értekezlet akkor határozatképes, ha azon az érdekeltek több mint ötven százaléka jelen van. Döntéseit nyílt szavazással, egyszerű szótöbbséggel hozza. Az SZMK választmányait tanévenként legalább egy alkalommal össze kell hívni, és itt tájékoztatást kell adni az intézmény rész tevékenységeiről, feladatairól, teendőiről.

A szülői munkaközösséget az alábbi jogok illetik meg:

-   megválasztja a saját tisztségviselőit

-   kialakítja saját működési rendjét

-   az intézményegység munkatervéhez igazodva elkészíti a saját munkatervét

-     képviseli a szülőket és a tanulókat az köznevelési törvényben megfogalmazott jogok érvényesítésében,

-     véleményezi az intézmény pedagógiai programját, házirendjét, munkatervét, valamint a szervezeti és működési szabályzat azon pontjait, amelyek a szülőkkel illetve a tanulókkal kapcsolatosak,

-   véleményt nyilváníthat, javaslattal élhet a szülőkkel és a tanulókkal kapcsolatos valamennyi kérdésben.

 

4.5.  A tanulók közösségei

 

4.5.1.  Az osztályközösség

 

4.5.1.1.  Köznevelési osztályközösség

A közös tanulócsoportot alkotó, egy osztályba járó tanulók osztályközösséget alkotnak. Az osztályközösség élén, mint pedagógus vezető,- az osztályfőnök áll. Az osztályfőnököt ezzel a feladattal az osztályfőnöki munkaközösség javaslata alapján az intézményegység vezető bízza meg. Az osztályfőnökök osztályfőnöki tevékenységüket munkaköri leírásuk alapján végzik. Az osztályközösség saját tagjaiból tisztségviselőket választ.

 

4.5.1.2.  Csoport- és növendéki közösségek az alapfokú művészetoktatásban

Az azonos csoportos foglalkozásokra, illetve azonos tanszakra járó növendékek csoport- és növendéki közösséget alkotnak, melynek élén a tanszakon oktató pedagógusok állnak. A csoport- és növendéki közösség saját tagjaiból tisztviselőket választhat.

 

4.5.2.  A diákkörök

 

A tanulók saját tevékenységük megszervezésére diákköröket hozhatnak létre. A diákkörök saját tagjaik közül egy-egy képviselőt választhatnak az intézmény rész diákönkormányzat vezetőségébe.

 

4.5.3.  Az iskolai diákönkormányzat

 

A tanulók és a tanulóközösségek érdekeinek képviseletére, a tanulók tanórán kívüli szabadidős tevékenységének segítésére a gimnáziumban, a demecseri és berkeszi általános iskolában önálló diákönkormányzatok működnek. Az iskolai diákönkormányzat jogosítványait, a diákönkormányzatot segítő nevelő és a DÖK diák-elnök együtt érvényesíti. Javaslattétel, véleményezés előtt azonban a diákönkormányzat vezetőségének véleményét ki kell kérniük. Az iskolai diákönkormányzat a magasabb jogszabályokban megfogalmazott jogkörökkel rendelkezik. A diákönkormányzat szervezetét és tevékenységét saját szervezeti és működési szabályzat szerint alakítja. A diákönkormányzat munkáját, segítő nevelőt a diákönkormányzat vezetőségének javaslata alapján – a nevelőtestület egyetértésével, az intézményegység vezetője bízza meg. Az iskolai diákközgyűlést intézmény részenként évente legalább egy alkalommal össze kell hívni, melyen az intézmény intézményvezetőjének, vagy megbízottjának a tanulókat tájékoztatni kell az életének egészéről, a munkatervről, a tanulói jogok helyzetéről és érvényesítéséről, az iskolai házirendben meghatározottak végrehajtásának tapasztalatairól. A diákgyűlés összehívásáért az adott intézményi rész vezetője a felelős. A diákközgyűlés egy év időtartamra a tanulók javaslatai alapján 3 fő diákképviselőt választ.

A diákönkormányzat feladatainak ellátásához térítésmentesen használhatja, az iskola helyiségeit, berendezéseit, ha ezzel nem akadályozza az iskola működését.

 

4.6.  Az intézmény közösségeinek kapcsolattartása

 

4.6.1. Az intézményvezetőség, a nevelőtestület és a nem pedagógus alkalmazottak

 

A nevelőtestületek és az egyéb dolgozók különböző közösségeinek kapcsolattartása az intézményvezető segítségével a megbízott pedagógus vezetők, és a választott képviselők útján valósul meg.

A kapcsolattartás formái:

-   a vezetőség ülései

-   munkaközösségi megbeszélések

-   különböző értekezletek

-   különböző – az adott probléma köré szerveződő – megbeszélések

Az vezetőség az aktuális feladatokból nevelői szobában elhelyezett hirdetőtáblán, valamint írásbeli tájékoztatón keresztül értesíti a nevelőket. Az intézményvezetés tagjai a vezetőség ülései után kötelesek tájékoztatni az irányításuk alá tartozó dolgozókat az ülés döntéseiről, határozatairól.

Az irányításuk alá tartozó dolgozók kérdéseit, véleményét, javaslatait közvetítik az igazgatóság felé. A nevelők kérdéseiket, véleményüket, javaslataikat szóban vagy írásban, egyénileg vagy munkaköri vezetőjük illetve választott képviselőik útján közölhetik az igazgatósággal, igazgatótanáccsal.

 

4.6.2  A nevelők és a tanulók

 

A tanulókat az iskolai intézmény egész életéről, a munkatervről, az aktuális feladatokról az intézmény rész vezetőktől

-      a diákönkormányzat vezetőségi ülésén havonta, a diákgyűlésen évente legalább egy alkalommal tájékoztatást kapnak

hirdetőtáblán keresztül folyamatosan

-   az osztályfőnököktől az osztályfőnöki órákon

-   szaktanároktól a tanári órákban

-   szaktanároktól a művészeti egyéni- és csoportos órákon tájékoztatják.

A tanulót és a tanuló (gyerekek) szüleit a tanuló (gyermek) fejlődéséről, egyéni haladásáról a nevelők folyamatosan szóban és írásban tájékoztatniuk kell. A tanulók a jogszabályokban valamint az iskola belső szabályzataiban biztosított jogainak az érvényesítése érdekében – szóban vagy írásban, közvetlenül vagy képviselőik, tisztségviselőik útján – az igazgatósághoz, az osztályfőnökükhöz, nevelőikhez, vagy a diákönkormányzathoz fordulhatnak. A tanulók kérdéseiket, véleményüket, javaslataikat tisztségviselők útján közölhetik az intézmény igazgatóságával, a nevelőkkel, a nevelőtestülettel vagy a szülői szervezettel.

 

4.6.3  A nevelők és a szülők

 

Az intézmény életéről, a munkatervről, az aktuális feladatokról

-                      az intézmény részek vezetői a szülői munkaközösség választmányi ülésén, vagy a szülői értekezleteken

-   Az intézmény honlapján keresztül

-                      az osztályfőnökök az osztály szülői értekezleten tájékoztatják a szülőket.

 

A tanulók (gyerekek) egyéni haladásával kapcsolatos tájékoztatására az alábbi lehetőségek szolgálnak:

-                     családlátogatások

-                     szülői értekezletek

-                     fogadóórák

-                     nyílt napok

-                     írásbeli tájékoztató

-                     telefon

 

A szülői értekezletek és a nevelők fogadóóráinak időpontját a munkatervek tartalmazzák. A szülők a jogszabályokban, valamint az intézmény belső szabályzataiban biztosított jogaiknak érvényesítése érdekében szóban vagy írásban, közvetlenül vagy választott képviselőik, tisztségviselők útján az intézmény vezetőségéhez, az adott ügyben érintett gyerek osztályfőnökéhez az intézmény nevelőihez vagy a diákönkormányzathoz fordulhatnak. A szülők kérdéseiket, véleményüket, javaslataikat szóban vagy írásban, egyénileg vagy választott képviselőik, tisztségviselőik útján közölhetik az vezetőséggel vagy nevelőtestülettel. A szülők az intézmény pedagógiai programjáról, szervezeti és működési szabályzatáról, intézményi minőségirányítási programjáról illetve az intézményegység házirendjéről az intézmény intézményvezetőjétől, valamint az intézményegység vezetőktől a munkatervben évenként meghatározott intézményvezetői, intézményegység vezetői és helyettesi fogadóórákon kérhetnek tájékoztatást.

Az intézmény pedagógiai programja nyilvános, minden érdeklődő számára elérhető, megtekinthető. A pedagógiai program egy-egy példánya a következő személyeknél illetve intézményeknél található meg:

-                     az intézmény fenntartójánál

-                     az intézmény irattárában

-                     az intézmény könyvtárában

-                     az intézményegység nevelői szobáiban

-                     az intézmény intézményvezetőjénél

-                     az intézményegység vezetőknél

A pedagógiai program ismertetése a szülők felé az intézményi rész vezetők feladata, helye és ideje elsősorban az összevont szülői értekezlet.

 

A házirend előírásai nyilvánosak, azt minden érintettnek (tanulónak, gyereknek, szülőnek, az intézmény alkalmazottainak) meg kell ismernie.

A házirend egy-egy példánya megtekinthető:

-       a portán

-       az intézmény könyvtárában

-       az intézményegységek nevelői szobájában

-       az intézmény intézményvezetőjénél

-       az intézményegység vezetőinél

-       az osztályfőnöknél

-       a diákönkormányzatot segítő nevelőnél

-       az SZMK elnökeinél

A házirend egy példányát az iskolába történő beiratkozáskor a szülőnek át kell adni.

 

5.   AZ INTÉZMÉNY VEZETÉSÉNEK ÉS KÖZÖSSÉGEINEK KÜLSŐ KAPCSOLATAI

Az intézményi munka megfelelő szintű irányításának érdekében az intézmény vezetőségének feladatától függően munkakapcsolatban kell állnia a következő intézményekkel:

-                                  Kisvárdai Tankerületi Központ,

-                                  Pedagógiai Oktatási Központ Nyíregyháza,

-                                  Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Kormányhivatal,

-                                  a helyi kisebbségi önkormányzattal,

-                                  minisztériumokkal és azok háttérintézeteivel,

-                                  egyéb pedagógiai és szakmai szolgáltatókkal,

-                                  Családsegítő és gyermekjóléti szolgálattal,

-                                  Megyei Nevelési Tanácsadó Nyíregyháza,

-                                  iskolaorvossal, védőnővel,

-                                  Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Munkaügyi Központtal és kirendeltségeivel,

-                                  Rendőrséggel,

-                                  MAK,

-                                  Erkel Ferenc Művelődési Házzal,

-                                  a történelmi egyházak képviselőivel,

-                                  a környék általános iskoláinak vezetőivel,

-                                  a környék középiskoláinak vezetőivel,

-                                  az intézményt támogató gazdálkodó szervekkel, egyénekkel,

-                                  Tündérkert Óvoda

-                                  Kelet-Magyarország (megyei napilap),

-                                  Demecseri Körkép

 

A munkakapcsolat megszervezéséért, irányításáért az intézményvezető a felelős. Az intézményben párt vagy párthoz kötődő szervezet nem működhet.

 

6.   AZ INTÉZMÉNY MŰKÖDÉSE

 

6.1  Az intézmény nyitva tartása

 

Az általános iskola épülete a szorgalmi időszakban hétfőtől péntekig reggel 7 órától délután 18 óráig tart nyitva.

A középiskola épülete szorgalmi időben hétfőtől péntekig reggel 6 óra 30 perctől délután 19 óráig tart nyitva.

Szorgalmi időben hétfőtől péntekig a nyitva tartás idején belül reggel 8 óra és délután 16 óra között az intézményvezető, intézményvezető-helyettes, intézményegység vezető vagy helyettesének az intézményben kell tartózkodnia. A vezetők benntartózkodásának rendjét az éves munkatervben előre, írásban kell meghatározni. A reggeli nyitva tartás kezdetétől a vezető beérkezéséig az ügyeletes nevelő (portás), a délután távozó vezető után az esetleges foglalkozást vezető pedagógus felelős az intézményi részek működésének rendjéért, valamint ő jogosult és köteles a szükségessé váló intézkedések megtételére. Amennyiben a vezetők egyike sem tud rendkívüli vagy halaszthatatlan ok miatt az intézményi részben tartózkodni, az esetleges szükséges intézkedés megtételére a nevelőtestület egyik tagját kell megbízni. A megbízást a dolgozónak tudomására kell hozni.

Az iskolai intézményi részben a tanítási órákat a helyi tanterv alapján nappali tagozaton 8 órától 16 óráig, esti tagozaton 18 óra 30 percig kell megszervezni. A tanítási órák hossza 45 perc, az óraközi szünetek hossza 5-20 perc. A délutáni oktatás esetén a középiskolában a tanítási órák hossza 40 perc, óraközi szünetek hossza 5 perc. A tanítási nap sorszámozható, ha

 

a tanulók, pedagógiai programban meghatározott célok érdekében, háromszor 45 perces foglalkozásokon vesznek részt. Az intézményi részek vezetőinek az engedélyével a foglalkozás az iskola épületén kívül is tartható.

Az Alapfokú Művészeti Iskolában a tanítási órákat helyi tanterv alapján hétfőtől péntekig 10 órától 18 óráig kell megszervezni. Az egyéni foglalkozási órák hossza 30 perc, csoportos órák hossza 45 perc, egyéni foglalkozás esetén minden 4. óra után, csoportos órák esetén minden 2. óra után 5-10 perces szünet.

Az iskolákban reggel 7 óra 45 perctől a tanítás kezdetéig, és az óraközi szünetekben az általános iskolában 8 fős, a középiskolában 4 fős tanári ügyelet működik. Az ügyeletes nevelő köteles a rá bízott épületrészben a házirend alapján a tanulók magatartását, az épületrész rendjének és tisztaságának megőrzését, a balesetvédelmi szabályok betartását ellenőrizni. Az egyes ügyeletes nevelők felelősségi területe és beosztása a tanévenként készítendő Ügyeleti rendben szerepel. A tanuló tanítási idő alatt csak a szülő személyes, vagy írásbeli kérelmére, az osztályfőnöke (távolléte esetén az intézményegység vezető vagy helyettes), illetve a  részére órát tartó szaktanár engedélyével hagyhatja el az iskola épületét. Rendkívüli esetben, szülői kérés hiányában az iskola elhagyására csak az intézményegység-vezetője vagy helyettese adhat engedélyt.

A tanórán kívüli foglalkozásokat a kötelező tanítási órák után, a délutáni nyitva tartás végéig kell megszervezni. Ettől eltérni csak az intézményvezető beleegyezésével lehet.

A tanulók az intézmény létesítményeit, helyiségeit csak pedagógus, pedagógus asszisztensi felügyelet mellett használhatják. Ez alól az intézmény intézményvezetője sem adhat felmentést.

 

6.2  Hivatalos ügyek intézése

 

A hivatalos ügyek intézése az iskolatitkári irodában reggel 7 óra 30 perctől 16 óráig, pénteken 13 óra 30 percig, a tanulók számára előre meghatározott időpontban tart.

 

6.3  A belépés és benntartózkodás rendje

 

Az intézménnyel jogviszonyban állók benntartózkodása.

A nyitvatartási idő alatt a tanulók (gyerekek) és a dolgozók az intézmény területén tartózkodhatnak. A tanítási és étkezési idő után, a tanulók szervezett foglalkozások keretében tartózkodhatnak az intézményben. Az intézmény épületében a dolgozókon és tanulókon kívül csak hivatalos ügyet intézők tartózkodhatnak, illetve azok, akik erre az intézményvezetőtől (intézményegység-vezetőtől) engedélyt kaptak. Az iskola épületébe érkező idegenek belépését a portaszolgálat ellenőrzi. Az épületbe érkező külső személyeket a portaszolgálat köteles nyilvántartani.

Az intézmény bármely dolgozójának joga és kötelessége, hogy az ismeretlen személynek tájékoztatást adjon, érdeklődjön jövetele céljáról. Amennyiben az illető személy elfogadható ok nélkül tartózkodik az intézmény területén, úgy az intézmény dolgozójának kötelessége, az intézményvezetőhöz, intézményegység vezetőhöz, helyetteshez kísérje, vagy távozásra szólítsa fel.

 

Az intézmény helyiségeit külső igénylőnek a Kisvárdai Tankerületi Központtal kötött megállapodás alapján lehet átengedni, ha az a foglalkozásokat, rendezvényeket nem zavarja. Az intézmény helyiségeit használó külső igénybe vevők az épületen belül, csak a megállapodás szerinti időben és helyiségekben tartózkodhatnak. Az igénybe vevőket vagyonvédelmi kötelezettség terheli, és kártérítési felelősséggel tartoznak.

 

6.4  A létesítmények és helyiségek használati rendje

 

Az intézmény épületeit, helyiségeit rendeltetésüknek megfelelően kell használni. Az intézmény helyiségeinek használói felelősek:

az intézmény tulajdonának megóvásáért, védelméért az intézmény rendjének, tisztaságának megőrzéséért

a tűz-és balesetvédelmi, munkavédelmi szabályok betartásáért az energiafelhasználással való takarékoskodásért

az intézmény SZMSZ-ben, és házirendben megfogalmazott előírások betartásáért

Az intézmény berendezéseit, felszereléseit, eszközeit, csak az intézményegység vezető engedélyével, átvételi elismervény ellenében lehet kivinni.

Szaktanteremben, számítógép teremben a felszerelést csak szaktanár jelenlétében és irányításával lehet használni. A termek felszereléseinek megőrzéséért a terem megbízott tanára, vagy a teremben órát adó tanárok anyagi felelősséggel tartoznak.

Az Alapfokú Művészeti Iskola műhelyeiben lévő cél szerszámok, eszközök a balesetvédelmi szabályzatnak megfelelően használhatók. Az egyéni oktatásban kiadott hangszerekért minden esetben a növendék, kiskorúak esetében a szülő felel.

Az intézményi könyvtár használati rendjét a könyvtárhasználati szabályzat állapítja meg.

 

Rendkívüli esemény bekövetkezésekor a mindenkori tűzvédelmi kiürítési tervnek  megfelelően kell az intézmény épületét elhagyni. A rendkívüli eseménynél bevezetendő rendszabályok alkalmazásáért az intézményvezető, intézményegység-vezetők, (illetve a helyettesítési rendben előírt személy) felel.

 

Az intézmény alkalmazottainak az intézmény épületeiben dohányozni csak a kijelölt helyen szabad. A dohányzóhelyek kijelölése az intézményvezető feladata.

Az intézményben mindenféle reklámtevékenység tilos. Ez alól, kivételes esetben, az intézményvezető felmentést adhat, amennyiben az adott reklám a gyerekeknek, a tanulóknak szól, és az egészséges életmóddal, környezetvédelemmel, társadalmi, közéleti tevékenységgel illetve kulturális tevékenységgel függ össze.

 

6.5  Az intézmény működési rendje

 

A tanulók (gyermekek) munkarendjét az adott intézményi részek házirendje rögzíti. (mellékletek

 

6.5.1.  A pedagógusok munkarendje

 

A pedagógus munkaideje heti 40 óra, melyből 22-26 óra kötelező munkaidő.

A pedagógus számára a kötelező órán túl 32 óráig a következő tevékenységek adhatók:

-   tanítási órák előkészítése,

-   a gyermekek, tanulók teljesítményének értékelése,

-   az intézmény kulturális és sportéletének, versenyeknek, a szabadidő hasznos eltöltésének megszervezése

-   a tanulók nevelési-oktatási intézményen belüli önszerveződésének segítségével összefüggő feladatok végrehajtása,

-   előre tervezett beosztás szerinti vagy alkalomszerűen gyermekek, tanulók – tanórai és egyéb foglalkozásnak nem minősülő –felügyelete,

-   a tanuló- és gyermekbalesetek megelőzésével kapcsolatos feladatok végrehajtása,

-   a gyermek. És ifjúságvédelemmel összefüggő feladatok végrehajtása,

 

-   eseti helyettesítés,

-   a pedagógiai tevékenységhez kapcsolódó ügyviteli tevékenység,

-   az intézményi dokumentumok készítése, vezetése,

-   a szülőkkel történő kapcsolattartás, szülői értekezlet, fogadóóra megtartása,

-   pedagógusjelölt, gyakornok szakmai segítése, mentorálása

-   a nevelőtestület, a szakmai munkaközösség munkájában történő részvétel,

-   az intézményfejlesztési feladatokban való közreműködés,

-   környezeti neveléssel összefüggő feladatok ellátása,

-   iskolai szertár fejlesztése, karbantartása,

-   hangszerkarbantartás megszervezése

-   különböző feladatellátási helyekre történő alkalmazás esetében a köznevelési intézmény telephelyei közötti utazás, valamint

-   a pedagógiai program célrendszerének megfelelő, az éves munkatervben rögzített, tanórai vagy egyéb foglalkozásnak nem minősülő feladat ellátása rendelhető el.

 

Egyéb foglalkozás a tantárgyfelosztásban tervezhető, rendszeres nem tanórai foglalkozás, amely

a)        szakkör, érdeklődési kör, önképzőkör,

b)       sportkör, tömegsport foglalkozás,

c)        egyéni vagy csoportos felzárkóztató, fejlesztő foglalkozás,

d)       egyéni vagy csoportos tehetségfejlesztő foglalkozás,

e)        napközi

f)        tanulószoba

g)       tanulást, iskolai felkészülést segítő foglalkozás,

h)       pályaválasztást segítő foglalkozás,

i)         közösségi szolgálattal kapcsolatos foglalkozás

j)         diák-önkormányzati foglalkozás,

k)       az iskola pedagógiai programjában rögzített, a tanítási órák keretében meg nem valósítható osztály- vagy csoportfoglalkozás lehet

 

A pedagógus a kötött munkaidőben köteles a nevelési-oktatási intézményben, tartózkodni, kivéve, ha kizárólag az intézményen kívül ellátható feladatot lát el. A kollektív szerződés, ennek hiányában a munkáltató határozza meg, hogy melyek azok a feladatok, amelyeket a pedagógusnak a nevelési-oktatási intézményben, és melyek azok a feladatok, amelyeket az intézményen kívül lehet teljesítenie.

A neveléssel-oktatással lekötött munkaidejét meghaladóan a pedagógusnak további tanórai és egyéb foglalkozás megtartása akkor rendelhető el, ha

-   a munkakör nincs betöltve, a pályázati eljárás idejére,

-   a munkakör nincs betöltve és az álláshelyre kiírt nyilvános pályázat sikertelen volt, feltéve, hogy a munkaközvetítési eljárás sikertelen maradt, és a pedagógusok állandó helyettesítési rendszerében sem áll rendelkezésre megfelelő szakember vagy

-   a betöltött munkakör feladatainak ellátása betegség, baleset vagy egyéb ok miatt váratlanul lehetetlenné vált.

Egy pedagógusnak elrendelhető tanórai és egyéb foglalkozások száma egy tanítási napon a kettő, egy tanítási héten a hat órát nem haladhatja meg. A neveléssel-oktatással lekötött

munkaidő felső határa felett eseti helyettesítés a pedagógus számára tanítási évenként legfeljebb harminc tanítási nap. 326/2013(Vlll.30) 17§(5)

 

A pedagógusok napi munkarendjét, a felügyeleti és helyettesítési rendet az intézményegység- vezető állapítja meg.

 

A pedagógus a tanítási, foglalkozás beosztása szerinti órája előtt legalább 10 perccel a munkahelyén, illetve tanítás nélküli munkanapok programjának kezdete előtt 10 perccel annak helyén köteles megjelenni. A pedagógus a munkából való rendkívüli távolmaradását, annak lehetőségét előző nap, de legkésőbb az adott munkanapon reggel 7 óra 45 percig köteles jelenteni az intézményi részek vezetőinek vagy helyetteseinek, hogy helyettesítéséről intézkedhessen. Egyéb esetben a pedagógus az intézményi részek vezetőitől kérhet engedélyt legalább egy nappal a tanóra elhagyására. A tanmenettől eltérő tartalmú foglalkozás megtartását, a tanóra elcserélését az intézményi részek vezetőinek helyettesei engedélyezhetik. A pedagógus kérésére az anyanap kiadását az intézményegység vezető biztosítja. A pedagógus számára a kötelező

Weblap látogatottság számláló:

Mai: 66
Tegnapi: 63
Heti: 207
Havi: 807
Össz.: 64 967

Látogatottság növelés
Oldal: Szervezeti és működési szabályzat
Demecseri Oktatási Centrum Általános Iskolája - © 2008 - 2024 - docaltalanosiskola.hupont.hu

A HuPont.hu ingyen weboldal szerkesztő mindig ingyenes. A weboldal itt: Ingyen weboldal

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »