Demecseri Oktatási Centrum Általános Iskolája

- DOC Gimnázium és Általános Iskola Demecseri Általános Iskolája, Alapfokú Művészeti Iskolája 4516 Demecser, Szabolcs vezér út 8. Telefon:42 / 533-022 -DOC Székelyi Tagintézmény 4534 Székely, Váci Mihály út 2. Telefon: 42/ 236-006

DOC Gimnázium és Általános Iskola, Demecseri Általános Iskolája , Alapfokú Művészeti Iskolája valamint Székelyi Tagintézménye

 

 

KRÉTA

 Elektronikus Napló Szabályzat

              Demecser / 2022. 09. 01.

 

 

Bevezető

A KRÉTA rendszer Elektronikus Napló modulja (továbbiakban KRÉTA) olyan integrált alkalmazás, amelynek felhasználásával lehetővé válik az intézmény tanügy-igazgatási, adminisztratív és oktatásmenedzsment feladatainak hatékony ellátása.

Elsődleges célja, hogy kiváltsa a papíralapú napló használatát, leegyszerűsítse azokat a - gyakran nagyon összetett és bonyolult - adminisztrációs folyamatokat, melyekkel a szaktanárok, az osztályfőnökök találkoznak, továbbá világos, áttekinthető felületet adjon ezeknek a feladatoknak a gyors és hatékony végrehajtásához.

Az ellenőrző modul alkalmazásával, megteremtjük a feltételét annak, hogy naprakész információkkal rendelkezzenek a szülők és gondviselők gyermekük iskolai előmenetelével kapcsolatban. Kezelőfelülete Web-alapú, használatához hálózati kapcsolattal rendelkező számítógép, valamint egy azon futtatható böngésző program szükséges.

Az elektronikus napló működésének jogszabályi háttere

A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény, valamint az a nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról szóló 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet iskolák számára kötelezően használatos nyomtatványként nevezi meg, írja elő az osztálynapló (csoportnapló) használatát.

 

 

A KRÉTA felhasználói csoportjai, feladatai

Iskolavezetés

Az intézményvezetés a KRÉTA rendszert elsősorban az Intézményi Adminisztrációs Rendszer modul révén kezeli, irányítja.

Titkárság

Az iskolaadminisztrációs rendszer adatainak naprakész aktualizálásán keresztül elvégzi a KRÉTA alapadatainak adminisztrációját:

     tanulók adatai,

     gondviselő adatai,

     osztályok adatai (osztályok névsora, csoport névsorok, tanár-csoport összerendelések)

Szaktanárok

Feladatuk a megtartott tanórák adatainak rögzítése az adott tanórán,

     haladási napló,

     hiányzás, késés,

     osztályzatok rögzítése,

     szaktanári bejegyzések rögzítése,

     a napló adataiban történt változások nyomon követése.

Osztályfőnökök

Feladatuk az osztály adatainak, a tanulók bejegyzéseinek figyelemmel kísérése:

     haladási napló,

     hiányzás, késés, igazolások kezelése,

     osztályzatok,

     szaktanári bejegyzések,

     adataiban történt változások nyomon követése.

Kollégiumi nevelők

A kollégiumi nevelők a saját csoportjában lévő tanulók adataihoz kapnak hozzáférési jogot a szülői hozzáféréshez hasonlóan. A kollégiumi nevelők esetén a különbség, hogy a napló változásainak követése munkaköri kötelességként előírt feladat.

Szülők

A szülők saját gyermekük naplóbejegyzéseihez kapnak hozzáférési (olvasási) jogot. Az interneten keresztül történő hozzáférés igényét az osztályfőnöknél jelzik év elején és a megfelelő igénybejelentő nyomtatvány kitöltése után az intézményi adminisztrátor gondoskodik a hozzáférés elkészítéséről, valamint a szülő e-mailben történő értesítéséről.

Rendszerüzemeltetők

A rendszerüzemeltetőknek a KRÉTA rendszerhez nincs közvetlen hozzáférési jogosultságuk, csak a technikai eszközök és az intézményi informatikai infrastruktúra kifogástalan működésért felelnek.

     Oktatástechnikus feladata: a tanári notebook-ok üzemeltetése során felmerülő hibák kijavítása.

     Rendszergazda feladata: iskolai hálózat (vezetékes és wifi) üzememeltetése, karbantartása, felmerülő hibák kijavítása.

A KRÉTA rendszer működtetési feladatai a tanév során

A tanév indításának időszakában

Elvégzendő feladat

Határidő

Felelős

Újonnan beiratkozott tanulók adatainak rögzítése a KRÉTA rendszerbe

Augusztus 31.

Titkársági adminisztrátor

Javítóvizsgák eredményei alapján az osztályok névsorának aktualizálása a KRÉTA rendszerben

Augusztus 31.

Intézményegység-vezető helyettes, titkársági adminisztrátor

A tanév tantárgyfelosztásának rögzítése a KRÉTA rendszerben

Szeptember 1.

Intézményegység-vezető helyettes

A tanév rendjének rögzítése a KRÉTA naptárában.

Szeptember 1.

Intézményegység-vezető helyettes

Végleges órarend rögzítése a KRÉTA rendszerbe.

Szeptember 15.

Intézményegység-vezetőhelyettes, titkársági adminisztrátor

Végleges csoportbeosztások rögzítése a KRÉTA rendszerbe

Szeptember 15.

Szaktanárok javaslata alapján az osztályfőnökök adják le a titkárságnak.

A tanév közbeni feladatok

Elvégzendő feladat

Határidő

Felelős

Tanulói alapadatokban bekövetkezett változások módosítása, kimaradás, beiratkozás záradékolás rögzítése a KRÉTAban.

Bejelentést követő három munkanap.

Osztályfőnök kezdeményezésére, Intézményegység-vezetőhelyettes jóváhagyásával, titkárság

Tanulók csoportba sorolásának megváltoztatása. (kizárólag indokolt esetekben)

Csoport csere előtt három munkanap

Szaktanár vagy az osztályfőnök kezdeményezésére, az illetékes intézményegység-vezető helyettes jóváhagyásával, titkárság

A KRÉTA vezetése, adatbeviteli (haladási napló, osztályzat,stb) feladatai

folyamatos

Szaktanárok

Az utólagos adatbevitel (napló zárás utáni) igényét az illetékes igazgatóhelyettesnek kell jelezni.

Folyamatos

Szaktanárok

A házirend előírásaival összhangban az osztályfőnökök folyamatosan rögzítik a hiányzások, késések igazolását.

Folyamatos

Osztályfőnökök

Iskolavezetés napló ellenőrzése.

Folyamatos

Iskolavezetés

       

Félévi és év végi zárás időszakában

Elvégzendő feladat

Határidő

Felelős

Osztálynévsorok ellenőrzése.

Osztályozó konferencia időpontja előtt két héttel.

Osztályfőnökök

Osztályfőnökök javasolt magatartás, szorgalom jegyeinek beírása.

Osztályozó konferencia időpontja előtt két héttel.

Osztályfőnökök

Félévi, év végi jegyek rögzítése.

Osztályozó konferencia időpontja előtt három munkanappal.

Szaktanárok

         

Csoport cserék alkalmával

Elvégzendő feladat

Határidő

Felelős

A munkaközösségek a saját munkatervükben rögzítik az évközi csoportcserék várható időpontját. Erről külön feljegyzést készítenek és leadják az illetékes igazgató helyetteseknek.

Szept. 15.

Munkaközösség vezetők

 

Csoportcserék esetén a szaktanárok új tanulói névsorát egyeztetik az osztályfőnökökkel és a munkaközösség vezetők leadják az illetékes igazgató helyetteseknek.

Csoportcsere előtt egy héttel.

Szaktanár,

Munkaközösség vezetők,

 

           

Év végi naplózárás (záradékolás) 

Elvégzendő feladat

Határidő

Felelős

 

Osztályfőnökök záradékolási feladatainak elvégzése

Tanévzáró értekezlet

Osztályfőnökök

           

A napló archiválása, irattározás

Elvégzendő feladat

Határidő

Felelős

A végleges osztálynapló fájlok CD-re mentése, irattári és a titkársági archiválása.

Tanév vége

Intézményegység-vezetőhelyettes

         

Rendszerüzemeltetési szabályok

A műszaki hibák, rendkívüli események kezelése

A KRÉTA használatának alapvető feltétele a technikai eszközök üzembiztos működése.

A technikai eszközök minden felhasználójának kötelessége az eszközök rendeltetésszerű használata, a technikai eszköz állapotának megóvása.

A technikai rendszer működtetésének felelőse az intézmény adminisztrátora.

A rendszer elemeinek meghibásodása esetén követendő eljárási szabályok érvényesek:

A tanári munkaállomás meghibásodása esetén

Feladata a tanárnak

1. A meghibásodás tényét jelenteni a rendszergazdának.

2. A meghibásodás időtartama alatt az elektronikus rögzítésre nem került adatok, papír alapú regisztrálása és elektronikus rögzítése legfeljebb három napon belül a kijelölt tartalék gépek valamelyikén.(pl. tanáriban elhelyezett gépeken)

Feladata az intézményi rendszer üzemeltetőknek

Tanári számítógép, notebook meghibásodási okának kivizsgálása, (szoftver, hardver hiba behatárolása), indokolt esetben szerviz igénybevétele, tartalék gép biztosítása.

Iskolai hálózat meghibásodása (WiFi vagy vezetékes kapcsolat hibája)

Feladata a tanárnak

1. A meghibásodás tényét jelenteni a rendszergazdának.

2. A meghibásodás időtartama alatt az elektronikus rögzítésre nem került adatok, papír alapú regisztrálása és elektronikus rögzítése legfeljebb három napon belül a kijelölt tartalék gépek valamelyikén. (pl. tanáriban elhelyezett gépeken)

Feladata a rendszer üzemeltetőknek

A rendszergazda a hiba bejelentését követően haladéktalanul (Egyéb feladatait félretéve) köteles a hálózati kapcsolat helyreállítását megkezdeni.

Feladata a hiba behatárolása. (hardver ill. szoftver hiba feltérképezése)

Az intézményi adminisztrátorral egyeztetve a hiba elhárításához szükséges lépések megtétele. Indokolt esetben szerviz szolgáltatások igénybevétele.

Illetéktelen felhasználók hozzáférése az adatbázishoz

Az illetéktelen napló hozzáféréseket 100%-os biztonsággal nem lehet kizárni. A havi naplózárás rendszerével csak egy hónapon belül képzelhető el az illetéktelen hozzáférés, ami megfelelő figyelemmel felfedezhető.

A felhasználók kötelesek a felhasználónevüket és különösen a jelszavaikat biztonságosan tárolni, rendszeres időközönként megváltoztatni, valamint ügyelni arra, hogy jelszavukat mások ne ismerhessék meg.

A felhasználók jelszavaikat nem hozhatják mások tudomására. Amennyiben gyanú merül fel a jelszavak kitudódását illetően a felhasználó köteles azonnal megváltoztatni jelszavát.

Ha egy szaktanár vagy osztályfőnök a saját bejegyzéseinek ellenőrzése során illetéktelen, nem azonosított bejegyzésre utaló nyomot talál, haladéktalanul köteles jelezni a rendszer üzemeltetéséért felelős intézményi adminisztrátornak.

A KRÉTA rendszer minden műveletről napló feljegyzést készít, tehát utólag feltérképezhető minden napló művelet.

 

 

Záró rendelkezések

A KRÉTA rendszer része az intézmény teljes informatikai rendszerének, ezért a rendszer működtetésére kiterjed az intézmény hatályos „Adatvédelmi, adatbiztonsági szabályzata (Informatikai biztonsági szabályzata)”.

Ezen szabályzat a keltezés napjától lép hatályba, rendelkezéseit ezen időponttól kezdődően kell alkalmazni, visszavonásig (módosításig) marad érvényben.

 

 

                                                                                                                                                                                                            Jóváhagyta és kiadta:

Demecser, 2022.09.01.                             

 

             

Intézményegység-vezető

 

 

Weblap látogatottság számláló:

Mai: 7
Tegnapi: 39
Heti: 257
Havi: 1 186
Össz.: 65 346

Látogatottság növelés
Oldal: e-KRÉTA Elektronikus Napló Szabályzat
Demecseri Oktatási Centrum Általános Iskolája - © 2008 - 2024 - docaltalanosiskola.hupont.hu

A HuPont.hu ingyen weboldal szerkesztő mindig ingyenes. A weboldal itt: Ingyen weboldal

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »