DOC Gimnázium és Általános Iskola, Demecseri Általános Iskolája , Alapfokú Művészeti Iskolája valamint Székelyi Tagintézménye
KRÉTA
Elektronikus Napló Szabályzat
Demecser / 2022. 09. 01.
A KRÉTA rendszer Elektronikus Napló modulja (továbbiakban KRÉTA) olyan integrált alkalmazás, amelynek felhasználásával lehetővé válik az intézmény tanügy-igazgatási, adminisztratív és oktatásmenedzsment feladatainak hatékony ellátása.
Elsődleges célja, hogy kiváltsa a papíralapú napló használatát, leegyszerűsítse azokat a - gyakran nagyon összetett és bonyolult - adminisztrációs folyamatokat, melyekkel a szaktanárok, az osztályfőnökök találkoznak, továbbá világos, áttekinthető felületet adjon ezeknek a feladatoknak a gyors és hatékony végrehajtásához.
Az ellenőrző modul alkalmazásával, megteremtjük a feltételét annak, hogy naprakész információkkal rendelkezzenek a szülők és gondviselők gyermekük iskolai előmenetelével kapcsolatban. Kezelőfelülete Web-alapú, használatához hálózati kapcsolattal rendelkező számítógép, valamint egy azon futtatható böngésző program szükséges.
A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény, valamint az a nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról szóló 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet iskolák számára kötelezően használatos nyomtatványként nevezi meg, írja elő az osztálynapló (csoportnapló) használatát.
Az intézményvezetés a KRÉTA rendszert elsősorban az Intézményi Adminisztrációs Rendszer modul révén kezeli, irányítja.
Az iskolaadminisztrációs rendszer adatainak naprakész aktualizálásán keresztül elvégzi a KRÉTA alapadatainak adminisztrációját:
tanulók adatai,
gondviselő adatai,
osztályok adatai (osztályok névsora, csoport névsorok, tanár-csoport összerendelések)
Feladatuk a megtartott tanórák adatainak rögzítése az adott tanórán,
haladási napló,
hiányzás, késés,
osztályzatok rögzítése,
szaktanári bejegyzések rögzítése,
a napló adataiban történt változások nyomon követése.
Feladatuk az osztály adatainak, a tanulók bejegyzéseinek figyelemmel kísérése:
haladási napló,
hiányzás, késés, igazolások kezelése,
osztályzatok,
szaktanári bejegyzések,
adataiban történt változások nyomon követése.
A kollégiumi nevelők a saját csoportjában lévő tanulók adataihoz kapnak hozzáférési jogot a szülői hozzáféréshez hasonlóan. A kollégiumi nevelők esetén a különbség, hogy a napló változásainak követése munkaköri kötelességként előírt feladat.
A szülők saját gyermekük naplóbejegyzéseihez kapnak hozzáférési (olvasási) jogot. Az interneten keresztül történő hozzáférés igényét az osztályfőnöknél jelzik év elején és a megfelelő igénybejelentő nyomtatvány kitöltése után az intézményi adminisztrátor gondoskodik a hozzáférés elkészítéséről, valamint a szülő e-mailben történő értesítéséről.
A rendszerüzemeltetőknek a KRÉTA rendszerhez nincs közvetlen hozzáférési jogosultságuk, csak a technikai eszközök és az intézményi informatikai infrastruktúra kifogástalan működésért felelnek.
Oktatástechnikus feladata: a tanári notebook-ok üzemeltetése során felmerülő hibák kijavítása.
Rendszergazda feladata: iskolai hálózat (vezetékes és wifi) üzememeltetése, karbantartása, felmerülő hibák kijavítása.
Elvégzendő feladat |
Határidő |
Felelős |
Újonnan beiratkozott tanulók adatainak rögzítése a KRÉTA rendszerbe |
Augusztus 31. |
Titkársági adminisztrátor |
Javítóvizsgák eredményei alapján az osztályok névsorának aktualizálása a KRÉTA rendszerben |
Augusztus 31. |
Intézményegység-vezető helyettes, titkársági adminisztrátor |
A tanév tantárgyfelosztásának rögzítése a KRÉTA rendszerben |
Szeptember 1. |
Intézményegység-vezető helyettes |
A tanév rendjének rögzítése a KRÉTA naptárában. |
Szeptember 1. |
Intézményegység-vezető helyettes |
Végleges órarend rögzítése a KRÉTA rendszerbe. |
Szeptember 15. |
Intézményegység-vezetőhelyettes, titkársági adminisztrátor |
Végleges csoportbeosztások rögzítése a KRÉTA rendszerbe |
Szeptember 15. |
Szaktanárok javaslata alapján az osztályfőnökök adják le a titkárságnak. |
Elvégzendő feladat |
Határidő |
Felelős |
|
Tanulói alapadatokban bekövetkezett változások módosítása, kimaradás, beiratkozás záradékolás rögzítése a KRÉTAban. |
Bejelentést követő három munkanap. |
Osztályfőnök kezdeményezésére, Intézményegység-vezetőhelyettes jóváhagyásával, titkárság |
|
Tanulók csoportba sorolásának megváltoztatása. (kizárólag indokolt esetekben) |
Csoport csere előtt három munkanap |
Szaktanár vagy az osztályfőnök kezdeményezésére, az illetékes intézményegység-vezető helyettes jóváhagyásával, titkárság |
|
A KRÉTA vezetése, adatbeviteli (haladási napló, osztályzat,stb) feladatai |
folyamatos |
Szaktanárok |
|
Az utólagos adatbevitel (napló zárás utáni) igényét az illetékes igazgatóhelyettesnek kell jelezni. |
Folyamatos |
Szaktanárok |
|
A házirend előírásaival összhangban az osztályfőnökök folyamatosan rögzítik a hiányzások, késések igazolását. |
Folyamatos |
Osztályfőnökök |
|
Iskolavezetés napló ellenőrzése. |
Folyamatos |
Iskolavezetés |
|
Elvégzendő feladat |
Határidő |
Felelős |
||
Osztálynévsorok ellenőrzése. |
Osztályozó konferencia időpontja előtt két héttel. |
Osztályfőnökök |
||
Osztályfőnökök javasolt magatartás, szorgalom jegyeinek beírása. |
Osztályozó konferencia időpontja előtt két héttel. |
Osztályfőnökök |
||
Félévi, év végi jegyek rögzítése. |
Osztályozó konferencia időpontja előtt három munkanappal. |
Szaktanárok |
||
Elvégzendő feladat |
Határidő |
Felelős |
|||
A munkaközösségek a saját munkatervükben rögzítik az évközi csoportcserék várható időpontját. Erről külön feljegyzést készítenek és leadják az illetékes igazgató helyetteseknek. |
Szept. 15. |
Munkaközösség vezetők |
|
||
Csoportcserék esetén a szaktanárok új tanulói névsorát egyeztetik az osztályfőnökökkel és a munkaközösség vezetők leadják az illetékes igazgató helyetteseknek. |
Csoportcsere előtt egy héttel. |
Szaktanár, Munkaközösség vezetők, |
|
||
Elvégzendő feladat |
Határidő |
Felelős |
|
||
Osztályfőnökök záradékolási feladatainak elvégzése |
Tanévzáró értekezlet |
Osztályfőnökök |
|||
Elvégzendő feladat |
Határidő |
Felelős |
||
A végleges osztálynapló fájlok CD-re mentése, irattári és a titkársági archiválása. |
Tanév vége |
Intézményegység-vezetőhelyettes |
||
A KRÉTA használatának alapvető feltétele a technikai eszközök üzembiztos működése.
A technikai eszközök minden felhasználójának kötelessége az eszközök rendeltetésszerű használata, a technikai eszköz állapotának megóvása.
A technikai rendszer működtetésének felelőse az intézmény adminisztrátora.
A rendszer elemeinek meghibásodása esetén követendő eljárási szabályok érvényesek:
1. A meghibásodás tényét jelenteni a rendszergazdának.
2. A meghibásodás időtartama alatt az elektronikus rögzítésre nem került adatok, papír alapú regisztrálása és elektronikus rögzítése legfeljebb három napon belül a kijelölt tartalék gépek valamelyikén.(pl. tanáriban elhelyezett gépeken)
Tanári számítógép, notebook meghibásodási okának kivizsgálása, (szoftver, hardver hiba behatárolása), indokolt esetben szerviz igénybevétele, tartalék gép biztosítása.
1. A meghibásodás tényét jelenteni a rendszergazdának.
2. A meghibásodás időtartama alatt az elektronikus rögzítésre nem került adatok, papír alapú regisztrálása és elektronikus rögzítése legfeljebb három napon belül a kijelölt tartalék gépek valamelyikén. (pl. tanáriban elhelyezett gépeken)
A rendszergazda a hiba bejelentését követően haladéktalanul (Egyéb feladatait félretéve) köteles a hálózati kapcsolat helyreállítását megkezdeni.
Feladata a hiba behatárolása. (hardver ill. szoftver hiba feltérképezése)
Az intézményi adminisztrátorral egyeztetve a hiba elhárításához szükséges lépések megtétele. Indokolt esetben szerviz szolgáltatások igénybevétele.
Az illetéktelen napló hozzáféréseket 100%-os biztonsággal nem lehet kizárni. A havi naplózárás rendszerével csak egy hónapon belül képzelhető el az illetéktelen hozzáférés, ami megfelelő figyelemmel felfedezhető.
A felhasználók kötelesek a felhasználónevüket és különösen a jelszavaikat biztonságosan tárolni, rendszeres időközönként megváltoztatni, valamint ügyelni arra, hogy jelszavukat mások ne ismerhessék meg.
A felhasználók jelszavaikat nem hozhatják mások tudomására. Amennyiben gyanú merül fel a jelszavak kitudódását illetően a felhasználó köteles azonnal megváltoztatni jelszavát.
Ha egy szaktanár vagy osztályfőnök a saját bejegyzéseinek ellenőrzése során illetéktelen, nem azonosított bejegyzésre utaló nyomot talál, haladéktalanul köteles jelezni a rendszer üzemeltetéséért felelős intézményi adminisztrátornak.
A KRÉTA rendszer minden műveletről napló feljegyzést készít, tehát utólag feltérképezhető minden napló művelet.
A KRÉTA rendszer része az intézmény teljes informatikai rendszerének, ezért a rendszer működtetésére kiterjed az intézmény hatályos „Adatvédelmi, adatbiztonsági szabályzata (Informatikai biztonsági szabályzata)”.
Ezen szabályzat a keltezés napjától lép hatályba, rendelkezéseit ezen időponttól kezdődően kell alkalmazni, visszavonásig (módosításig) marad érvényben.
Jóváhagyta és kiadta:
Demecser, 2022.09.01.
Intézményegység-vezető