Demecseri Oktatási Centrum Általános Iskolája

- DOC Gimnázium és Általános Iskola Demecseri Általános Iskolája, Alapfokú Művészeti Iskolája 4516 Demecser, Szabolcs vezér út 8. Telefon:42 / 533-022 -DOC Székelyi Tagintézmény 4534 Székely, Váci Mihály út 2. Telefon: 42/ 236-006

 Tisztelt Szülők!

 A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény 27. § (2) bekezdése alapján

„(2) *  Általános iskolában a nevelés-oktatást a délelőtti és délutáni tanítási időszakban olyan módon kell megszervezni, hogy a foglalkozások legalább tizenhat óráig tartsanak, továbbá hét órától tizennyolc óráig – vagy addig, amíg a tanulók jogszerűen tartózkodnak az intézményben – gondoskodni kell a tanulók felügyeletéről azzal, hogy tizenhat óra után a tanulók felügyeletét nevelő-oktató munkát közvetlenül segítő munkakörben foglalkoztatottak láthatják el. Az általános iskola e törvény rendelkezéseinek megfelelően egész napos iskolaként is működhet.”

Intézményünk hét órától 16 óráig, illetve művésztoktatás által szervezett órák miatt 17 óráig van nyitva. Szülői kérésre a gyermek felügyeletéről tizennyolc óráig gondoskodik az intézmény.

Tisztelt Szülők!
 
Elektronikus felületen is beírathatja gyermekét a 2023/2024. tanévre az iskolába.
Tájékoztatom Önöket, hogy a 2023/2024. tanévre vonatkozó általános iskolai beiratkozáshoz – BÁI – kapcsolódóan egy szülői támogató segédlet került összeállításra.
Továbbá tájékoztatom, hogy az általános iskolai beiratkozáshoz kapcsolódó részletes felhasználói útmutató is készült, ami elérhető a KRÉTA tudásbázis felületen.
A két segédanyag linje mellékelve található:
 
file:///C:/Users/Felhaszn%C3%A1l%C3%B301/Desktop/KRETA_Beiskolazas_Modul_Felhasznaloi_utmutato_2023_v3.pdf
 
file:///C:/Users/Felhaszn%C3%A1l%C3%B301/Desktop/B%C3%81I_Sz%C3%BCl%C5%91i%20t%C3%A1j%C3%A9koztat%C3%B3_2023_v1.pdf
 
                                                                    Pásztorné Hajzer Zsuzsanna
                                                                                    igazgatóbeiratkozasi_plakat1.png

DOC Gimnázium és Általános Iskola Demecseri Általános Iskolája,

 Alapfokú Művészeti Iskolája

 

Beiskolázási körzet: Demecser, Székely, Berkesz

 

A 8. évfolyamon tanuló diákok szüleinek a figyelmébe!

Tájékozódás a felvételi jelentkezések előtt

     A középfokú iskoláknak 2021. október 20-ig nyilvánosságra kell hozniuk felvételi tájékoztatójukat és meg kell határozniuk tanulmányi területeiket, amelyekre a felvételi eljárás során jelentkezőket fogadnak, így legkésőbb ekkor meg kell kezdeni a tájékozódást a megjelölni kívánt képzésekről. A kiválasztott intézmények/tanulmányi területek sorrendjének az általános iskolák és a szülők/tanulók közötti egyeztetések elősegítésére az Oktatási Hivatal (a továbbiakban: Hivatal) egy interneten elérhető adatbegyűjtő alkalmazást hozott létre, melynek elérhetőségéről és használatáról a 8. évfolyamos általános iskolás tanulók saját iskolájukban érdeklődhetnek. A program használata mind a szülők, mind pedig az általános iskolák számára lehetővé teszi az adatok elektronikus rögzítését, így megkíméli a szülőket az adatbegyűjtő lap kézi kitöltésétől, az általános iskolákat pedig a kézi kitöltésű adatlapokról történő adatrögzítési feladatoktól. Az általános iskolák és a szülők/tanulók közötti egyeztetés során használt adatbegyűjtő lap nem helyettesíti az általános iskola által előállítandó és megfelelő módon továbbítandó felvételi lapokat (a tanulói adatlapot és jelentkezési lapot). A Hivatal NEM dolgozza fel az általános iskolai adatbegyűjtő lapot, ez a dokumentum kizárólag a szülők és az általános iskola közötti kommunikációra szolgál, felhasználás után az általános iskolánál marad.
A tanulmányi területekről szóló információk és az intézmények felvételi tájékoztatói október 20-át követően elérhetők a Hivatal honlapján a KIFIR tanulmányi terület, felvételi tájékoztató és írásbeli vizsgahelyszín kereső linken. A tanulmányi területek leírása tartalmazza a felvételi kérelmek rangsorolási szempontjait is. Az egyes intézmények tanulmányi területeivel kapcsolatban további tájékoztatás az adott tanulmányi területet meghirdető intézmény felvételi tájékoztatójában olvasható, illetve közvetlenül az intézménytől kérhető. A különleges bánásmódot igénylő (sajátos nevelési igényű, beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő) tanulók szüleinek már a jelentkezéseket megelőzően meg kell kezdeniük a tájékozódást a tanulók központi írásbeli vizsgán, illetve a felvételi eljárásban való részvételének speciális feltételeire vonatkozóan. Ehhez részletes segítséget találnak a Különleges bánásmódot igénylő (sajátos nevelési igényű, beilleszkedési, tanulási, magatartási
nehézséggel küzdő) tanulók részvétele a középfokú felvételi eljárásban linken letölthető dokumentumban.

Jelentkezés a központi írásbeli vizsgákra

     Amennyiben a kiszemelt tanulmányi terület esetén a középiskola az átvétel feltételeként előírta a központi írásbeli vizsgát, úgy a jelentkezőnek 2021. december 3-ig egyénileg kell jelentkeznie a vizsgára, közvetlenül az általa választott vizsgaszervező intézményben. A vizsgát a tanuló bármely vizsgaszervező intézményben megírhatja, függetlenül attól, hogy a későbbiekben tervezi-e benyújtani a felvételi kérelmét az adott intézménybe vagy sem. Felhívjuk a figyelmüket, hogy a középfokú felvételi eljárás során a központi írásbeli vizsgára és a középfokú iskolákba való jelentkezéshez más-más időpontban, külön-külön jelentkezési lapot kell benyújtani, a két jelentkezés NEM „váltja ki”, vagy „helyettesíti” egymást! Az írásbeli vizsgák jelentkezési lapja kizárólag az írásbeli vizsgára vonatkozik, nem tévesztendő össze a középfokú iskolákba való jelentkezéssel, melynek határideje 2022. február 18.
     A központi írásbeli vizsgát szervező középiskolák jegyzékét a Hivatal 2021. november 16-ig teszi közzé a honlapján.
A központi írásbeli vizsgákra 2022. január 22-én kerül sor.
A központi írásbeli vizsgákra vonatkozó részletes információk megtalálhatók a Tájékoztató a központi írásbeli vizsgákról linken.
     A 6 és a 8 évfolyamos gimnáziumok, valamint a 9. évfolyamra történő beiskolázás központi írásbeli vizsgáit a magyar nyelvi és a matematikai kompetenciákat mérő, központilag kiadott, egységes feladatlapok alapján, országosan egységes eljárásrend szerint kell megszervezni. Mindhárom korcsoport számára (8 évfolyamos gimnáziumi, 6 évfolyamos gimnáziumi vagy a 9. évfolyamra jelentkezőknek) külön feladatlap és javítási-értékelési útmutató készül. A magyar nyelvből és matematikából készített központi írásbeli vizsgatesztek elsősorban nem tantárgyi, lexikális tudást mérnek, hanem azokat az eszköztudás körébe tartozó képességeket és készségeket, amelyek a középiskolában való eredményes továbbtanuláshoz szükségesek. A feladatlapok összeállítására vonatkozóan részletes tájékoztató található a
www.oktatas.hu honlapon a Köznevelés/Középfokú felvételi eljárás/Tájékoztató felvételizőknek/A középfokú felvételi eljárás információi menüpontban a Tájékoztató a középfokú beiskolázás egységes írásbeli felvételi vizsgáinak – magyar nyelvi és matematika – feladatlapjairól link alatt. Mivel a feladatlapok összeállításának szempontjai, a feladattípusok belső arányai a korábbi évekhez képest alapvetően nem változnak, így a Hivatal honlapján – www.oktatas.hu – megtalálható korábbi feladatsorok tanulmányozása elősegíti a központi írásbeli vizsgákra történő sikeres felkészülést. Az előző évek feladatlapjai megtalálhatók a Köznevelés/Középfokú felvételi eljárás/Központi írásbeli feladatsorok, javítási-értékelési útmutatók link alatt. A tanuló teljesítményének megítélését a központi írásbeli vizsga választott helyszíne nem befolyásolhatja. Tekintve, hogy a tanulónak a központi írásbeli vizsgán szerzett pontszámait valamennyi, a felvétel feltételeként központi írásbeli
vizsgát előíró intézménynek el kell fogadnia, rendkívül fontos a feladatlapok egységes értékelhetősége és értékelése. Az egységes értékelhetőséget a feladatlapok összeállítóinak, az értékelés egységességét a középfokú iskoláknak kell biztosítaniuk.

A felvételi lapok benyújtása

     Az általános iskolák jellemzően 2022. január elején, de legkésőbb február közepéig – a helyben megszokott módon – összegyűjtik nyolcadikosaik továbbtanulási szándékait, és ezek alapján, legkésőbb 2022. február 18-ig a KIFIR rendszerben előállítják a felvételi lapokat. Javasoljuk, hogy a tanulmányi területek sorrendjére vonatozó döntés meghozatala során a tanulók estében reméljék a legjobb eredményt, de készüljenek fel arra is, hogy gyermekük esetleg nem kerül be az általa leginkább vágyott intézménybe, illetve képzéstípusba. Minden szempontot mérlegelve alkossák meg a megjelölni kívánt intézmények/tanulmányi területek listáját, sorrendjét. A tanulói adatlapon kialakított rangsor végén célszerű olyan tanulmányi területeket is megjelölni, amelyek a tanuló számára kisebb kihívást jelentenek ugyan, de a hosszabb távú céljai megvalósítását még mindig jobban segítik, mint egy esetleg sikertelen felvételit követően az üresen maradt férőhelyek közül kiválasztható, kényszer szülte iskolaválasztás.

A felvételi lapok a következők:
- jelentkezési lap: a jelentkezők ezen a lapon jelzik a középfokú iskolának a jelentkezési szándékukat. A jelentkezési lapon a tanuló személyes adatain kívül szerepelnek az általános iskolai tanulmányi eredmények, továbbá a tanuló itt tud egyéb információkat (pl. kollégiumi igény, az eddig tanult idegen nyelv) a középfokú iskolával közölni. Minden középfokú iskolába külön jelentkezési lapot kell benyújtani. A felvételi eljárás során tetszőleges számú iskola és tanulmányi terület jelölhető meg.
- tanulói adatlap: a jelentkezők ezen a lapon hozzák a Hivatal tudomására, hogy mely intézmények mely tanulmányi területeire nyújtottak be jelentkezést. A tanuló személyes adatain kívül szerepel rajta az összes megjelölt tanulmányi terület, a tanuló által meghatározott sorrendben. Azt a tanulmányi területet kell előbbre sorolni, ahol szívesebben folytatná tanulmányait a jelentkező. A megjelölt iskolák a tanulói adatlapon feltüntetett sorrendet nem ismerhetik meg.
A kinyomtatott és aláírt jelentkezési lapokat el kell juttatni a középfokú intézmény postázási címére. A jelentkezési lapok továbbítását ebben az esetben az általános iskola végzi, a postára adás határideje: 2022. február 18.
     A tanulói adatlapot az általános iskola a KIFIR rendszerben 2022. február 18-ig továbbítja a Hivatalnak és az adatlap egy példányát (a megfelelő hitelesítésekkel ellátva, aláírva, lepecsételve) borítékba zárva a tanév végéig megőrzi oly módon, hogy ahhoz – a rendeletben meghatározott módosítási lehetőségen kívül − ne lehessen hozzáférni. A felvételi lapok aláírásáról részletes tájékoztató olvasható a Hivatal honlapján a Tájékoztató a felvételi lapok aláírásáról linken. A tanuló felvételi lapjai a szülő/gyám aláírása nélkül a középfokú felvételi eljárás során nem fogadhatók el a tanuló jelentkezési szándékát képviselő dokumentumként. Amennyiben a különélő szülők a gyermek iskolájának, életpályájának megválasztása tekintetében nem tudnak megegyezni, úgy a köztük lévő vita eldöntése a
gyámhatóság hatáskörébe tartozik, a Hivatal ezekben az ügyekben nem hozhat döntést. Hangsúlyozottan felhívjuk a figyelmet arra, hogy a szülők közötti megegyezés illetve a gyámhatósági döntés hiánya akadályozza a tanuló részvételét a felvételi eljárásban!

Szóbeli vizsgák

    Helyi szervezésű, szóbeli vizsgát csak az a köznevelési intézmény (gimnázium, szakgimnázium) szervezhet, amelyik előírja a központi írásbeli vizsgán való részvételt, és amelyben a felvételi évét megelőző három év átlagában a jelentkezők száma több mint kétszeresen meghaladta a felvehető tanulók számát (Nkt. 50. § (4)). Ha a szakképző intézményben a felvételi eljárás évét megelőző három év átlagában a jelentkezők száma adott ágazatban több mint háromszorosan meghaladja a felvehető tanulók számát, a szakképző intézmény központi írásbeli vizsgát, illetve szóbeli vizsgát tarthat. (12/2020. (II. 7.) Korm. rendelet - a szakképzésről szóló törvény végrehajtásáról 149. § (3)). Amennyiben a választott tanulmányi területen a középiskola a felvétel feltételeként előírta a szóbeli vizsgát, arra a 2022. február 22. és március 11. közötti időszakban kerülhet sor. A szóbeli vizsgák helyét és időpontját az érintett középiskola határozza meg. A szóbeli vizsgák megszervezésére minden középfokú iskola legalább három napot köteles kijelölni a fentiekben meghatározott időszakon belül.
Amennyiben a középfokú intézmény szóbeli vizsgát szervez, a vizsga kérdéseinek a Nemzeti alaptanterv (a továbbiakban: Nat) általános iskolai követelményrendszerére és a középiskola pedagógiai programjában/szakmai programjában meghatározott, a felvételi tájékoztatóban nyilvánosságra hozott követelményekre kell épülniük. Tekintettel arra, hogy a középfokú intézmények a felvételi eljárással kapcsolatos lényeges információk nagy részét – így a szóbeli vizsgákra vonatkozó részletes információkat is − a honlapjukon hozzák nyilvánosságra, célszerű a kiválasztott intézmények honlapját rendszeresen figyelemmel kísérni a jelentkezés benyújtását követően is. A szóbeli vizsga eredménye – ha az iskola azt előírja – a felvételi eljárás egészében megszerezhető összpontszám 25 százalékánál nem lehet több.

A jelentkezők felvételi jegyzéke

     A középfokú iskoláknak a felvételi vizsgákat követően − legkésőbb a tanév rendjéről szóló miniszteri rendeletben meghatározott időpontig, 2022. március 16-ig − a honlapjukon nyilvánosságra kell hozniuk a jelentkezők felvételi jegyzékét, amely az intézménybe jelentkezést benyújtó valamennyi tanulót tartalmazza tanulmányi területenként. A jegyzék a jelentkező azonosító adata mellett tartalmazza a jelentkezőnek a felvételi eljárásban elért összesített eredményét és az iskola által meghatározott rangsorban elfoglalt helyét. Ez a jegyzék azonban még nem a végleges felvételi eredményt tükrözi.

Módosító időszak

    A felvételi vizsgák eredményei, tapasztalatai vagy egyéb információk alapján a tanulóknak 2022. március 21-22- én lehetőségük van a tanulói adatlapon szereplő sorrend megváltoztatására, illetve új tanulmányi terület felvételére is, de utóbbira csak olyan középfokú iskolában, amely az eredeti tanulói adatlapon már szerepelt. Az új tanulmányi terület felvételéhez az érintett középfokú iskolával történt előzetes egyeztetés is szükséges. Az egyeztetés tényét a középfokú iskolába eredetileg benyújtott jelentkezési lapon kell feltüntetni. Új iskolát (és annak tanulmányi területét) nem lehet a módossító tanulói adatlapon feltüntetni. A módosítás során tanulmányi területet törölni nem lehet. A változtatáshoz módosító tanulói adatlapot kell előállítani a KIFIR rendszerből, melyet 2022. március 23-ig meg kell küldeni a Hivatalba. A módosító tanulói adatlap előállítását és a Hivatalhoz történő továbbítását szintén a tanuló általános iskolája végzi.
     Évről évre tapasztalható, hogy ebben az időszakban a jelentkezők egy része a bizonytalanabbnak ítélt iskolákat/tanulmányi területeket hátrébb, míg a biztosnak tűnő lehetőségeket előrébb sorolja. Ezen döntés meghozatala előtt célszerű megfontolni a következőket. A jelentkezők rangsorolásának algoritmusa kizárja annak a lehetőségét, hogy egy intézmény adott tanulmányi területéről a jelentkező kiessen pusztán azért, mert a tanulmányi terület az általa meghatározott listának nem az elején szerepel. A jelentkező számára a módosítás lehetősége akkor lehet fontos, ha a felvételik során az egyes iskolákban szerzett tapasztalatai alapján esetleg megváltozott a saját felvételi elképzelése. Inkább más helyre szeretne elsősorban bejutni (és ha több helyre is felvennék, a saját választása, a tanulmányi területek között általa felállított sorrend lesz a döntő), illetve még inkább azért, mert lehetősége van olyan új tanulmányi
területeket is megjelölni, amelyekbe a bejutás esélye nagyobb. A jelentkezők felvételi jegyzéke a módosító időszakban kiegészülhet tehát olyan tanulókkal, akik a megjelölt új tanulmányi területen az elért eredményük alapján a rangsorban előrébb szerepelnek, mint a normál jelentkezési időszakban megjelölt tanulmányi területeiken. A tanulói és módosító tanulói adatlapok feldolgozása után a Hivatal a 2022. április 7-ig iskolánként, azon belül tanulmányi területenként elküldi a jelentkezők listáját a középfokú iskoláknak. A középfokú iskola igazgatója rangsorolja a listán szereplő jelentkezőket, megadja az adott tanulmányi területre felvehető tanulók számát, és az így előálló rangsort 2022. április 12-ig megküldi a Hivatalnak.

Hivatalos végeredmény (az egyeztetett felvételi jegyzék)

    A Hivatal ezt követően 2022. április 22-ig elkészíti, és a középfokú iskoláknak megküldi a hivatalos végeredményt (az egyeztetett felvételi jegyzéket). A jegyzék elkészítése során a Hivatal a tanulói adatlapon a jelentkező által meghatározott sorrend, a középfokú iskola által meghatározott felvételi rangsor, valamint az adott tanulmányi területre
felvehető létszám együttes mérlegelése alapján az adott jelentkezőnek egyetlen felvételi kérelmét nyilvánítja elfogadottnak, a többit elutasítja. A Hivatal a jelentkezőnek azt az adatlapon szereplő legalacsonyabb sorszámú felvételi kérelmét nyilvánítja elfogadottnak, amelyen az adott tanulmányi területet meghirdető iskola a jelentkező felvételi kérelmét elfogadta, rangsorolta, és a jelentkező a középfokú iskola által közölt felvehető tanulói létszámkereten belül van.
    Az egyeztetett felvételi jegyzéken a felvétel elutasításának okai az alábbiak lehetnek:
- a jelentkezőt egy általa magasabbra rangsorolt helyre már felvették;
- az adott tanulmányi területre a felvehetők létszáma a jelentkezőnél jobb eredményt elért, előrébb rangsorolt
tanulókkal már betelt;
- a jelentkező nem teljesítette a felvétel feltételeit, ezért a középfokú iskola rangsorolás nélkül elutasította a felvételi kérelmét.
     A felvételt hirdető középfokú iskola az egyeztetett felvételi jegyzék alapján 2022. április 29 -éig megküldi a felvételről vagy az elutasításról szóló értesítést a jelentkezőnek (szülőnek), továbbá az általános iskolának. Az iskola által meghozott döntés ellen jogorvoslattal lehet élni jogszabálysértésre vagy az intézmény belső szabályzatának megsértésére hivatkozással, amelyet az érintett középfokú iskola fenntartójához kell benyújtani. A jogszabályok alapján a Hivatal az egyes intézmények felvételi eljárásának jogszerűségét, valamint az intézmények működésének törvényességét nem vizsgálhatja. A középfokú jelentkezést elutasító igazgatói határozattal szembeni jogorvoslati eljárásban a középfokú intézmény fenntartója jár el és hoz másodfokú döntést.

Rendkívüli felvételi eljárás

     Amennyiben a tanuló nem nyer felvételt, vagy felvételt nyer, de nem kíván beiratkozni a számára felvételt biztosító iskolába, úgy a rendkívüli felvételi eljárás során (2022. május 9-től – augusztus 31-ig) egyénileg, közvetlenül az általa választott középfokú iskolában való jelentkezéssel, egyeztetéssel kérheti felvételét bármely olyan középfokú iskolába, amelynek az általános felvételi eljárás lezárulása után maradtak üres férőhelyei. A középfokú felvételi eljárással kapcsolatban további részletes tájékoztatást olvashatnak az alábbi oldalakon:

  • Tájékoztató a központi írásbeli vizsgákról
  • Különleges bánásmódot igénylő (sajátos nevelési igényű, beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő) tanulók részvétele a középfokú felvételi eljárásban
  • Tájékoztató a felvételi lapok aláírásáról
  • Adatvédelmi tájékoztató a középfokú felvételi eljárás során kezelt személyes adatokról
  • Felvételi a középfokú iskolákban a 2021/2022. tanévben

 

 

TISZTELT SZÜLŐ/ TÖRVÉNYES KÉPVISELŐ!

 

 

 

Tájékoztatom, hogy a kihirdetett veszélyhelyzetre tekintettel a 2021/2022. tanítási évre történő általános iskolai beiratkozás során nemcsak személyes, hanem online úton is lehetőség van beíratni a tanköteles korba lépő gyermekét. Az általános iskola első évfolyamára történő jelentkezésének elektronikus, online formájára 2021. április 10-től nyílik meg az informatikai lehetőség az Ön részére a KRÉTA rendszer felületén keresztül: https://eugyintezes.e-kreta.hu/kezdolap. Az e-Ügyintézés „Beiratkozás Általános Iskolába (BÁI)” felület 2021. április 16-án éjfélig van nyitva. Amennyiben módosítani kíván a már elektronikusan beküldött adatokon, akkor ezt úgy teheti meg, hogy jelzi (telefonon, e-mailben, az intézmény által meghatározott módon) az adott intézmény részére a visszavonási vagy adatmódosítási szándékát. Az adatok módosítását az intézmény a KRÉTA felületén a kérés alapján elvégzi. Amennyiben a szülő visszavonja gyermeke jelentkezését, ennek következményeként a BÁI felületen az  iskola a benyújtott jelentkezésre a szülő kérése alapján elutasító határozatot hoz, és az intézmény saját rendszerében a gyermek adatait a „Beiratkozás visszavonva” státuszba állítja. Ezen műveletek elvégzését követően Ön ismét be tudja nyújtani gyermeke jelentkezését  egy másik iskolába.

 

Amennyiben Ön nem a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti körzetes iskolába íratná be a gyermekét, akkor is meg kell adnia a kötelező felvételt biztosító általános iskola nevét és címét is a jelentkezése során.

 

Akár körzetes, akár nem körzetes iskolába kívánja beíratni gyermekét, mindenképpen jelentkeznie kell az általános iskolánál, amely jelentkezés a fent jelzett online módon vagy személyesen történhet meg.

 

Az online beiratkozás esetén a beiratkozáshoz szükséges eredeti dokumentumok bemutatására a 2021/2022. tanév első napjáig (2021. szeptember 1.) kerülhet sor.

 

 

 

A beiratkozás adatainak felvétele indokolt esetben, a beiratkozást lefolytató iskola által szabályozott módon, személyesen is megtörténhet 2021. április 15-én és 16-án, a járványügyi veszélyhelyzet miatt megkövetelt egészségügyi szabályok szigorú betartása mellettEz a következőképpen alakul iskolánkban:

 

2021. április 15. (csütörtök) 8:00-17:00 óra

 

2021. április 16. (péntek)     8:00-17:00 óra

 

Helye: DOC Gimnázium és Általános Iskola Demecseri Általános Iskolája, Alapfokú Művészeti Iskolája  4516 Demecser Szabolcs vezér út 8.

 

Telefon: 0642533022

 

A személyes beiratkozás alkalmával a mindenkori járványügyi szabályok szerint járunk el /a beiratkozás egyesével, lázmérés, kézfertőtlenítés után, érkezési sorrendben történik, szájmaszk használata kötelező/.

 

A beiratkozáshoz kapcsolódóan az alábbi dokumentumokra van szükség:

 

  • A gyermek személyazonosságát igazoló hatósági igazolvány
  • A gyermek nevére kiállított TAJ kártya
  • A gyermek nevére kiállított lakcímet igazoló hatósági igazolvány
  • Nyilatkozat az életvitelszerű ott lakásról
  • NEK - adatlap (diákigazolvány igényléséhez, kormányablakban ingyenesen igényelhető)
  • Az iskolába lépéshez szükséges fejlettség elérését tanúsító igazolás - ez lehet óvodai szakvélemény, iskolaérettségi szakértői vélemény, illetve sajátos nevelési igényű gyermek esetében a Szakértői Bizottság szakértői véleménye

 

 

 

A fentiek után, akár online, akár személyesen történt a jelentkezése az iskolába, a körzettel nem rendelkező általános iskolai osztályok tekintetében, továbbá a körzettel rendelkező iskolákba jelentkező, nem körzetes gyermekek esetében egyaránt legkésőbb 2021. április 23-ig döntenek a gyermekek felvételéről és ezután küldik el a tájékoztatásukat Önnek.

 

A beiratkozási eljárás során vagy annak lezárása után legkésőbb két héten belül Önnek nyilatkoznia kell arról, hogy gyermeke számára hit- és erkölcstan vagy etika órát választja. A hit- és erkölcstan tantárgy választása esetén meg kell jelölnie, hogy melyik egyház hit- és erkölcstan oktatásának megszervezését kéri majd gyermeke számára. Az iskola a hit- és erkölcstan oktatással kapcsolatos, az egyházaktól kapott információkat feltünteti a honlapján.

 

A beiratkozáshoz szükséges dokumentumok, adatok megadása kapcsán Ön segítséget kérhet a gyermeke óvodájától – óvoda OM azonosítja, gyermekük oktatási azonosítója tekintetében. Természetesen iskolánk fenntartója, a Kisvárdai Tankerületi Központ is rendelkezésre áll a körzetes iskolákkal kapcsolatos információk, az online vagy a személyes beiratkozás rendjével kapcsolatos kérdések esetén.

 

Szeretettel várunk minden leendő első osztályos gyermeket!

 

 

 

                                                                                                   Tisztelettel: Kaszás Miklósné                                                                                                                                    int egys. vezető

 

 

 

 

 

 

 

 Kedves Szülők!

 

Az alábi Hirdetményt tesszük közé a 2021/2022. tanévre szóló beiratkozással kapcsolatosan.

 

Kérdéseikkel a 0642533022 illetve a 06301394434 - es telefon számon kereshetik iskolánkat.

 

Szeretettel várjuk iskolába lépő gyermekeiket!

 

t_hirdetmeny_az_altalanos_iskolak_1._evfolyamara_torteno_beiratkozasrol.jpg

 

 

 

 

 

Tisztelt Szülők!

 

Ezuton tájékoztatom Önöket, hogy a Kisvárdai Tankerületi Központ teljes illetékességi területére kijelölt:

 

 Adatvédelmi tisztviselő neve és elérhetősége:

 

 Dr. Ráti Angéla

 

4600 Kisvárda, Kodály Zoltán utca 15/A

 

Telefonszám: 06-45-795-202

 

Email: angela.rati[kukac]kk.gov.hu

 

Demecser, 2021.02.03.

 

 

 

Tisztelt Szülők! Kedves Gyerekek!

 

 

 

Szinte hihetetlen, hogy még csak most kezdődött a tanév és már elérkeztünk az őszi szünethez. Köszönöm minden kedves szülőnek a megértését, az együttműködését, melynek révén igyekeztünk megvédeni gyermekeinket, családunkat és magunkat a járványhelyzet veszélyeitől.

 

Iskolánkban az őszi szünet előtti utolsó tanítási nap 2020. október 22. (csütörtök), a szünet utáni első tanítási nap. 2020. november 02. (hétfő).

 

2020. október 22.-én megemlékezünk október 23.-ról. Az idei évben zárt körben, osztály  keretek között fejezzük ki tiszteletünket 1956. hősei előtt. Ezen a napon a gyermeknek ünneplő ruhában kell megjelenniük.

 

Kérem Önöket, hogy az őszi szünet idején, segítsék a járvány visszaszorítását azzal is, hogy gyermekeik lehetőleg közvetlen családjukkal töltsék a szünidőt. Kerüljék zárttérben a nagy létszámú közösségben való tartózkodást!

 

Fontos, hogy gyermekeik minimalizálják iskolatársaikkal vagy más intézményekbe járó gyermekekkel a közös, a vírus terjedése szempontjából kockázatos programokon való részvételt.

 

A szünidőre jó pihenést, kellemes időtöltést kívánok mindenkinek!

 

Vigyázzunk magunkra, vigyázzuk egymásra!

 

 

 

                                                Tisztelettel:                 

 

   Demecser,2020.10.22.                                                                              Kaszás Miklósné

 

                                                                               int.egys.vez.

 

    

 

DOC Gimnázium és Általános Iskola Demecseri Általános Iskolája,  Alapfokú Művészeti Iskolája és DOC Gimnázium és Általános Iskola Székelyi Tagintézménye

 

 

 

 

 

Iskoláink protokoll rendje a járványveszély helyzetben a 2020/2021-es tanévre vonatkozóan

 

 

 

Hatályba lépés időpontja: 2020. 09. 01.

 

Módosítva:2020.09.23.

 

I. Biztonságos környezet kialakítása

 

1.1.     Az iskola épületének, felszerelésének, mindenre kiterjedő fertőtlenítése, fertőtlenítő takarítását folyamatosan el kell végezni a megfelelő tisztító és fertőtlenítő szerekkel melyet a fenntartó a Tankerületi Központ rendelkezésre bocsájt.

 

 

 

1.2.     Különös gondot kell fordítani a mosdóhelységek fertőtlenítő tisztítására, a kihelyezett fertőtlenítő eszközök biztosítására.Takarítási napló vezetése.

 

 

 

1.3.     A szociális helységekben biztosítani kell a szappanos kézmosás lehetőséget, vírusölő hatású kézfertőtlenítő használatával.

 

 

 

1.4.     Az intézmény bejáratánál vírusölő hatású kézfertőtlenítő használata, kötelező, valamint szájmaszk nélkül nem jöhet be sem gyermek, sem dolgozó. A szájmaszk használata kötelező az iskola épületének közösségi tereiben.

 

 

 

1.5.     2020. 10.01 – től testhőmérséklet mérésre kerül sor minden iskolába lépő tanulónál, felnőttnél.

 

 

 

1.6.     Étkezések előtt és után alapos szappanos kézmosás vagy alkoholos fertőtlenítés.

 

 

 

1.7.     A tanulókkal személyi higiénia elsajátíttatása:

 

-      papír zsebkendő használata köhögéskor, tüsszentéskor

 

       -   mosdók helyes használata

 

1.7.   Kiemelt figyelmet kell fordítani a fertőtlenítő takarítás alkalmával a padok, asztalok, székek, ajtó-ablak kilincs, korlátok, kapcsolók, informatikai eszközök, vírusölő hatású szerrel történő felület fertőtlenítésére.

 

1.8.  Gondoskodni kell a zárt helységek levegőjének szellőztetéséről,    folyamatos frissítéséről. A helységek ablakát időjárás és környező forgalom függvényében nyitva kell tartani. Kerülni kell a használt levegő visszakerülését a teremben.

 

1.9.   Figyelmet kell fordítani a tanulók által használt játékok, sporteszközök, játszótéri eszközök felületének rendszeres fertőtlenítésére.

 

II. Tanterem, oktatás

 

2.1.   A pedagógusnak tanítás közben is szükséges a 2 - méteres távolságot tartani (maszkot viselhet, de nem kötelezheti az intézményvezető a maszkviselést tanítás közben).

 

 2.2.   Adott közegben, osztályban nem szükséges a maszk viselése, de szülő kérheti.

 

2.3.     Tantermi oktatás során az osztályok keveredését igyekezni kell elkerülni.

 

2.4.   Az osztályok a tanítási nap során a torna-és informatika terem kivételével az osztálytermekben tanulnak.

 

2.5.     Testnevelés órán tömegsport, sportkör foglalkozásokon törekedni kell a 1,5 méteres távolságot, csak osztályszintű gyerek tartózkodhat a goglalkozásokon.

 

2.6.        Az énekkari foglalkozásokon is tartani a 1,5 méteres távolságot, csak egy osztálybeli tanulók lehetnek együtt. Nincs közös éneklés az ének órákon sem.

 

2.7.        AMI által szervezett foglakozásokon szintén érvényesek az eszközök fertőtlenítésére vonatkozó szabályok– kiemelt a hangszerek fertőtlenítése, valamint a osztályok keveredésének elkerülése.

 

III. Intézmény látogatása, rendezvények tartása

 

3.1.     Az iskolát kizárólag egészséges, tüneteket nem mutató gyermek, tanuló látogathatja. Az oktatásban és nevelésben, egyéb munkákban csak egészséges és tünetmentes dolgozó vegyen részt. A szülő köteles az iskolát értesíteni, ha a gyermeknél koronavírus-gyanú igazolt fertőzés van.

 

3.2.      Törekedni kell a csoportosulások megelőzésre az iskola és az iskola előtti területeken. Az alapvető egészségvédelmi intézkedések, szabályok betartása. A rendezvény kisebb létszámú rendezvényekre bontása és a résztvevők körének korlátozása.

 

 3.3.     Tanárnak és tanulónak a közösségi terekben/ folyosó, aula/ a szájmaszk viselete kötelező, a tanítási órákon nem kötelező. Továbbá rendezvények esetén maszkviselés, 1,5 – 2 méteres védőtávolság betartása kötelező.

 

3.4.    Szülői értekezletek tartása csak ONLINE módon. Szülői ügyintézés elsősorban online, szükséges esetekben a portánál szájmaszk viselése mellett jelezni az ügyintézés célját. A portás intézkedik a vezetőség felé.

 

 3.5.         Nevelőtestületi értekezlet esetén elsősorban az ONLINE formát alkalmazzuk, vagy a 2 méteres távolság, betartása mellett a létszám miatt több részletben is lebonyolítható.

 

3.6.        Tanáriban is meg kell tartani a pedagógusok közötti a 1,5 méteres távolságot, a maszk viselése kötelező!

 

3.7.         Intézményben való benntartózkodás csak az ott dolgozók és a tanulói jogviszonnyal rendelkezők számára lehetséges .

 

-      szülő nem léphet be az intézménybe tanulókíséret céljából (első évfolyamos tanulók esetében sem).

 

-      első évfolyamos tanulók osztályterembe történő bekísérése, ne a szülő által történjen.

 

-      online forródrót kialakítása a szülőkkel. (Kiemelten kezelve az elsős tanulók szüleit.)

 

3.8.       Rendezvények (iskolai ünnepségek, rendezvények) csak kisebb létszámú rendezvényre való bontással lehetséges, zárt térben kötelező a maszkviselés és a távolság tartás. Előtérbe helyezzük a szabadtéri rendezvény szervezést. A rendezvények lebonyolítása kizárólagosan az Opretív Törzs által meghatározott egészségvédelmi intézkedések és szabályok betartása mellett történhet.

 

3.9.     Az osztály ás tanulmányi kirándulások csak belföldi úti céllal szervezhető a létszám és más idevonatkozó szabályok betartása mellett.  Szülők tájékoztatása érdekében szülői tájékoztatót szükséges kiadni. (KRÉTA rendszeren keresztül is)

 

IV. Étkeztetésre vonatkozó szabályok

 

4.1 Étkezés előtt és után alapos figyelmet kell fordítani a gyermekek alapos szappanos kézmosására vagy kézfertőtlenítésére.

 

4.2  Az étkezéseket úgy kell megszervezni,hogy az osztályok keveredése ne történjen - csúsztatott indulás -,sorban állás esetén a védőtávolság betartása kötelező.

 

4.3 Az asztalokon közös használatú eszköz nem lehet, csak egyéni igények biztosítását szolgáló.

 

4.4. Az étkezések időrendje csúsztatott beosztással történik.

 

V. Tanulói hiányzások kezelése

 

5.1       Annak a tanulónak az iskolai hiányzását, aki a vírusfertőzés szempontjából veszélyeztetett csoportba tartozik tartós betegsége ( pl: szív-érrendszeri megbetegedések, cukorbetegség, légzőszervi megbetegedések, rosszindulatú daganatos megbetegedések, máj-és vesebetegségek) vagy például immunszupprimált állapota miatt, erről orvosi igazolással rendelkezik, és azt bemutatja, esetleges hiányzását igazolt hiányzásnak kell tekinteni. Igazolt hiányzásnak tekintendő továbbá, ha a gyermek a tanuló hatósági karanténba kerül a részére előírt karantén időszakára. Ezen időszakban a tanuló az otthona elhagyása nélkül, a pedagógusokkal egyeztetett kapcsolattartási és számonkérési forma mellett részt vehet az oktatásban.

 

 

 

5.2       A gyermek, a tanuló távolmaradásával kapcsolatos valamennyi szabály a nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról szóló 20/2012 (VIII.31.) EMMI rendeletben foglaltak szerint érvényes, azok betartása szerint szükséges eljárni.

 

VI. Teendők beteg személy esetén

 

6.1  Amennyiben egy gyermeknél, pedagógusnál, vagy egyéb dolgozónál fertőzés tünetei észlelhetők, haladéktalanul el kell őt különíteni, egyúttal értesíteni kell az iskola egészségügyi orvost, aki az érvényes eljárásrend szerint dönt a további teendőkről. Gyermek esetén a szülő/gondviselő értesítéséről is gondoskodni kell, akiknek a figyelmét fel kell hívni arra, hogy feltétlenül keressék meg telefonon a gyermek házorvosát/házi gyermekorvosát. Azt követően az orvos utasításainak alapján járjanak el.

 

6.2  A beteg felügyeletét ellátó személyek kesztyű és maszk használata kötelező.

 

6.3  Amennyiben felmerül a COVID-19 fertőzés gyanúja, fontos, hogy megfelelő felkészültséggel rendelkező egészségügyi dolgozó kerüljön értesítésre. A háziorvos, házi gyermekorvos, illetve a kezelőorvos jogosult a COVID-19 fertőzés gyanújára vonatkozó nyilatkozni. Amennyiben fennáll a gyanú, nekik kötelességük az NNK által kiadott eljárásnak megfelelően ellátni a betegekkel kapcsolatos teendőket.

 

6.4  A gyermek az iskolába-hasonlóan más megbetegedéshez-kizárólag orvosi igazolással térhet vissza, melyet az intézménynek el kell fogadnia, azt saját hatáskörben nem bírálhatja felül.

 

 

 

Demecser, 2020.09.23.                           Kaszás Miklósné

 

                                                                      int.egys.vez.

 

 

 

DOC Gimnázium és Általános Iskola Demecseri Általános Iskolája,  Alapfokú Művészeti Iskolája és DOC Középiskola és Általános Iskola Székelyi Tagintézménye

 

 

 

 Iskoláink protokoll rendje a járványveszély helyzetben a 2020/2021-es tanévre vonatkozóan

 

 

 

Hatályba lépés időpontja: 2020. 09. 01.

 

 

 

I. Biztonságos környezet kialakítása

 

1.1.     Az iskola épületének, felszerelésének, mindenre kiterjedő fertőtlenítése, fertőtlenítő takarítását folyamatosan el kell végezni a megfelelő tisztító és fertőtlenítő szerekkel melyet a fenntartó a Tankerületi Központ rendelkezésre bocsájt.

 

 

 

1.2.     Különös gondot kell fordítani a mosdóhelységek fertőtlenítő tisztítására, a kihelyezett fertőtlenítő eszközök biztosítására.Takarítási napló vezetése.

 

 

 

1.3.     A szociális helységekben biztosítani kell a szappanos kézmosás lehetőséget, vírusölő hatású kézfertőtlenítő használatával.

 

 

 

1.4.     Az intézmény bejáratánál vírusölő hatású kézfertőtlenítőt és  szájmaszkot biztosítunk tanulóink számára, melynek használata kötelező az iskola épületének közösségi tereiben.

 

 

 

1.5.     Étkezések előtt és után alapos szappanos kézmosás vagy alkoholos fertőtlenítés.

 

 

 

1.6.     A tanulókkal személyi higiénia elsajátíttatása:

 

 

 

-      papír zsebkendő használata köhögéskor, tüsszentéskor

 

 

 

       -   mosdók helyes használata

 

1.7.   Kiemelt figyelmet kell fordítani a fertőtlenítő takarítás alkalmával a padok, asztalok, székek, ajtó-ablak kilincs, korlátok, kapcsolók, informatikai eszközök, vírusölő hatású szerrel történő felület fertőtlenítésére.

 

1.8.  Gondoskodni kell a zárt helységek levegőjének szellőzetéséről    folyamatos frissítéséről. A helységek ablakát időjárás és környező forgalom függvényében nyitva kell tartani. Kerülni kell a használt levegő visszakerülését a teremben.

 

1.9.   Figyelmet kell fordítani a tanulók által használt játékok, sporteszközök, játszótéri eszközök felületének rendszeres fertőtlenítésére.

 

 

 

II. Tanterem, oktatás

 

2.1.   A pedagógusnak ajánlott tanítás közben is 1,5 - méteres távolságot tartani (maszkot viselhet, de nem kötelezheti az intézményvezető a maszkviselést tanítás közben).

 

 2.2.   Adott közegben, osztályban nem szükséges a maszk viselése, de szülő kérheti.

 

2.3.     Tantermi oktatás során az osztályok keveredését igyekezni kell elkerülni.

 

2.4.   Az osztályok a tanítási nap során a torna-és informatika terem kivételével az osztálytermekben tanulnak.

 

2.5.     Testnevelés órán tömegsport, sportkör foglalkozásokon törekedni kell a 1,5 méteres távolságot.

 

2.6.        Az énekkari foglalkozásokon is tartani a 1,5 méteres távolságot, csak egy osztálybeli tanulók lehetnek együtt. Nincs közös éneklés az ének órákon sem.

 

2.7.        AMI által szervezett foglakozásokon szintén érvényesek az eszközök fertőtlenítésére vonatkozó szabályok– kiemelt a hangszerek fertőtlenítése, valamint a osztályok keveredésének elkerülése.

 

 

 

III. Intézmény látogatása, rendezvények tartása

 

3.1.     Az iskolát kizárólag egészséges, tüneteket nem mutató gyermek, tanuló látogathatja. Az oktatásban és nevelésben, egyéb munkákban csak egészséges és tünetmentes dolgozó vegyen részt. A szülő köteles az iskolát értesíteni, ha a gyermeknél koronavírus-gyanú igazolt fertőzés van.

 

3.2.      Törekedni kell a csoportosulások megelőzésre az iskola és az iskola előtti területeken. Az alapvető egészségvédelmi intézkedések, szabályok betartása. A rendezvény kisebb létszámú rendezvényekre bontása és a résztvevők körének korlátozása.

 

 3.3.     Tanárnak és tanulónak a közösségi terekben/ folyosó, aula/ a szájmaszk viselete kötelező, a tanítási órákon nem kötelező. Továbbá rendezvények esetén maszkviselés, 1,5 méteres védőtávolság betartása kötelező.

 

3.4.    Szülői értekezletek tartása csak ONLINE módon. Szülői ügyintézés elsősorban online, szükséges esetekben a portánál szájmaszk viselése mellett jelezni az ügyintézés célját. A portás intézkedik a vezetőség felé.

 

 3.5.         Nevelőtestületi értekezlet esetén is törekedni kell a 1,5 méteres távolság, betartására vagy ONLINE, illetve a létszám miatt több részletben is lebonyolítható.

 

3.6.        Tanáriban is meg kell tartani a pedagógusok közötti 1,5 méteres távolságot.

 

3.7.         Intézményben való benntartózkodás csak az ott dolgozók és a tanulói jogviszonnyal rendelkezők számára lehetséges .

 

-      szülő nem léphet be az intézménybe tanulókíséret céljából (első évfolyamos tanulók esetében sem).

 

-      első évfolyamos tanulók osztályterembe történő bekísérése, ne a szülő által történjen.

 

-      online forródrót kialakítása a szülőkkel. (Kiemelten kezelve az elsős tanulók szüleit.)

 

3.8.       Rendezvények (iskolai ünnepségek, rendezvények) csak kisebb létszámú rendezvényre való bontással lehetséges, zárt térben kötelező a maszkviselés és a távolság tartás. Előtérbe helyezzük a szabadtéri rendezvény szervezést. A rendezvények lebonyolítása kizárólagosan az Opretív Törzs által meghatározott egészségvédelmi intézkedések és szabályok betartása mellett történhet. Délutáni – nem tanórai- foglalkozásokat / sportkörök, szakkörök, énekkar/ csak azonos osztályra bontással tarthatók vagy felfüggeszthetők.

 

3.9.     Az osztály ás tanulmányi kirándulások csak belföldi úti céllal szervezhető a létszám és más idevonatkozó szabályok betartása mellett.  Szülők tájékoztatása érdekében szülői tájékoztatót szükséges kiadni. (KRÉTA rendszeren keresztül is)

 

 

 

IV. Étkeztetésre vonatkozó szabályok

 

4.1 Étkezés előtt és után alapos figyelmet kell fordítani a gyermekek alapos szappanos kézmosására vagy kézfertőtlenítésére.

 

4.2  Az étkezéseket úgy kell megszervezni,hogy az osztályok keveredése ne történjen - csúsztatott indulás -,sorban állás esetén a védőtávolság betartása kötelező.

 

4.3 Az asztalokon közös használatú eszköz nem lehet, csak egyéni igények biztosítását szolgáló.

 

4.4. Az étkezések időrendje csúsztatott beosztással történik.

 

 

 

 

 

V. Tanulói hiányzások kezelése

 

5.1       Annak a tanulónak az iskolai hiányzását, aki a vírusfertőzés szempontjából veszélyeztetett csoportba tartozik tartós betegsége ( pl: szív-érrendszeri megbetegedések, cukorbetegség, légzőszervi megbetegedések, rosszindulatú daganatos megbetegedések, máj-és vesebetegségek) vagy például immunszupprimált állapota miatt, erről orvosi igazolással rendelkezik, és azt bemutatja, esetleges hiányzását igazolt hiányzásnak kell tekinteni. Igazolt hiányzásnak tekintendő továbbá, ha a gyermek a tanuló hatósági karanténba kerül a részére előírt karantén időszakára. Ezen időszakban a tanuló az otthona elhagyása nélkül, a pedagógusokkal egyeztetett kapcsolattartási és számonkérési forma mellett részt vehet az oktatásban.

 

 

 

5.2       A gyermek, a tanuló távolmaradásával kapcsolatos valamennyi szabály a nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról szóló 20/2012 (VIII.31.) EMMI rendeletben foglaltak szerint érvényes, azok betartása szerint szükséges eljárni.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VI. Teendők beteg személy esetén

 

6.1  Amennyiben egy gyermeknél, pedagógusnál, vagy egyéb dolgozónál fertőzés tünetei észlelhetők, haladéktalanul el kell őt különíteni, egyúttal értesíteni kell az iskola egészségügyi orvost, aki az érvényes eljárásrend szerint dönt a további teendőkről. Gyermek esetén a szülő/gondviselő értesítéséről is gondoskodni kell, akiknek a figyelmét fel kell hívni arra, hogy feltétlenül keressék meg telefonon a gyermek házorvosát/házi gyermekorvosát. Azt követően az orvos utasításainak alapján járjanak el.

 

6.2  A beteg felügyeletét ellátó személyek kesztyű és maszk használata kötelező.

 

6.3  Amennyiben felmerül a COVID-19 fertőzés gyanúja, fontos, hogy megfelelő felkészültséggel rendelkező egészségügyi dolgozó kerüljön értesítésre. A háziorvos, házi gyermekorvos, illetve a kezelőorvos jogosult a COVID-19 fertőzés gyanújára vonatkozó nyilatkozni. Amennyiben fennáll a gyanú, nekik kötelességük az NNK által kiadott eljárásnak megfelelően ellátni a betegekkel kapcsolatos teendőket.

 

6.4  A gyermek az iskolába-hasonlóan más megbetegedéshez-kizárólag orvosi igazolással térhet vissza, melyet az intézménynek el kell fogadnia, azt saját hatáskörben nem  bírálhatja felül.

 

 

 

Demecser, 2020.09.01.                           Kaszás Miklósné

 

                                                                      int.egys.vez.

 

DOC Középiskola és Általános Iskola Demecseri Általános Iskolája,

 Alapfokú Művészeti Iskolája

 

Beiskolázási körzet: Demecser

 

 

 

Tisztelt Szülő/Törvényes képviselő!

 

 

 

 Tekintettel a veszélyhelyzet kihirdetéséről szóló 40/2020. (III. 11.) Korm. rendeletre, az általános iskolai beiratkozás folyamata a 2020/2021. tanítási évre vonatkozóan az emberi erőforrások minisztere 7/2020. (III. 25.) EMMI határozata alapján történik.

 

 

 

Jelen tájékoztató levelünk a 2020/2021. tanévre történő általános iskolai beiratkozással kapcsolatos fontos szülői feladatokat tartalmazza. Kérjük, figyelmesen olvassa el!

 

 

 

Felhívjuk figyelmét, hogy amennyiben gyermekét a lakóhely szerinti körzetes általános iskolába szeretné beíratni, akkor az intézmény felé csak a szándék megerősítése szükséges, ebben az esetben a beiratkozás automatikusan megtörténik. Amennyiben másik intézményt választanak, akkor kell benyújtani jelentkezési kérelmet a kiválasztott iskolába.

 

 

 

A veszélyhelyzetre való tekintettel kérjük, hogy gyermeke általános iskolai beíratását lehetőség szerint online módon intézze a KRÉTA rendszer e-Ügyintézési felületén keresztül, amelyet a https://eugyintezes.e-kreta.hu/kezdolap elérhetőségen talál meg. 

 

 

 

A beiratkozás szakaszai:

 

A beiratkozás két szakaszban történik:

 

1)      A beiratkozás első szakaszában 2020. április 6. 0:00 óra és 2020. április 24. 24:00 óra között azok a szülők/törvényes képviselők adhatják le beiratkozási kérelmeiket, akik

 

  • nem állami fenntartású általános iskolába,

 

vagy

 

  • állami fenntartású, de körzettel nem rendelkező általános iskolába kívánják gyermeküket beíratni.

 

A körzetes iskolák listáját a https://kir.hu/KIR2_KORZET_3h/Pub/Index  oldalon találhatja meg.

 

 

 

2) A beiratkozás második szakaszában 2020. április 28. 0:00 óra és 2020. május 15. 24:00 óra között azok a szülők/törvényes képviselők végezhetik el a beiratkozással kapcsolatos ügyintézésüket, akik gyermeküket:

 

  • olyan körzettel rendelkező általános iskolába kívánják beíratni, amely azonban nem a gyermek lakóhelye/életvitelszerű tartózkodási helye szerinti körzetes általános iskola[1].
  • a gyermek lakóhelye/életvitelszerű tartózkodási helye szerinti körzetes általános iskolába[2] kívánják beíratni.

 

Minden olyan tanuló 2020. április 28-án automatikusan felvételre kerül a lakóhelye, tartózkodási helye szerinti körzetes általános iskolába, aki nem nyert felvételt az első szakaszban, illetve nem adta be a jelentkezését más általános iskolába. Ebben a szakaszban szükséges megerősíteni azon gyermekek jelentkezését, akiket a szülők/törvényes képviselők a lakóhely szerinti körzetes általános iskolába szeretnének beíratni. Tájékoztatásul jelezzük, hogy a gyermek automatikus felvétele a lakóhelye alapján körzetes általános iskolában létesül [az emberi erőforrások minisztere 7/2020. (III. 25.) EMMI határozata 2. d) pontja szerint]. Amennyiben Ön a lakóhelyétől eltérő tartózkodási helye szerinti körzetes általános iskolába kívánja beíratni a gyermekét, kérem, hogy vegye fel a kapcsolatot az érintett általános iskolával.

 

 

 

A beiratkozáshoz kapcsolódóan az alábbi dokumentumokra van szükség, melyeknek bemutatása a jelenlegi helyzetre tekintettel elegendő, ha csak a 2020/21-es tanév első napján történik meg.

 

  • A gyermek személyazonosságát igazoló hatósági igazolvány
  • A gyermek nevére kiállított TAJ kártya
  • A gyermek nevére kiállított lakcímet igazoló hatósági igazolvány
  • Nyilatkozat az életvitelszerű ott lakásról
  • Nyilatkozat a közös szülői felügyeleti jog gyakorlására vonatkozóan

 

 

 

Az online felületen a gyermekek körzetes iskolába való beíratási szándékának megerősítése úgy történik, hogy a gyermek azonosításához szükséges adatok megadása után megjelölik az intézményt. Online jelentkezés esetén a felületre fel lehet tölteni a dokumentumok másolatát, személyes megjelenés esetén pedig kérjük bemutatni, illetve átadni az intézményi ügyintézőnek. A 7/2020. (III. 25.) EMMI határozat alapján az online beiratkozás esetén az eredeti iratok bemutatására a 2020/2021. tanév első napján kerül sor.

 

Az életvitelszerű ott lakásra és a közös szülői felügyeleti jog gyakorlására vonatkozó nyilatkozatokat elektronikus beiratkozás esetén a KRÉTA e-Ügyintézés felületén - az adatok megadását követően - az „Előnézet” ikonra kattintva tudja letölteni és aláírást követően fel tudja tölteni a rendszerbe. Személyes megjelenéssel történő beiratkozás esetén a formanyomtatványokat az intézmény biztosítja.

 

 

 

* Felhívjuk a figyelmet, hogy iskolánk esetében az második szakaszban van lehetőség a beiratkozás folyamatának

 

 

 

Amennyiben az elektronikus úton történő beiratkozás az Ön számára nem megoldható, a köznevelési intézmények lehetőséget biztosítanak a személyes ügyintézésre is. Tájékoztatjuk, hogy személyes megjelenéssel történő beiratkozás esetén a járványügyi helyzettel összefüggésben bevezetett fokozott óvintézkedésekkel kell számolni.

 

 

 

* Iskolánkban a jelentkezések személyes benyújtására naponta 8-16 óráig van lehetőség

 

 

 

Felhívjuk figyelmét, hogy a két szakaszban történő beiratkozás során a második szakaszban csak egyetlen általános iskolába kérheti gyermeke felvételét.                                                      

 

                                                                Tisztelettel:

 

 

 

Demecser, 2020.04.06.                                    Intézmény vezetősége

 



[1] Felhívom figyelmét, hogy a hatályos jogszabályok [a nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény 50. § (6) bekezdése alkalmazásában a nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról szóló 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet 22. § (6) bekezdése alapján életvitelszerű ott lakásnak minősül, ha a tanulónak a kötelező felvételt biztosító iskola körzetében van a lakóhelye, ennek hiányában a tartózkodási helye.

[2] Felhívom figyelmét, hogy a hatályos jogszabályok [a nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény 50. § (6) bekezdése alkalmazásában a nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról szóló 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet 22. § (6)bekezdése] alapján életvitelszerű ott lakásnak minősül, ha a tanulónak a kötelező felvételt biztosító iskola körzetében van a lakóhelye, ennek hiányában a tartózkodási helye.

 

 

 

 

 

DOC Középiskola és Általános Iskola Székelyi Tagintézmény

 

 

 

  Beiskolázási körzet: Székely

 

 

 

Tisztelt Szülő/Törvényes képviselő!

 

 

 

Tekintettel a veszélyhelyzet kihirdetéséről szóló 40/2020. (III. 11.) Korm. rendeletre, az általános iskolai beiratkozás folyamata a 2020/2021. tanítási évre vonatkozóan az emberi erőforrások minisztere 7/2020. (III. 25.) EMMI határozata alapján történik.

 

 

 

Jelen tájékoztató levelünk a 2020/2021. tanévre történő általános iskolai beiratkozással kapcsolatos fontos szülői feladatokat tartalmazza. Kérjük, figyelmesen olvassa el!

 

 

 

Felhívjuk figyelmét, hogy amennyiben gyermekét a lakóhely szerinti körzetes általános iskolába szeretné beíratni, akkor az intézmény felé csak a szándék megerősítése szükséges, ebben az esetben a beiratkozás automatikusan megtörténik. Amennyiben másik intézményt választanak, akkor kell benyújtani jelentkezési kérelmet a kiválasztott iskolába.

 

 

 

A veszélyhelyzetre való tekintettel kérjük, hogy gyermeke általános iskolai beíratását lehetőség szerint online módon intézze a KRÉTA rendszer e-Ügyintézési felületén keresztül, amelyet a https://eugyintezes.e-kreta.hu/kezdolap elérhetőségen talál meg. 

 

 

 

A beiratkozás szakaszai:

 

A beiratkozás két szakaszban történik:

 

1)      A beiratkozás első szakaszában 2020. április 6. 0:00 óra és 2020. április 24. 24:00 óra között azok a szülők/törvényes képviselők adhatják le beiratkozási kérelmeiket, akik

 

  • nem állami fenntartású általános iskolába,

 

vagy

 

  • állami fenntartású, de körzettel nem rendelkező általános iskolába kívánják gyermeküket beíratni.

 

A körzetes iskolák listáját a https://kir.hu/KIR2_KORZET_3h/Pub/Index  oldalon találhatja meg.

 

 

 

2) A beiratkozás második szakaszában 2020. április 28. 0:00 óra és 2020. május 15. 24:00 óra között azok a szülők/törvényes képviselők végezhetik el a beiratkozással kapcsolatos ügyintézésüket, akik gyermeküket:

 

  • olyan körzettel rendelkező általános iskolába kívánják beíratni, amely azonban nem a gyermek lakóhelye/életvitelszerű tartózkodási helye szerinti körzetes általános iskola[1].
  • a gyermek lakóhelye/életvitelszerű tartózkodási helye szerinti körzetes általános iskolába[2] kívánják beíratni.

 

Minden olyan tanuló 2020. április 28-án automatikusan felvételre kerül a lakóhelye, tartózkodási helye szerinti körzetes általános iskolába, aki nem nyert felvételt az első szakaszban, illetve nem adta be a jelentkezését más általános iskolába. Ebben a szakaszban szükséges megerősíteni azon gyermekek jelentkezését, akiket a szülők/törvényes képviselők a lakóhely szerinti körzetes általános iskolába szeretnének beíratni. Tájékoztatásul jelezzük, hogy a gyermek automatikus felvétele a lakóhelye alapján körzetes általános iskolában létesül [az emberi erőforrások minisztere 7/2020. (III. 25.) EMMI határozata 2. d) pontja szerint]. Amennyiben Ön a lakóhelyétől eltérő tartózkodási helye szerinti körzetes általános iskolába kívánja beíratni a gyermekét, kérem, hogy vegye fel a kapcsolatot az érintett általános iskolával.

 

 

 

A beiratkozáshoz kapcsolódóan az alábbi dokumentumokra van szükség, melyeknek bemutatása a jelenlegi helyzetre tekintettel elegendő, ha csak a 2020/21-es tanév első napján történik meg.

 

  • A gyermek személyazonosságát igazoló hatósági igazolvány
  • A gyermek nevére kiállított TAJ kártya
  • A gyermek nevére kiállított lakcímet igazoló hatósági igazolvány
  • Nyilatkozat az életvitelszerű ott lakásról
  • Nyilatkozat a közös szülői felügyeleti jog gyakorlására vonatkozóan

 

 

 

Az online felületen a gyermekek körzetes iskolába való beíratási szándékának megerősítése úgy történik, hogy a gyermek azonosításához szükséges adatok megadása után megjelölik az intézményt. Online jelentkezés esetén a felületre fel lehet tölteni a dokumentumok másolatát, személyes megjelenés esetén pedig kérjük bemutatni, illetve átadni az intézményi ügyintézőnek. A 7/2020. (III. 25.) EMMI határozat alapján az online beiratkozás esetén az eredeti iratok bemutatására a 2020/2021. tanév első napján kerül sor.

 

Az életvitelszerű ott lakásra és a közös szülői felügyeleti jog gyakorlására vonatkozó nyilatkozatokat elektronikus beiratkozás esetén a KRÉTA e-Ügyintézés felületén - az adatok megadását követően - az „Előnézet” ikonra kattintva tudja letölteni és aláírást követően fel tudja tölteni a rendszerbe. Személyes megjelenéssel történő beiratkozás esetén a formanyomtatványokat az intézmény biztosítja.

 

 

 

* Felhívjuk a figyelmet, hogy iskolánk esetében az második szakaszban van lehetőség a beiratkozás folyamatának

 

 

 

Amennyiben az elektronikus úton történő beiratkozás az Ön számára nem megoldható, a köznevelési intézmények lehetőséget biztosítanak a személyes ügyintézésre is. Tájékoztatjuk, hogy személyes megjelenéssel történő beiratkozás esetén a járványügyi helyzettel összefüggésben bevezetett fokozott óvintézkedésekkel kell számolni.

 

 

 

* Iskolánkban a jelentkezések személyes benyújtására naponta 8-16 óráig van lehetőség

 

 

 

Felhívjuk figyelmét, hogy a két szakaszban történő beiratkozás során a második szakaszban csak egyetlen általános iskolába kérheti gyermeke felvételét.                                                      

 

                                                                             Tisztelettel:

 

 Székely, 2020.04.06.                                    Kaszás Miklósné

 

                                                                       int.egys.vez.

 



[1] Felhívom figyelmét, hogy a hatályos jogszabályok [a nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény 50. § (6) bekezdése alkalmazásában a nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról szóló 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet 22. § (6) bekezdése alapján életvitelszerű ott lakásnak minősül, ha a tanulónak a kötelező felvételt biztosító iskola körzetében van a lakóhelye, ennek hiányában a tartózkodási helye.

[2] Felhívom figyelmét, hogy a hatályos jogszabályok [a nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény 50. § (6) bekezdése alkalmazásában a nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról szóló 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet 22. § (6)bekezdése] alapján életvitelszerű ott lakásnak minősül, ha a tanulónak a kötelező felvételt biztosító iskola körzetében van a lakóhelye, ennek hiányában a tartózkodási helye.

 

 

 

 

 

3. Értesítés

 

 

 

Tisztelt Szülők! Kedves Gyerekek!

 

 

 

Ismételten tájékoztatok mindenkit, hogy 2020.március 16-tól, hétfőtől a tanulóknak nem kell iskolába jönni! Ez nem rendkívüli szünet! Továbbra is tanulni kell, csak éppen most otthon. Kérnék minden kedves szülőt, erre nagyon oda figyeljen! Ne engedjék gyermekeiket csavarogni, a tanulók lehetőleg otthon tartózkodjanak!

 

Iskolánkban a megjelenő határozatokat, jogszabályokat figyelembe véve alakítjuk ki a digitális távoktatás rendjét, melyről a hétfői rendkívüli nevelőtestületi értekezleten döntünk.

 

Az osztályfőnökök keresni fogják Önöket néhány fontos információ begyűjtéséért. Kérem, hogy legyenek partnerek és segítsék munkánkat a gyermekek érdekében!
Számítunk a szülők támogató együttműködésére, ez közös feladatunk az eredményes megoldásban.
Az intézmény vezetősége közül valaki minden nap (kivéve hétvége) munkaidőben 8:00- 16:00 óráig az iskolában tartózkodik.

 

Az intézményünkben tovább folytatódik a rendszeres fertőtlenítés, takarítás!
Elérhetőség:06-42-533-022

 

                                                       Tisztelettel:   Kaszás Miklósné

 

                                                                               int.egys.vez.

 

 

 

 

 

 

 

2. Értesítés

 

 

 

 TISZTELT SZÜLŐK! 

 

Tájékoztatom Önöket, hogy márc.16-tól (hétfőtől) a tanulók nem látogathatják az oktatási intézményeket. Új oktatási munkarend lép életbe, amely megszervezéséről a jövő héten kapunk az oktatási államtitkártól tájékoztatást.

 

Digitális munkarend lesz érvényben, tehát a tanulóknak otthon kell majd tanulniuk. Kérek minden gyereket, hogy egészségük védelme érdekében tartózkodjanak otthon, ne járjanak össze, társaikkal a kapcsolatot digitális eszközökkel tartsák.

 

A tanulmányokat kötelezően folytatni kell minden tanulónknak, nem iskolai szüneten lesznek a gyerekek.

 

Továbbá kérem a szülők segítő együttműködését a gyermekek hatékony tanulmányi előrehaladása érdekében.

 

Amint több információval rendelkezem, azonnal tájékoztatom a szülőket, tanulókat.
A tájékoztatók megjelennek:
https://www.facebook.com/demecserialtisk/
http://docaltalanosiskola.hupont.hu/
Az iskola bejárati ajtaján.

 


Demecser,2020.március 14.
                                                                     Kaszás Miklósné

 

Tájékoztató a tantermen kívüli, digitális munkarendben való részvétel során megvalósuló adatkezelésről

 

A tantermen kívüli, digitális munkarendben végzett oktatás a már megszokott, tantermi órától eltérő adatkezeléseket is maga után vonhat. Az iskolában érvényesülő általános adatkezelési szabályokon túl az online térben megtartott órák során is kiemelt figyelmet fordítunk az adatvédelem és adatbiztonság érvényesülésére. Ennek egyik eleme ez a tájékoztatás is.

 

Az adatkezelő a nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény (Nkt.), valamint a közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvény értelmében a köznevelési intézmény.

 

Az adatkezelő megnevezése, elérhetőségei:

 

DOC Középiskola és Általános Iskola Demecseri Általános Iskolája,

 

Alapfokú Művészeti Iskolája

 

DOC Középiskola és Általános Iskola Székelyi Tagintézmény

 

e-mail:komevina26@gmail.com telefon:0642533022, 06309702671

 

 

 

Az adatkezelés jogi háttere

 

Az adatkezelésre vonatkozóan számos jogszabály tartalmaz kötelező előírásokat. Ezek közül az egyik, amivel gyakran lehet találkozni a GDPR, de számos esetben az Infotörvényre is hivatkozik az adatkezelő.

 

Az adatkezelés jogalapja, a kezelt adatok köre

 

A tantermen kívüli, digitális munkarendben megvalósuló oktatás során a személyes adatok kezelését az előbb említett Általános Adatvédelmi Rendelet, a GDPR teszi jogszerűen lehetővé az iskola, mint köznevelési intézmény (adatkezelő) számára.  

 

Az ún. jogalap a GDPR 6. cikk (1) bekezdésének e) pontja, vagyis ez az adatkezelés az oktatás keretében végzett feladatok végrehajtásához szükséges. A tanárok az oktatási-nevelési feladatuk elvégzése érdekében kezelhetik a tanulók személyes adatait.

 

 

 

Az oktatási-nevelési feladat során kezelt személyes adatok, így különösen a fénykép, videofelvétel, vagy hangfelvétel kezelésének célja

 

-          az ingyenes és kötelező alapfokú, valamint az

 

-          ingyenes és mindenki számára hozzáférhető középfokú nevelés-oktatáshoz való jog biztosítása,

 

-          a köznevelési intézmény jogszabályban meghatározott feladatainak ellátása, és

 

-          a digitális munkarendben végzett oktatási tevékenység ellátásával kapcsolatos feladatok végzése, kapcsolattartás, az ismeretek átadása és az ismeret (számonkérés) vagy jelenlét ellenőrzése.

 

Csak a fent meghatározott célok elérése érdekében és azzal arányosan lehet kezelni az oktatás során keletkezett személyes adatokat, betartva az adatkezelésre vonatkozó alapelveket, biztonsági előírásokat.

 

Az adatkezelés időtartama

 

Az adatkezelés alapvetően az adatkezelési cél megvalósulásáig tart. Ezért a tantermen kívüli, digitális munkarendben végzett oktatás során keletkezett, a tanulóról készült, vagy a tanuló saját magáról készített és elküldött fénykép, videofelvétel vagy hangfelvétel adatokat a pedagógus az értékelés megtörténte után, de legkésőbb a tanév végén haladéktalanul, vissza nem állítható módon törölni köteles.

 

Adatbiztonság

 

Tekintettel arra, hogy a személyes adatok kezelése nem csak az iskola falain belül történik, a biztonságos környezet megteremtése közös feladat, így mindent meg kell tenni annak érdekében, hogy megakadályozzuk az adatkezeléshez használt eszközök, adattárak, belépési jelszavak stb. illetéktelenek (a családtagok is ennek minősülhetnek) általi hozzáférését. Mindezekre tekintettel el kell kerülni a tanulók (szülői felügyeletet gyakorló személy) által megküldött/feltöltött videók adathordozóra történő kimásolását.

 

A pedagógust a tanulóval kapcsolatosan tudomására jutott adatok vonatkozásában az Nkt. alapján titoktartási kötelezettség terheli.

 

Az adatkezeléssel kapcsolatos jogok érvényesítése és a jogorvoslati lehetőségek

 

Az adatbiztonsági követelmények teljesülése és a tanuló jogainak védelme érdekében a tájékoztatás megadása, az adatokba történő betekintés biztosítása, illetve azokról másolat kiadása is az érintett tanuló (szülői felügyeletet gyakorló személy) személyének azonosításához kötött.

 

Kiskorú tanuló esetén, a szülői felügyeletet gyakorló személy gyakorolhatja ezeket a jogokat.

 

Az adatkezelő, az érintett tanuló (szülői felügyeletet gyakorló személy) által benyújtott, az őt megillető jogosultságok érvényesítésére irányuló kérelmet annak benyújtásától számított legrövidebb idő alatt, de legfeljebb huszonöt napon belül elbírálja és döntéséről a kérelmet benyújtót írásban vagy elektronikusan benyújtott kérelem esetén elektronikus úton értesíti.

 

Tájékoztatás és hozzáférés joga:

 

Az adatkezeléssel érintett tanuló (szülői felügyeletet gyakorló személy) a köznevelési intézményhez, mint adatkezelőhöz eljutatott kérelmében tájékoztatást kérhet arról, hogy a tantermen kívüli, digitális munkarendben végzett feladatellátás során készült-e a tanulóról felvétel, és ha igen, milyen felvételek készültek.

 

Az adatkezeléssel érintett tanuló (szülői felügyeletet gyakorló személy) a köznevelési intézményhez, mint adatkezelőhöz eljutatott kérelmében tájékoztatást kérhet arról, hogy ki, milyen jogalapon, milyen adatkezelési célból, mennyi ideig és milyen személyes adatokat kezel a tanulóról, továbbá arról, hogy kinek, mikor, milyen jogszabály alapján, a tanuló mely személyes adataihoz biztosított hozzáférést vagy kinek továbbította a tanuló személyes adatait.

 

Helyesbítéshez való jog:

 

Az adatkezelés jellegére tekintettel az érintett helyesbítéshez való jogának gyakorlása logikailag kizárt.

 

Tiltakozás joga:

 

A tanuló (szülői felügyeletet gyakorló személy), a tanuló saját helyzetével kapcsolatos okokból bármikor tiltakozhat az adatkezelés ellen, ha álláspontja szerint az adatkezelő a személyes adatokat a jelen adatkezelési tájékoztatóban megjelölt céllal összefüggésben nem megfelelően kezelné.

 

Törléshez való jog:

 

A tájékoztatóban ismertetett adatkezelés kapcsán a tanuló (szülői felügyeletet gyakorló személy) csak akkor élhet a törléshez való jogával, ha az adatkezelő köznevelési intézmény közfeladat ellátása keretében végzett feladata végrehajtásához az adat nem szükséges.

 

A zároláshoz (adatkezelés korlátozásához) való jog:

 

A tanuló (szülői felügyeletet gyakorló személy) kérheti, hogy a tanuló személyes adatai kezelését az adatkezelő korlátozza, amennyiben az adatkezelőnek már nincs szüksége a személyes adatokra adatkezelés céljából, de az érintett igényli azokat jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez, vagy az érintett tiltakozott az adatkezelés ellen. Ez utóbbi esetben a korlátozás arra az időtartamra vonatkozik, amíg megállapításra nem kerül, hogy az adatkezelő jogos indokai elsőbbséget élveznek-e az érintett jogos indokaival szemben.

 

Jogorvoslathoz való jog:

 

Ha az feltételezhető, hogy sérültek a tanuló adatkezeléssel kapcsolatos jogai, az adatkezelő a tanuló személyes adatainak kezelése során megsértette a hatályos adatvédelmi követelményeket, akkor

 

-          az iskolához, mint adatkezelőhöz lehet fordulni, vagy

 

-          lehet kérni a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság (Székhely: 1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/C., www.naih.hu, ugyfelszolgalat@naih.hu) vizsgálatát, továbbá

 

-          lehetőség van a személyes adatok védelme érdekében bírósághoz fordulni.

 

 

 

     

 

Útmutató a tantermen kívüli, digitális munkarendben való részvétel során megvalósuló adatkezeléshez

Az elmúlt három hétben sikeresen átálltunk a tantermen kívüli, digitális munkarendre, ennek során a tanárok és a tanulótársak sokszor online kapcsolatba kerülnek egymással, hang- és videóközvetítés zajlik közöttük. Előfordulhat, hogy a tanár azt kéri, a tanuló készítsen magáról felvételt, ami alapján meggyőződhet, hogy tényleg megtanulta-e a tananyagot, valóban elvégezte a kijelölt feladatot, vagy így ellenőrzi az önálló feladatmegoldást.

Mind a tanárokról, mind pedig a tanulókról készült felvétel személyes adat.  A személyes adatok

Weblap látogatottság számláló:

Mai: 23
Tegnapi: 33
Heti: 56
Havi: 985
Össz.: 65 145

Látogatottság növelés
Oldal: Közérdekű közlemény
Demecseri Oktatási Centrum Általános Iskolája - © 2008 - 2024 - docaltalanosiskola.hupont.hu

A HuPont.hu ingyen weboldal szerkesztő mindig ingyenes. A weboldal itt: Ingyen weboldal

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »