Demecseri Oktatási Centrum Általános Iskolája

- DOC Gimnázium és Általános Iskola Demecseri Általános Iskolája, Alapfokú Művészeti Iskolája 4516 Demecser, Szabolcs vezér út 8. Telefon:42 / 533-022 -DOC Székelyi Tagintézmény 4534 Székely, Váci Mihály út 2. Telefon: 42/ 236-006

 A

 

 

DEMECSERI OKTATÁSI CENTRUM GIMNÁZIUM ÉS ÁLTALÁNOS ISKOLA DEMECSERI ÁLTALÁNOS ISKOLÁJA ,ALAPFOKÚ MŰVÉSZETI ISKOLÁJA

 

 

BELSŐ ADATKEZELÉSI ÉS ADATBIZTONSÁGI SZABÁLYZATA

 

Jelen szabályzat (a továbbiakban: Szabályzat) a Demecseri Oktatási Centrum Gimnázium, Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola adatkezelési tevékenységének belső szabályait tartalmazza AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETÉNEK

- (2016. április 27.) a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet, a továbbiakban: GDPR vagy Rendelet) – való megfelelés céljából. 

 

A Szabályzat megállapítása és módosítása a törvényes képviselő hatáskörébe tartozik. 

 

Kelt, Demecser, 2022. szeptember hó. 01 napján

 

 

TARTALOMJEGYZÉK

I. FEJEZET - ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK

1.§ A Szabályzat célja és hatálya

2. § Fogalom-meghatározások 3. § Az adatkezelés alapelvei

4. § Az adatkezelés jogalapjai

II. FEJEZET - AZ ADATKEZELÉS JOGSZERŰSÉGÉNEK BIZTOSÍTÁSA

5.  § Adatkezelés az érintett hozzájárulása alapján 

6.  § Jogi kötelezettség teljesítésén alapuló adatkezelés

7.  § Szerződéses kötelezettségen alapuló adatkezelés

III. FEJEZET – KÖZALKALMAZOTTI JOGVISZONNYAL KAPCSOLATOS ADATKEZELÉSEK

8.     § Munkaügyi, személyzeti nyilvántartás

9.     § Alkalmassági vizsgálatokkal kapcsolatos adatkezelés

10.  § Felvételre jelentkező közalkalmazottak adatainak kezelése, pályázatok, önéletrajzok 

11.  § Számítógép, laptop, tablet ellenőrzésével kapcsolatos adatkezelés

12.  § A munkahelyi internethasználat ellenőrzésével kapcsolatos adatkezelés  13. § Munkavédelemmel és tűzvédelemmel kapcsolatos adatkezelés

IV. FEJEZET – A TANULÓI JOGVISZONYHOZ KAPCSOLÓDÓ ADATKEZELÉSEK

14.§ A tanulói jogviszonyból eredő adatkezelés a KIR rendszerben

15.  § A tanulói jogviszonyból eredő adatkezelés a KRÉTA rendszerben

16.  § A tanuló hiányzásaival kapcsolatos hatósági bejelentéssel összefüggő adatkezelés

17.  § A tanulókról az oktatással összefüggésben készített fénykép- és videofelvételekkel kapcsolatos adatkezelés 

V. FEJEZET - SZERZŐDÉSHEZ KAPCSOLÓDÓ ADATKEZELÉSEK

18.  § Pályázatokban történő részvétellel összefüggő adatkezelés

19.  § Látogatói adatkezelés a Társaság honlapján - Tájékoztatás sütik (cookie) alkalmazásáról

VI. FEJEZET - JOGI KÖTELEZETTSÉGEN ALAPULÓ ADATKEZELÉSEK

20.  § Adatkezelés bér- járulékfizetési kötelezettségek teljesítése céljából 

21.  § Statisztikai adatszolgáltatással összefüggő adatkezelés 

22.  § A Levéltári törvény szerint maradandó értékű iratokra vonatkozó adatkezelés  

VII. FEJEZET - ADATBIZONSÁGI INTÉZKEDÉSEK

23. § Adatbiztonsági intézkedések

VIII. FEJEZET - ADATVÉDELMI INCIDENSEK KEZELÉSE

24.  § Az adatvédelmi incidens fogalma

25.  § Adatvédelmi incidensek kezelés, orvoslása 

26.  § Adatvédelmi incidensek nyilvántartása  

IX. FEJEZET - ADATVÉDELMI HATÁSVIZSGÁLAT ÉS ELŐZETES KONZULTÁCIÓ

27. § Adatvédelmi hatásvizsgálat és előzetes konzultáció

X. FEJEZET - AZ ÉRINTETT SZEMÉLY JOGAI

28.§ Tájékoztatás az érintett jogairól

XI. FEJEZET – ADATFELDOLGOZÓRA VONATKOZÓ RENDELKEZÉSEK XII. FEJEZET - ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK

29.  § A Szabályzat megállapítása és módosítása

30.  § Intézkedések a szabályzat megismertetése 

 

 

I. FEJEZET

ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK

 

1. § A Szabályzat célja és hatálya

 

(1)           Jelen Szabályzat célja azon belső szabályok megállapítása és intézkedések megalapozása, amelyek biztosítják, hogy az Intézmény adatkezelő és adatfeldolgozó tevékenysége megfeleljen a Rendeletnek – továbbá az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (a továbbiakban: Infotv.) rendelkezéseinek. 

 

(2)           Jelen Szabályzat hatálya természetes személyekre vonatkozó személyes adatok Intézmény általi kezelésére terjed ki.

 

(3)           Egyéni vállalkozó, egyéni cég, őstermelő ügyfeleket, vevőket, szállítókat e Szabályzat alkalmazásában természetes személynek kell tekinteni. 

 

(4)           A Szabályzat hatálya nem terjed ki az olyan személyes adatkezelésre, amely jogi személyekre vonatkozik, beleértve a jogi személy nevét és formáját, valamint a jogi személy elérhetőségére vonatkozó adatokat. {GDPR (14)}

 

(5)           Az adatkezelés során figyelembe kell venni a jelen szabályzat mellékletét képező „GDPR Tudnivalók – Segédlet” elnevezésű dokumentumot is.

 

2. § Fogalom-meghatározások

 

E Szabályzat alkalmazásában irányadó fogalom-meghatározásokat a Rendelet 4. cikke tartalmazza. Ennek megfelelően emeljük ki a főbb fogalmakat:

1. személyes adat: azonosított vagy azonosítható természetes személyre („érintett”) vonatkozó bármely információ; azonosítható az a természetes személy, aki közvetlen vagy közvetett módon, különösen valamely azonosító, például név, szám, helymeghatározó adat, online azonosító vagy a természetes személy testi, fiziológiai, genetikai, szellemi, gazdasági, kulturális vagy szociális azonosságára vonatkozó egy vagy több tényező alapján azonosítható; 2. adatkezelés: a személyes adatokon vagy adatállományokon automatizált vagy nem automatizált módon végzett bármely művelet vagy műveletek összessége, így a gyűjtés, rögzítés, rendszerezés, tagolás, tárolás, átalakítás vagy megváltoztatás, lekérdezés, betekintés, felhasználás, közlés továbbítás, terjesztés vagy egyéb módon történő hozzáférhetővé tétel útján, összehangolás vagy összekapcsolás, korlátozás, törlés, illetve megsemmisítés;

3.              az adatkezelés korlátozása: a tárolt személyes adatok megjelölése jövőbeli kezelésük korlátozása céljából;

4.              profilalkotás: személyes adatok automatizált kezelésének bármely olyan formája, amelynek során a személyes adatokat valamely természetes személyhez fűződő bizonyos személyes jellemzők értékelésére, különösen a munkahelyi teljesítményhez, gazdasági helyzethez, egészségi állapothoz, személyes preferenciákhoz, érdeklődéshez, megbízhatósághoz, viselkedéshez, tartózkodási helyhez vagy mozgáshoz kapcsolódó jellemzők elemzésére vagy előrejelzésére használják;

5.              álnevesítés: a személyes adatok olyan módon történő kezelése, amelynek következtében további információk felhasználása nélkül többé már nem állapítható meg, hogy a személyes adat mely konkrét természetes személyre vonatkozik, feltéve hogy az ilyen további információt külön tárolják, és technikai és szervezési intézkedések megtételével biztosított, hogy azonosított vagy azonosítható természetes személyekhez ezt a személyes adatot nem lehet kapcsolni;

6.              nyilvántartási rendszer: a személyes adatok bármely módon – centralizált, decentralizált vagy funkcionális vagy földrajzi szempontok szerint – tagolt állománya, amely meghatározott ismérvek alapján hozzáférhető;

7.              adatkezelő: az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy bármely egyéb szerv, amely a személyes adatok kezelésének céljait és eszközeit önállóan vagy másokkal együtt meghatározza; ha az adatkezelés céljait és eszközeit az uniós vagy a tagállami jog határozza meg, az adatkezelőt vagy az adatkezelő kijelölésére vonatkozó különös szempontokat az uniós vagy a tagállami jog is meghatározhatja;

8.              adatfeldolgozó: az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy bármely egyéb szerv, amely az adatkezelő nevében személyes adatokat kezel;

9.              címzett: az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy bármely egyéb szerv, akivel vagy amellyel a személyes adatot közlik, függetlenül attól, hogy harmadik fél-e. Azon közhatalmi szervek, amelyek egy egyedi vizsgálat keretében az uniós vagy a tagállami joggal összhangban férhetnek hozzá személyes adatokhoz, nem minősülnek címzettnek; az említett adatok e közhatalmi szervek általi kezelése meg kell, hogy feleljen az adatkezelés céljainak megfelelően az alkalmazandó adatvédelmi szabályoknak;

10.           harmadik fél: az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy bármely egyéb szerv, amely nem azonos az érintettel, az adatkezelővel, az adatfeldolgozóval vagy azokkal a személyekkel, akik az adatkezelő vagy adatfeldolgozó közvetlen irányítása alatt a személyes adatok kezelésére felhatalmazást kaptak;

11.           az érintett hozzájárulása: az érintett akaratának önkéntes, konkrét és megfelelő tájékoztatáson alapuló és egyértelmű kinyilvánítása, amellyel az érintett nyilatkozat vagy a megerősítést félreérthetetlenül kifejező cselekedet útján jelzi, hogy beleegyezését adja az őt érintő személyes adatok kezeléséhez;

12.           adatvédelmi incidens: a biztonság olyan sérülése, amely a továbbított, tárolt vagy más módon kezelt személyes adatok véletlen vagy jogellenes megsemmisítését, elvesztését, megváltoztatását, jogosulatlan közlését vagy az azokhoz való jogosulatlan hozzáférést eredményezi.

 

13.           képviselő: az az Európai Unióban tevékenységi hellyel, illetve lakóhellyel rendelkező és az adatkezelő vagy adatfeldolgozó által a 27. cikk alapján írásban megjelölt természetes vagy jogi személy, aki, illetve amely az adatkezelőt vagy adatfeldolgozót képviseli az adatkezelőre vagy adatfeldolgozóra az e rendelet értelmében háruló kötelezettségek vonatkozásában.

 

14.           vállalkozás: gazdasági tevékenységet folytató természetes vagy jogi személy, függetlenül a jogi formájától, ideértve a rendszeres gazdasági tevékenységet folytató személyegyesítő társaságokat és egyesületeket is.

 

 

 

 

3. § Az adatkezelés alapelvei  

 

1.          Az Intézmény az adatok kezelését jogszerűen és tisztességesen, valamint az érintett számára átlátható módon végzi (jogszerűség, tisztességes eljárás és átláthatóság).

 

2.          Az Intézmény a személyes adatok gyűjtését csak meghatározott, egyértelmű és jogszerű célból végzi, és azokat nem kezeli ezekkel a célokkal össze nem egyeztethető módon (célhoz kötöttség). 

 

3.          Az Intézmény az adatkezelést annak célja(i) szempontjából megfelelően és relevánsan, és a szükségesre korlátozva végzi (adattakarékosság). Ennek megfelelően az Intézmény nem gyűjt és nem tárol több adatot, mint amennyi az adatkezelés céljának a megvalósulásához feltétlenül szükséges.

 

4.          Az Intézmény adatkezelése pontos és naprakész. Az Intézmény minden ésszerű intézkedést megtesz annak érdekében, hogy az adatkezelés céljai szempontjából pontatlan személyes adatokat haladéktalanul törlésre vagy helyesbítésre kerüljenek (pontosság).

 

5.          Az Intézmény a személyes adatokat olyan formában tárolja, amely az érintettek azonosítását csak a személyes adatok kezelése céljainak eléréséhez szükséges ideig teszi lehetővé, figyelemmel a vonatkozó jogszabályokban meghatározott tárolási kötelezettségre

(korlátozott tárolhatóság).

 

6.          Az Intézmény megfelelő technikai vagy szervezési intézkedések alkalmazásával biztosítja a személyes adatok megfelelő biztonságát, ideértve a személyes adatok jogosulatlan vagy jogellenes kezelésével, véletlen elvesztésével, megsemmisítésével vagy károsodásával szembeni védelmet (integritás és bizalmas jelleg). 

 

7.          Az Intézmény felelős a fentiekben részletezett alapelveknek való megfelelésért, továbbá az Intézmény igazolja ezen megfelelést (elszámoltathatóság). Ennek értelmében az Intézmény gondoskodik a jelen Szabályzatban foglaltak folyamatos érvényesüléséről, az adatkezelésének folyamatos felülvizsgálatáról és szükség esetén az adatkezelési eljárások módosításáról, kiegészítéséről. Az Intézmény a jogszabályi kötelezettségeknek való megfelelés igazolására dokumentációt készít.

 

II. FEJEZET

AZ ADATKEZELÉS JOGSZERŰSÉGÉNEK BIZTOSÍTÁSA

 

4. § Az adatkezelés jogalapjai:

 

A személyes adatok kezelése kizárólag akkor és annyiban jogszerű, amennyiben legalább az 16. pontban meghatározott jogalapok egyike teljesül:  

 

1.          Az érintett hozzájárulását adta személyes adatainak egy vagy több konkrét célból történő kezeléséhez (hozzájáruláson alapuló adatkezelés).

 

2.          Az adatkezelés olyan szerződés teljesítéséhez szükséges, amelyben az érintett az egyik fél, vagy az a szerződés megkötését megelőzően az érintett kérésére történő lépések megtételéhez szükséges (szerződésen alapuló adatkezelés).

 

3.          Az adatkezelés az Intézményre vonatkozó jogi kötelezettség teljesítéséhez szükséges

(jogi kötelezettségen alapuló adatkezelés).

 

4.          Az adatkezelés az érintett vagy egy másik természetes személy létfontosságú érdekeinek védelme miatt szükséges (létfontosságú érdeken alapuló adatkezelés).

 

5.          Az adatkezelés közérdekű vagy az Intézményre ruházott közhatalmi jogosítvány gyakorlásának keretében végzett feladat végrehajtásához szükséges (közhatalmi jogosítványon alapuló adatkezelés).

 

6.          Az adatkezelés az Intézmény vagy egy harmadik fél jogos érdekeinek érvényesítéséhez szükséges, kivéve, ha ezen érdekekkel szemben elsőbbséget élveznek az érintett olyan érdekei vagy alapvető jogai és szabadságai, amelyek személyes adatok védelmét teszik szükségessé, különösen, ha az érintett gyermek (jogos érdeken alapuló adatkezelés).

 

Az Intézményegy adott személyes adatkör kezelése vonatkozásában mindig csak egy jogalap alapján végzi az adatkezelést. Az adatkezelés jogalapja az adatkezelés során változhat.

 

5. § Adatkezelés az érintett hozzájárulása alapján  

 

(1)           Amennyiben az Intézményhozzájáruláson alapuló adatkezelést kíván végezni, az érintett hozzájárulását személyes adatai kezeléséhez az Intézményáltal használt adatkérő lap (1. sz. melléklet) szerinti tartalommal és tájékoztatással kell kérni. 

 

(2)           Hozzájárulásnak minősül az is, ha az érintett az Intézményinternetes honlapjának megtekintése során bejelöl egy erre vonatkozó négyzetet, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások igénybevétele során erre vonatkozó technikai beállításokat hajt végre, valamint bármely egyéb olyan nyilatkozat vagy cselekedet is, amely az adott összefüggésben az érintett hozzájárulását személyes adatainak tervezett kezeléséhez egyértelműen jelzi. A hallgatás, az előre bejelölt négyzet vagy a nem cselekvés ezért nem minősül hozzájárulásnak. 

 

(3)           A hozzájárulás az ugyanazon cél vagy célok érdekében végzett összes adatkezelési tevékenységre kiterjed. Ha az adatkezelés egyszerre több célt is szolgál, akkor a hozzájárulást az összes adatkezelési célra vonatkozóan meg kell adni. 

 

(4)           Ha az érintett hozzájárulását olyan írásbeli nyilatkozat keretében adja meg, amely más ügyekre is vonatkozik – pl. értékesítési, szolgáltatási szerződés megkötése - a hozzájárulás iránti kérelmet ezektől a más ügyektől egyértelműen megkülönböztethető módon kell előadni, érthető és könnyen hozzáférhető formában, világos és egyszerű nyelvezettel. Az érintett hozzájárulását tartalmazó ilyen nyilatkozat bármely olyan része, amely sérti a Rendeletet, kötelező erővel nem bír.

 

(5)           Az Intézménynem kötheti szerződés megkötését, teljesítését olyan személyes adatok kezeléséhez való hozzájárulás megadásához, amelyek nem szükségesek a szerződés teljesítéséhez.

 

(6)           A hozzájárulás visszavonását ugyanolyan egyszerű módon kell lehetővé tenni, mint annak megadását. 

 

(7)           Ha a személyes adat felvételére az érintett hozzájárulásával került sor, az adatkezelő a felvett adatokat törvény eltérő rendelkezésének hiányában a rá vonatkozó jogi kötelezettség teljesítése céljából további külön hozzájárulás nélkül, valamint az érintett hozzájárulásának visszavonását követően is kezelheti.

 

6. § Jogi kötelezettség teljesítésén alapuló adatkezelés  

 

(1)           A jogi kötelezettségen alapuló adatkezelés esetén a kezelhető adatok körére, az adatkezelés céljára, az adatok tárolásának időtartamára, a címzettekre az alapul szolgáló jogszabály rendelkezései irányadók. 

 

(2)           A jogi kötelezettség teljesítése jogcímén alapuló adatkezelés az érintett hozzájárulásától független, mivel az adatkezelést jogszabály határozza meg. Az érintettel az adatkezelés megkezdése előtt ez esetben közölni kell, hogy az adatkezelés kötelező, továbbá az érintettet az adatkezelés megkezdése előtt egyértelműen és részletesen tájékoztatni kell az adatai kezelésével kapcsolatos minden tényről, így különösen az adatkezelés céljáról és jogalapjáról, az adatkezelésre és az adatfeldolgozásra jogosult személyéről, az adatkezelés időtartamáról, arról, ha az érintett személyes adatait az adatkezelő a rá vonatkozó jogi kötelezettség alapján kezeli, illetve arról, hogy kik ismerhetik meg az adatokat. A tájékoztatásnak ki kell terjednie az érintett adatkezeléssel kapcsolatos jogaira és jogorvoslati lehetőségeire is. Kötelező adatkezelés esetén a tájékoztatás megtörténhet az előbbi információkat tartalmazó jogszabályi rendelkezésekre való utalás nyilvánosságra hozatalával is. 

 

7. § Szerződéses kötelezettségen alapuló adatkezelés

 

(1)           Az adatkezelés jogszerűnek minősül, ha az olyan szerződés teljesítéséhez szükséges, amelyben az érintett az egyik fél, vagy az a szerződés megkötését megelőzően az érintett kérésére történő lépések megtételéhez szükséges.

 

(2)           A szerződés teljesítéséhez nem szükséges személyes adatok kezeléséhez való érintetti hozzájárulás nem lehet feltétele a szerződéskötésnek.

 

III. FEJEZET

KÖZALKALMAZOTTI JOGVISZONNYAL KAPCSOLATOS ADATKEZELÉSEK

 

8. § Munkaügyi, személyzeti nyilvántartás

 

(1)           Az Intézmény munkatársainak személyi anyagai és a foglalkoztatással kapcsolatos dokumentumainak adatkezelése. A munkatársak személyi anyagaiban megjelenő adatokat döntő többségében a munkába lépés napján veszik fel papír alapon, valamint azokat a foglalkoztatás során esetenként bővítik/aktualizálják. 

 

(2)           A közalkalmazottaktól kizárólag olyan adatok kérhetők és tarthatók nyilván, valamint olyan munkaköri orvosi alkalmassági vizsgálatok végezhetők, amelyek a közalkalmazotti jogviszony létesítéséhez, fenntartásához és megszüntetéséhez, illetve a szociális-jóléti juttatások biztosításához szükségesek és a közalkalmazott személyhez fűződő jogait nem sértik.

 

(3)           Az Intézmény szerződés teljesítése (Rendelet 6. cikk (1) bekezdése b) pont) jogcímén A közalkalmazotti jogviszony létesítése, teljesítése vagy megszűnése céljából kezeli a közalkalmazott alábbi adatait:

1.     név,

2.     születési név, 

3.     születési ideje, 

4.     anyja neve,

5.     lakcíme/levelezési címe, 

6.     állampolgársága, 

7.     adóazonosító jele, 

8.     TAJ száma,

9.     nyugdíjas törzsszám (nyugdíjas esetén),

10.  telefonszám,

11.  bankszámlaszáma,

12.  munkába lépésének kezdő és befejező időpontja,

13.  munkakör,

14.  iskolai végzettségét, szakképzettségét igazoló okmány másolata,

15.  illetményének összege, a bérfizetéssel, egyéb juttatásaival kapcsolatos adatok,

16.  a közalkalmazott munkabéréből jogerős határozat vagy jogszabály, illetve írásbeli hozzájárulása alapján levonandó tartozást, illetve ennek jogosultságát, 

17.  a közalkalmazotti jogviszony megszűnésének módja, indokai,

18.  a munkaköri alkalmassági vizsgálatok összegzése, 

19.  a közalkalmazottat ért balesetek jegyzőkönyveiben rögzített adatokat;

20.  tanfolyamok, képzések bizonyítványai, amiket kötelező elvégeznie a közalkalmazottnak,

21.  jegyzőkönyvek munkáltatói ellenőrzés kapcsán, 

22.  erkölcsi bizonyítvány

23.  oktatási azonosító

24.  pedagógus igazolvány szám

25.  pedagógus-továbbképzési kötelezettség teljesítésével kapcsolatos adatok közül: a szakmai gyakorlat idejét, esetleges akadémiai tagságát, munkaidő-kedvezményének tényét, minősítő vizsgájának kinevezési okmányban, szerződésben rögzített határidejét, minősítő vizsgájának, minősítő eljárásra történő jelentkezésének időpontját, a minősítő vizsga és a minősítési eljárás időpontját és eredményét

 

(4)           Betegségre és szakszervezeti tagságára vonatkozó adatokat a munkáltató csak a Munka Törvénykönyvben meghatározott jog, vagy kötelezettség teljesítése céljából kezel (szakszervezeti tisztségviselő munkaidő-kedvezményének megállapítása, védelem). 

 

(5)           A személyes adatok címzettjei: az Intézmény munkáltatói jogok gyakorlására jogosult vezetője, irodai munkatársak (intézményvezető, intézményvezető- helyettesek, iskolatitkár). 

 

(6)           A személyes adatok tárolásának időtartama: a (2) bekezdésben foglalt 1-8., 12-16., 19., pontok tekintetében 50 év, a többi pont esetében a jogviszony megszűnését követő 3 év.

 

(7)           Az érintettel az adatkezelés megkezdése előtt közölni kell, hogy az adatkezelés a közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvényen (Kjt.) és a Munka törvénykönyvén, továbbá a munkáltató jogos érdekeinek érvényesítésén alapul. 

 

(9)           A munkáltató a kinevezés elfogadásával egyidejűleg a jelen szabályzat 2. számú melléklete szerinti Tájékoztató átadásával tájékoztatja a közalkalmazottat a jogviszony során felmerülő folyamatok szerinti személyes adatainak kezeléséről és személyhez fűződő jogokról.

 

(10)        A közalkalmazott nyilatkozatát, amely szerint az adatkezelésre vonatkozó szabályokat és tájékoztatást megismerte, jelen szabályzat 3. sz. melléklete tartalmazza. 

 

(11)        Az új közalkalmazott részére kialakított adatkérő lap jelen szabályzat 4. sz. mellékletét képezi. 

 

9. § Alkalmassági vizsgálatokkal kapcsolatos adatkezelés

 

(1)  Az alkalmassági vizsgálatokkal kapcsolatos adatkezelési folyamat során a közalkalmazott felkeresi a megbízott üzemorvost és az orvosi alkalmassági vizsgálatot követően az üzemorvos kiállítja az igazolást az Intézmény számára, hogy a közalkalmazott megfelelt vagy nem felelt meg.

 

(2)  A közalkalmazottal szemben csak olyan alkalmassági vizsgálat alkalmazható, amelyet a közalkalmazotti jogviszonyra vonatkozó szabály ír elő, vagy amely közalkalmazotti jogviszonyra vonatkozó szabályban meghatározott jog gyakorlása, kötelezettség teljesítése érdekében szükséges. A vizsgálat előtt részletesen tájékoztatni kell a közalkalmazottakat többek között arról, hogy az alkalmassági vizsgálat milyen készség, képesség felmérésére irányul, a vizsgálat milyen eszközzel, módszerrel történik. Amennyiben jogszabály írja elő a vizsgálat elvégzését, akkor tájékoztatni kell a közalkalmazottakat a jogszabály címéről és a pontos jogszabályhelyről is. 

 

(3)  A munkaalkalmasságra, felkészültségre irányuló tesztlapok a munkáltató mind a jogviszony létesítése előtt, mind pedig a jogviszony fennállása alatt kitölttetheti a közalkalmazottakkal.

 

(4)  Az egyértelműen a közalkalmazotti jogviszonnyal kapcsolatos, a munkafolyamatok hatékonyabb ellátása, megszervezése érdekében csak akkor tölthető ki a közalkalmazottak nagyobb csoportjával pszichológiai, vagy személyiségjegyek kutatására alkalmas tesztlap, ha az elemzés során felszínre került adatok nem köthetők az egyes konkrét közalkalmazottakhoz, vagyis anonim módon történik az adatok feldolgozása.

 

(5)  A kezelt személyes adatok köre: név, lakcím, születési dátum, születési hely, lakcím, TAJ szám, munkakör, orvosi alkalmassági igazolás eredménye (alkalmas, nem alkalmas). 

 

(6)  Az adatkezelés jogalapja: a munkáltató jogos érdeke, valamint jogi kötelezettség teljesítése.

 

(7)  A személyes adatok kezelésének célja: közalkalmazotti jogviszony létesítése, fenntartása, munkakör betöltése, a közalkalmazott alkalmasságának igazolása.

 

(8)  A személyes adatok címzettjei, illetve a címzettek kategóriái: A vizsgálat eredményt a vizsgált közalkalmazottak, illetve a vizsgálatot végző szakember ismerhetik meg. A munkáltató csak azt az információt kaphatja meg, hogy a vizsgált személy a munkára alkalmas-e vagy sem, illetve milyen feltételek biztosítandók ehhez. A vizsgálat részleteit, illetve annak teljes dokumentációját azonban a munkáltató nem ismerheti meg.

 

(9)  A személyes adatok kezelésének időtartama: a közalkalmazotti jogviszony megszűnését követő 3 év, megváltozott munkaképességű közalkalmazott esetén 5 év (Mmvt. 23. § 7. bekezdés).

 

10. § Felvételre jelentkező közalkalmazottak adatainak kezelése, pályázatok, önéletrajzok  

 

(1)  Az Intézménynél lévő megüresedett vagy új munkahelyek betöltésére irányuló álláspályázatokat az Intézmény fenntartója, a Kisvárdai Tankerületi Központ (továbbiakban: Fenntartó) írja ki. A felvételre jelentkezők a pályázataikat a Fenntartóhoz küldik meg, azonban gyakran az Intézményhez is eljuttatják postai úton vagy személyesen. Az Intézmény bonyolítja le az álláskeresési folyamatot, az Intézmény vezetője találkozik a jelentkezőkkel. 

 

(2)  A kezelhető személyes adatok köre: a természetes személy neve, születési ideje és helye, anyja neve, lakcíme, képesítési adatok, erkölcsi bizonyítvány. 

 

(3)  A személyes adatok kezelésének célja: jelentkezés, pályázat elbírálása, a kiválasztottal közalkalmazotti jogviszony létesítése. 

 

(4)  Az adatkezelés jogalapja: az érintett hozzájárulása és szerződés teljesítése.

 

(5)  A személyes adatok címzettjei, illetve a címzettek kategóriái: az Intézménynél munkáltatói jogok gyakorlására jogosult vezető (és helyettese). 

 

(6)  A személyes adatok tárolásának időtartama: A pályázat elbírálásáig, a kinevezés elfogadásáig. A ki nem választott jelentkezők személyes adatait törölni kell. Törölni kell annak adatait is, aki pályázatát visszavonta. 

 

(7)  Az érintettet tájékoztatni kell arról, ha a munkáltató nem őt választotta az adott állásra. 

 

(8)  A meghirdetett állásra jelentkezők hozzájáruló nyilatkozata, valamint az adatkezelési tájékoztató jelen szabályzat 5. sz. mellékletét képezi. 

 

11. § Számítógép, laptop, tablet ellenőrzésével kapcsolatos adatkezelés

 

(1)  Az Intézmény által a közalkalmazott részére munkavégzés céljára rendelkezésre bocsátott számítógépet, laptopot, tabletet a közalkalmazott nem kizárólag munkaköri feladata ellátására használhatja, ezek magáncélú használatát az Intézmény engedi, ezen eszközökön a közalkalmazott személyes adatot, levelezést kezelheti és tárolhatja. A munkáltató ezen eszközökön tárolt adatokat ellenőrizheti.

 

(2)  A munkáltató jogosult az eszközök használatát rendszeresen – 3 havonta - ellenőrizni, ennek során az adatkezelés jogalapja a munkáltató jogos érdeke. Az ellenőrzés célja az eszközök használatára vonatkozó munkáltatói rendelkezés betartásának ellenőrzése, továbbá a munkavállalói kötelezettségek (Mt. 8. §, 52. §) ellenőrzése.

 

(3)  Az ellenőrzésre és adatkezelésre jogosult az intézményvezető, az ellenőrzés adataihoz hozzáférhet rajta kívül a helyettese. 

 

(4)  Amennyiben az ellenőrzés körülményei nem zárják ki ennek lehetőségét, biztosítani kell, hogy a közalkalmazott jelen lehessen az ellenőrzés során. Az ellenőrzésről az Intézmény papír alapú jegyzőkönyvet vesz fel, amelyet a közalkalmazotti jogviszony megszűnését követő 3 évig tárol. 

 

(5)  Az ellenőrzés előtt tájékoztatni kell a közalkalmazottat arról, hogy milyen munkáltatói érdek miatt kerül sor az ellenőrzésre, munkáltató részéről ki végezheti az ellenőrzést, - milyen szabályok szerint kerülhet sor ellenőrzésre (fokozatosság elvének betartása) és mi az eljárás menete, - milyen jogai és jogorvoslati lehetőségei vannak az e-mail fiók ellenőrzésével együtt járó adatkezeléssel kapcsolatban.

 

(6)  Az ellenőrzés során a fokozatosság elvét kell alkalmazni, így elsődlegesen azt kell megállapítani, hogy a tárolt adat a közalkalmazott munkaköri feladatával kapcsolatos, és nem személyes célú. Nem személyes célú adatok tartalmát a munkáltató korlátozás nélkül vizsgálhatja. 

 

(7)  A közalkalmazott az eszközök ellenőrzésével együtt járó adatkezeléssel kapcsolatban e szabályzatnak az érintett jogairól szóló fejezetében írt jogokkal élhet. 

 

(8)  Az adatkezelés időtartama: a közalkalmazotti jogviszony megszűnését követő 3 év.

 

12. § A munkahelyi internethasználat ellenőrzésével kapcsolatos adatkezelés  

 

(1)           A közalkalmazott csak a munkaköri feladatával kapcsolatos honlapokat tekintheti meg, a személyes célú munkahelyi internethasználatot a munkáltató megtiltja. 

 

 

(2)           A munkaköri feladatként az Intézmény nevében elvégzett internetes regisztrációk jogosultja az Intézmény, a regisztráció során az Intézményre utaló azonosítót, jelszót kell alkalmazni. Amennyiben a személyes adatok megadása is szükséges a regisztrációhoz, a közalkalmazotti jogviszony megszűnésekor azok törlését köteles kezdeményezni az Intézmény.

 

(3)

Weblap látogatottság számláló:

Mai: 20
Tegnapi: 39
Heti: 270
Havi: 1 199
Össz.: 65 359

Látogatottság növelés
Oldal: Adatvédelmi szabályzat
Demecseri Oktatási Centrum Általános Iskolája - © 2008 - 2024 - docaltalanosiskola.hupont.hu

A HuPont.hu ingyen weboldal szerkesztő mindig ingyenes. A weboldal itt: Ingyen weboldal

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »